Relevance subjektivity: Tělo a duše z hlediska fenomenologie afektivity
Karel Novotný
Jednota těla a duše je ve filosofii Edmunda Husserla analyzována jako dvojí vtělení subjektu, inkarnace v těle prožívaném zevnitř, Leib, a inkorporace v těle vnímatelném v objektivním prostoru, tak jako jiná tělesa, Körper. A toto dvojí vtělení subjektivity, její dvojí tělesnost, Leib-Körperlichkeit, zůstává v posledku nevyzpytatelné nejen pro fenomenologickou analýzu, statickou i genetickou (první část, věnovaná Husserlovi), ale i pro etickou genezi subjektivity, k níž směřuje Emmanuel Levinas (druhá část): je to původní fakticita, z níž vychází i současný koncept oikologické filosofie Hanse Rainera Seppa (třetí část), fakticita, kterou je třeba brát v potaz, jde-li o to, přiblížit se záhadě oduševnění, zázračného spojení těla a duše, které funguje ve vztahu subjektivity k sobě, k druhým a ke světu.... celý text
5 | 1 | |
4 | 0 | |
3 | 0 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Štítky knihy
dějiny filozofie fenomenologie Emmanuel Lévinas, 1906-1995, filozof tělo tělesnost mysl a tělo
Autorovy další knížky
2011 | O povaze jevů |
2014 | Za hranicemi tváře. Levinas a socialita |
2016 | Relevance subjektivity: Tělo a duše z hlediska fenomenologie afektivity |
2006 | Emmanuel Lévinas. Filosofie a výchova - Ke stému výročí narození Emmanuela Lévinase |
2010 | Co je fenomén? Husserl a fenomenologie ve Francii |