Hitmakeři
kniha od: Derek Thompson
KoupitKoupit eknihu
Hitmakeři: Tajemství hvězdné popularity v éře věčného rozptylování. Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky ústním doporučením, nevidíte skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii – moci, vlivu, temných provozovatelů vysílání a kultů nadšenců, které přeměňují některé produkty na kulturní fenomény. Dokonce i ty nejoslnivější nápady zchřadnou v ústraní, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí. Nejdůležitějšími spotřebiteli nejsou ti, kteří věc přijmou hned zkraje, ale spíše jejich přátelé, následovníci a imitátoři – publikum vašeho publika. Kmenový autor Atlanticu Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii na pozadí našich preferencí a odhaluje ekonomii kulturních trhů, které skrytě u tvářejí naše životy. Thompson boří sentimentální mýty o tvorbě hitů, které panují ve světě kultury a byznysu, a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách od úplného selhání dělil jenom krůček. Žijeme možná v novém světě, ale některé pravdy o preferencích a touhách cílových skupin a spotřebitelů přetrvávají již velice dlouho. Například ta, že lidé zbožňují podvědomá překvapení – smělé, ale záludně rozeznatelné produkty. Co některá díla činí úspěšnými? A proč jiná mizí v propadlišti dějin? Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky v minulém století popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí. Derek Thompson do hloubky zkoumá kulturní fenomény od zrodu impresionismu po budoucnost Facebooku, od malých designérů na Etsy po původ Hvězdných válek a vypráví fascinující příběh chodu kultury a mechanismu popularity jejích produktů....celý text
https://www.databazeknih.cz/img/books/34_/340136/big_hitmakeri-gRU-340136.jpg 3.526Literatura světová, Literatura naučná, Ekonomie a obchod
Vydáno: 2017, Jan Melvil
Originální název:
Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction
více info...
Komentáře (6)
Kniha Hitmakeři


Domnívám se, že ono rozptylovaní z podnázvu knihy, je dnes to co charakterizuje umění masově populární, kterým se kniha zabývá a zdařile informuje o tom, jak hlavní a nejpopulárnější styly fungují a může tedy sloužit i jako dobrý návod k tomu, jak se nenechat tak snadno rozptýlit a lapit tak jednoduše do pasti mainstreamu.


Velmi povedená kniha. Možná v ní nenajdete přesný recept na to, jak uvařit parádní kampaň, ale vysvětlí velmi čtivou formou a na konkrétních příbězích to, jak hity fungují, a hlavně jak fungujeme vzhledem k nim my. U části o Star Wars jsem jenom zírala :)

Za mě super kniha, která propojuje poznatky psychologie, médií, uživatelů a marketingu. Přečetla jsem ji v kuse za den a docela mě inspirovala. A nejzajímavější a nejpřekvapivější pro mě byla historie těch věcí, o kterých moc nepřemýšlíme. Třeba proč je právě známý Monet? A kdo vymezil rámec impresionismu. Prostě se to jen tak stalo, nebo za tím někdo stál? :)


Nechápu tak nízké hodnocení. Knížka je plná příběhů, neopakuje se, jako většina knih, které mají 300 stran a stačilo by jim 30.
Je velmi originální, čtivá a pokud si zapamatujete 10% informaci a faktů, budete i tak mega obohacení o skvělé poznatky, které vám můžou v budoucnu helfnout v byznyse.


Hitmakeři jsou i nejsou návodem na bestseller. Svazek se zabývá hlavně psychologií obecenstva a tímm, co všechno se děje v rovině mezi produktem a obecenstvem. Tohle autor ukazuje na písničkách, výtvarném umění, seriálech i knihách a ukazuje, co všechno má a může mít vliv na to, že se konkrétní věc stane globàlním fenoménem.


Od knihy jsem, podle názvu, očekávala úplně něco jiného. Každopádně se mi velmi líbila. Obsahuje velmi zajímavé poznatky a různé zajímavosti. Na někoho určitě může fungovat i motivačně. Myslím, že se časem opět ráda k této knize vrátím :)
Autor knihy
Kniha Hitmakeři je v
Právě čtených | 4x |
Přečtených | 41x |
Čtenářské výzvě | 2x |
Doporučených | 1x |
Knihotéce | 22x |
Chystám se číst | 57x |
Chci si koupit | 16x |
dalších seznamech | 1x |