Policisté od Mlýnského náhonu recenze

Policisté od Mlýnského náhonu https://www.databazeknih.cz/img/books/48_/487179/policiste-od-mlynskeho-nahonuliRDDK-Qqd-.dib 4 2 2

Málokdo z dnešních Mostečanů tušil, k čemu v jejich historickém městě sloužil a kudy tekl Mlýnský náhon. Jak sám jeho název napovídá, sloužil k pohonu vodního mlýna, který se nazýval Jezerním a nacházel se přibližně v místech, kde byla roku 1911 otevřena budova Městského divadla. Mlýnský náhon tvořil jedno ze dvou ramen řeky Bíliny, starým Mostem protékající. Na jeho pravém břehu stával měšťanský činžák z konce 19. století, v němž v šedesátých a sedmdesátých letech století dvacátého sídlilo okresní oddělení Veřejné bezpečnosti. Na tomto oddělení sloužili v té době kriminalisté, jejichž prožité příběhy přináší novinka z mosteckého nakladatelství Hněvín. Pod titulem Policisté od Mlýnského náhonu se skrývají čtyři z nich, nazvané Snídaně pro pajdavého pejska, Záliba starého samotáře, Všechno je vůle boží a Záhada tajně pohřbeného muže. Autory jsou Antonín Nachtman a Vlastimil Novák. Ilustrační černobílé snímky pocházejí převážně od fotografů působících na Mostecku ve druhé polovině minulého století – Jiřího Baláže, Jiřího Dobřemysla, Oldřicha Kopty, Ladislava Šeinera a také ze sbírek Státního okresního archivu v Mostě. Výtvarnou podobu knížky vytvořil grafik Antonín Votroubek a jejím redaktorem je Bohuslav Helešic. Novinka z nakladatelství Hněvín tak kromě autentických kriminálních příběhů přibližuje podobu dnes již většinou neexistujících míst, kde se odehrály, ale také atmosféru historického Mostu před jeho zánikem.... celý text