Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948—1989

Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948—1989 https://www.databazeknih.cz/img/books/50_/508536/bmid_spotrebni-imaginace-statniho-social-xqQ-508536.jpg 5 1 1

Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace komunistické diktatury přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury. – Vychází ve spolupráci s Národním muzeem za podpory Ministerstva kultury ČR.... celý text

Přidat komentář

Vidlička
30.06.2023 5 z 5

Nádherná, vyčerpávajícími informacemi z oboru nabitá publikace přetékající fotografiemi.

Štítky knihy

Československo konzumní společnost reklama a propagace retro rok 1948-1989 reklamní průmysl

Autoři knihy

Lucie Česálková
česká, 1983
Marta Sylvestrová
česká, 1955
Ondřej Táborský
česká, 1981
Ondřej Dufek
česká, 1986

Kniha Spotřební imaginace státního socialismu: Reklama v Československu 1948—1989 je v

Přečtených1x
Knihotéce2x
Chystám se číst17x
Chci si koupit11x
dalších seznamech1x