Nástin dějin evropského myšlení

od:

Nástin dějin evropského myšlení

Vydaný titul je revizí autorových dřívějších dvojdílných skript z dějin filosofie. I. Tretera se ve své práci soustřeďuje pouze na dějiny západního myšlení, a to od jeho počátků po osvícenství. Skripta jsou určena studentům nefilosofických oborů, což má za následek srozumitelnou dikci textu. Autor si v této učebnici klade spíše cíle didaktické než cíle vědecké. Cílem je poskytnout na malé ploše pokud možno co největší množství informací, a proto autor konstatuje: „…omezuji i vlastní komentář, své kritické poznámky, nepouštím se do nějakých překvapivých interpretací a nepředkládám žádné převratné objevy“. Uvádět do filosofie se dá různými způsoby; přístup I. Tretera ve své knize volí přístup historický, protože: „Podobné uvedení do filosofie má kromě jiného i tu přednost, že adept filosofického vzdělání se může nejprve seznámit s pluralitou mnoha nejrůznějších názorů a přístupů, a teprve potom uvažovat o tom, co z toho všeho je mu blízké a co nikoli…“ A jelikož je titul určen českým studentům, objeví se v něm vedle „tradičních“ jmen z dějin filosofie i jména J. Husa a J. A. Komenského. Kromě užitečného upozornění na další učebnice dějin filosofie kniha obsahuje základní bibliografii jak primární, tak sekundární literatury (většinou českého vydání). ...celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/30_/30954/nastin-dejin-evropskeho-mysleni-30954.jpg 4.523
Žánr:
Literatura naučná, Filozofie
Vydáno:
více informací...
Nahrávám...

Komentáře (3)

Přidat komentář
Romanka89
22.01.2016

Velmi užitečná kniha, která mne provázela celé studium filosofie. Velmi přehledně napsané. Doporučuji.

w3s
05.11.2013

Příroda stála na počátku výkladu a stojí i na jeho konci. Od Thaléta k Rousseauovi. Přírodní prvomyslitel Tháles začal o přírodě filosofovat v atmosféře důvěřivé harmonické symbiózy. Došlo k osudné roztržce. Na samém sklonu patriarchálního věku evropského lidstva Rousseau geniální intuicí vytušil, že tzv. Civilizace vybočující z harmonického řádu přírody a přirozenosti nás žene do katastrofy. Vraťme se tedy po obvodu tohoto velikého kruhu nazpět až k pramenům Thalétovy božské vody povýšené na metafyzický princip jako počátek všeho jsoucího a promysleme, kdy, kde, v čem a proč se stala chyba a to nejen v samotném duchovním vývoji Evropy.

Jíťa

Srozumitelné, záživné, čtivé, co víc si přát.