Pravidlo žádných pravidel

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

„Než přišel Netflix, nikdy předtím neexistovala společnost jako Netflix.“ Není příčinou ničeho menšího, než revoluce v zábavním průmyslu – generuje roční příjmy v miliardách dolarů a svým programem upoutává pozornost stovek milionů lidí ve více než 190 zemích světa. Aby však dosáhl Netflix takových úspěchů, musel od roku 1998, kdy společnost fungovala jako služba online půjčování DVD, projít mnoha změnami a prokázat velkou schopnost flexibility. Nic z toho by nebylo možné, kdyby ve společnosti od začátku nefungovala pravidla nastavená Reedem Hastingsem. Na někoho by mohla působit příliš radikálně a protichůdně, ale jen díky takto nastavené kultuře zaměřené na svobodu a odpovědnost je dnes společnost tam, kde je. V tomto světovém bestselleru, který se překládá do desítek jazyků, vám spoluzakladatel Hasting představí Netflix zevnitř: jak nastavuje nové standardy, váží si lidí více než procesu, upřednostňuje inovace nad efektivitou, zaměstnance nekontroluje. V Netflixu neexistují žádná pravidla pro dovolenou ani výdaje. V Netflixu se nesnažíte potěšit svého šéfa, místo toho mu poskytnete upřímnou zpětnou vazbu... Původně neznámé a nevyzkoušené metody vedly během krátké doby k bezkonkurenční rychlosti v odvážných inovacích a Netflix se stal jednou z nejoblíbenějších značek na světě. Knížka je skvělou a čtivou byznysovou příručkou plnou ilustrací, jíž se neoddělitelně a dramaticky proplétá historie Netflixu. Pokud vedete tým, firmu, budujete startup či pracujete ve společnosti, která má co zlepšovat, je to kniha pro vás....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/458953/pravidlo-zadnych-pravidel-ckd-458953.jpg 4.812
Nahrávám...

Komentáře (2)

Kniha Pravidlo žádných pravidel

martin3683
03. dubna

Hned ze začátku musím říci, že je to hodně inspirativní kniha. Vhled do kultury a fungování Netflixu, u kterého trávíme i hodiny denně na všech možných seriálech, bylo pro mne velmi zajímavé a nutilo mne přemýšlet, zda bych jednotlivé postupy v řízení společnosti mohl také použít ve své firmě. Po přečtení knihy si můžu odpovědět, že většinou asi ne, nemohl. :)
Tím neříkám, že styl "žádná pravidla" je blbost a nefunguje a nebo, že se vymlouvám a nechceme být v naší firmě dostatečně pokrokoví. Jen si myslím, že aplikovat řízení firmy na pokraji chaosu si může dovolit jen opravdu pár tak velkých firem na světě a i proto je Netlix tolik jedinečný. Každopádně, pokud máte v podstatě neomezené kapitálové zdroje, možnost zaplatit ty nejlepší a nejdražší lidi na trhu, jste v kreativním oboru a v podstatě nic fyzického nevyrábíte/neprodáváte, tak se o to můžete pokusit. Pokud vás kniha inspiruje natolik, že zrušíte pár zbytečných procesů, které jen otravovaly život lidem ve firmě, tak kniha měla smysl nebudete koupě a času u ní litovat.
Bylo velmi osvěžující číst o fungování uvnitř Netflixu, které bylo podáno dost upřímně a potvrzuje to plno zvěstí a rozhovorů, které jsem četl/slyšel již dříve. Ta firma ale není pro každého a někdy je její fungování docela dost drsné. Nedokáži si představit, že podobný styl firmy by vznikl jinde než v USA. Na jednu stranu máte neomezeno dovolené, na druhou stranu musíte mít výsledky, protože jak se nedržíte na čele pelotonu, tak velmi rychle budete ve firmě nahrazeni. Z pohledu šéfa firmy mi všechny ty příběhy a postřehy CEO dávají smysl, ale nevím, zda v naší zemi by někdo chtěl v podobné firmě pracovat. Ale jo, asi i chtěl, když budete platit nejvíce na trhu, tak se asi dost lidí najde.

3DD!3
26. února

Zajímavý náhled do kultury streamovacího gigantu. Kultura bez pravidel není pro každého, přesto bych ji doporučil každému manažerovi, který kdy někoho řídil. Obsahuje cenné rady vhodné do každodenního fungování v korporátu i příklady fungování různých rozhodovacích procesů. Příklady různých pokusů jsou skvěle popsané a není nouze o vtipné historky. Shrnutí každé kapitoly je k věci a trefné. Překvapilo mě že se mé vnímání Netflixu jako služby změnilo. Díky jejich cílům lépe chápu rozdělení nabídky, prapodivné styly propagace i překvapivou kvantitu produkce jejich pořadů. Chtějí růst a zkoušet nové věci, každý si už najde něco svého.