Vlky, draky, bájne zvieratá recenze

Vlky, draky, bájne zvieratá https://www.databazeknih.cz/img/books/25_/252959/bmid_myty-a-legendy-vlky-draky-bajne-zvi-d5P-252959.jpg 5 151 18

Od počiatkov sveta fantáziu ľudstva vzrušujú tajomní bohovia, zázračné bytosti a ľudskí hrdinovia. V mnohých bájach a mýtoch sveta sa však často stretávame aj s rozličnými zvieratami-skutočnými i nadprirodzenými, ako sú napríklad vlky, draky a bájne zvieratá, o ktorých ľudia verili, že im pomáhajú, alebo naopak škodia. Táto kniha nám pootvorí okienko k tajomstvám, ktoré si ľudstvo uchováva vo svojej pamäti. Publikácia je určená nielen mládeži, ale aj dospelým, ktorí si chcú nenáročnou a pútavou formou objasniť alebo znova oživiť rozličné mýty a legendy, ktoré kniha súčasne konfrontuje s historickou faktografiou. Kapitoly: Vlky-mýty a legendy-Stvorenie vlka, Vlčí ostrov, Mramorový vlk, Znamenie vlka, Apollónova voľba, Dar rieky, Vlk Fenrir: Magické putá, Vlk Fenrir-Tyrova obeť, Súmrak bohov, Tvárou v tvár, Vlk a mytológia-Spoločenstvo vlkov, Strážcovia Valhaly, Synovia sivého vlka, Nebeský vlk, Mýtus o Kykáónovi, Boh-vlk Vepvovet, Je vlk dobrým kresťanom ?, Vlk-šťastné znamenie. Vlk z Gubbia, Zmluva s diablom, Pieseň o bisclaveretovi, Vlk z Malzeville, Mária-Pravda, prosebníčka, Vlčie rázcestie, Gévaudanská beštia-Boj detí, Tajomný hájnik. Búrka, Od dejín k legendám-Vlky a vojny, Vlk a svetlo, Prekliaty vlk, Tieň pohrôm, Viery a povery, Bosoráci a vlkodlaci, Zvieratá a besnota, Poľovačka na vlky, Spôsoby poľovania, Vlky dnes. Draky-mýty a legendy-Siegfried-Puknutý meč, Fafnir, strážca zlatého prsteňa. Tristan a Izolda-Dve lastovičky a zlatý vlas, Dračí jazyk, Nápoj lásky. Juraj a princezná Aja, Dračie obyčaje-Niektoré zásady zo života drakov. Strážca zlatého rúna, Kleostratovo brnenie, Triptolemov voz, Poľovačka-V krajine Baskov, Vo Val dÁoste, Vo východnej Anatólii, Vo Francúzsku, V Číne, Susanoo-Osemhlavý drak, Čarovný cisársky meč. Ju a okrídlený drak, Slávnosť v nebeskom paláci, Ni Lang a biely zajac, Lenivý drak, An Bo a zázračné pramene, Drakova dcéra-Nádherný pestrofarebný vtáčik, Bájny palác pod morom. Drakova perla, Od dejín k legendám-Západné draky, Čínske draky. Bájne zvieratá-mýty a legendy-Dúhový had-Guayana, Smiech bláznivej žaby-Austrália, Radolo, hadí kráľ-Papua, Whowie-Austrália, Búrková ťava-Stredná Ázia, Modré levy-Afrika, Tengu-japonsko, Boongurunguru-Šalamúnove ostrovy, Roch-Malajzia, Hanúmat-lietajúca opica-India. Pégasos a Chiméra-Grécko, Morskí obri-Zif, Morský had, Obri kalmar a Kraken, Obrí rak, Trolual, Morský svet I. Básnik a delfín-Grécko, Jonáš a veľryba-Červené more, Andromeda a morská obluda-Grécko, Orfeov spev-Grécko. Morský svet II. Pán Chobotníc-Polynézia, Potápač Alexander-Stredomorie, Vznik súostrovia Yap-Mikronézia, Čal-Konyruk a čarovný kotlík-Stredná Ázia, Zlatý baran-Afrika, Zrodenie zlatého diviaka-Škandinávia, Tajuplné zvieratá-Šipik, Ľudojedka, Fénix, Jednorožec, Jeti. Netvor Ro-Francúzsko, Vtáky boha Luga-Írsko, Čiernodlav-Francúzsko, Bdelí strážcovia, Od dejín k legendám-Prvotný zmätok, Prírodné sily, Nebezpečné miesta, tajomné miesta, Sen a obrazotvornosť.... celý text

Literatura světová Mytologie Pohádky
Vydáno: , Gemini (SK)

Les loups, Mythes et légendes, Les dragons, Mythes et légendes, Les animaux fantastiques, Mythes et légendes , 1988