Bronislav Ostřanský

česká, 1972

Populární knihy

/ všech 15 knih

Nové komentáře u autorových knih

Islámský stát - Blízký východ na konci časů Islámský stát - Blízký východ na konci časů

Vše důležité a zajímavé se dočtete do strany 100. Poté už mě to vůbec nezaujalo.
jan8368


Islámská čítanka: Studijní antologie arabského islámského písemnictví Islámská čítanka: Studijní antologie arabského islámského písemnictví

Velice pečlivě připravený bilingvní průřez náboženskými texty Koránem a hadíthy počínaje a tweety a ukázkami z internetových poraden konče, který rozhodně neocení jen zájemci z řad arabštinářů, ježto u nás dlouhodobě trpí chronicky nedostupnými arabsky psanými texty, ale kdokoliv, koho arabsko-islámský kulturní okruh zajímá. Úvodní kapitoly navíc uživatelsky velice přátelsky a stručně vysvětlují transkripce arabštiny do češtiny spolu s nejčastějšími formulkami, což by se mohlo velmi hodit všem, kdo se s těmito oříšky setkávají - ať už z řad překladatelů, redaktorů, korektorů nebo třeba novinářů. Kniha je jako bonus doplněná rozsáhlým obrazovým materiálem, který zpříjemňuje čtení, seznamy doporučené literatury a slovníčkem.... celý text
Jizi


Islámská čítanka: Studijní antologie arabského islámského písemnictví Islámská čítanka: Studijní antologie arabského islámského písemnictví

Knížce jsem dala všechny hvězdičky, i když vím, že to není čtivo pro každého. Ale pro ty, kteří pochopili , že muslimové uvažují v mnoha věcech než my, židokřesťané , je moc užitečná. Četla jsem ji už dávno, nepamatuji si obsah. Ale myslím, že je tam napsáno něco o konečném utváření postoje člověka už v pěti letech. ( Sice nechápu, proč jsem se po 89 přeměnila z křesťanky na židokřesťanku, ale budiž. Spolu chyceni, spolu pověšeni. Svaté Město nedáme, radši ho zbouráme. Pán s vámi, Šalom. )... celý text
helena8303



Islamofobie po česku Islamofobie po česku

Ještě ke knize Islamofobie po Česku. Za nejzajímavější považuji kapitolu od Ivana. O. Štampacha. Tam jsem se opravdu dozvěděla nové věci. Nevěděla jsem, že existuje dispensacionalismus, hnutí amerických evangelikálů, jde o tzv. křesťanský sionismus. Tito lidé se řídí tzv. Božím plánem, který počítá s návratem všech Židů z diaspory do Země izraelské, ztotožňované s dnešním Izraelem. Jak tam budou, přijmou hromadně Krista jako Pána a tím budou, ( všichni kteří tak učiní) , zachráněni... Z toho důvodu podporují Izrael ve všech směrech, horují pro stranu Likud a v Arabech vidí zlé nepřátele. Samozřejmě podporují i osidlování Západního bŕehu. ( Pobočku mají i v Česku. ) Je nabíledni, že rabíni tuto skvělou myšlénku evangelikálům nerozmlouvaj. :-DDD... celý text
helena8303


Islamofobie po česku Islamofobie po česku

Knize jsem dala 5* za snahu. Pan Ostranský je poctivec, snaží se na věc nahlížet z různých úhlů. Má pravdu v tom, že v každé skupině obyvatelstva se najdou dobří, ale i zločinci. Problém je ale v tom, že v SOUČASNÉ době jsou muslimové značně vyhejkaní, což není nic divného. V posledních desetiletích zakoušejí ze strany židokřesťanů mnoho ústrků, proti kterým se nemohou adekvátně bránit. Po rozpadu Osmanské říše to s nimi začalo jít s kopce, provincie si rozdělily imperiální mocnosti, Sykes s Picotem narýsovali rovné čáry, hranice v Evropě vypadají dočista jinak... Fungovat to nemohlo, Turci uměli ty provincie jakž takž spravovat , Britové a Frantíci vůbec. Třeba Irák, anebo Libye se skládají ze tří regionů, které se vzájemně vůbec nemusej a Turci to respektovali, Evropané z těch rozličných etnik udělali bramboračku. Rozvrácení Iráku, Sýrie, Libye, Afghánistánu, to všechno nese hořké plody. O dosazováni zkorumpovaných vůdců ani nemluvě, arabská ulice není hloupá a dobře chápe, za čí zájmy kope hodný pučista Sísí, anebo monarchové na Arabském poloostrově. Muslimy těžce zklamal Východ i Západ, tak se teď pravděpodobně hodlají vrátit k vlastním kořenům. Na současnou mohutnou vlnu panislámismu naskočil už dokonce i Erdogan, který se opírá o lidnatý venkov, zatímco Atatürk se opíral spíš o městské obyvatelstvo. Takže, integrovaný muslim je sice bezva, mnohý se považuje třeba za Francouze, ale otázka je, jak budou svoji identitu prožívat jeho potomkové. Mnozí z nich se za svoje rodiče hluboce stydí a jsou žhavými adepty na připojení k Alláhovým bojovníkům. Což není nic divného, jejich rodiče se ochotně integrovali protože si ekonomicky polepšili. Tento aspekt věci ale jejich děti už nevnímají, blahobyt berou jako samozřejmost, těžce nesou svoji jinakost, je jim jasné, že jenom výjimečně budou dosahovat stejně dobrých výsledků jako domorodci. Ale na návrat do rodných zemí svých rodičů také nepomýšlejí, necítí se dobře v žádné zemi. Proto si myslím, že v přijímání muslimů do české kotlinky bychom měli být velmi obezřetní. Co se má stát to se i stane, ale proč jít neštěstí naproti, že?... celý text
helena8303