Paní Hemingwayová recenze

Paní Hemingwayová https://www.databazeknih.cz/img/books/40_/404180/bmid_pani-hemingwayova-fWP-404180.jpg 4 130 130

Nežná staropanenská Hadley, mondénna dračica Fife, emancipovaná ambiciózna Martha, starostlivá, obetavá Mary – štyri zákonité manželky Ernesta Hemingwaya, nie iba ženy, tých mal slávny bonviván v živote oveľa viac. Aj o nich sa Naomi Woodová v knihe okrajovo zmieňuje. Nenazeráme len do manželského spolužitia, ale ocitáme sa aj v bohémskom Paríži dvadsiatych rokov, vo vojnovom Madride, v rezidencii na Floride, vo vile na predmestí Havany, v odľahlom Ketchume v štáte Idaho, kde svetoznámy spisovateľ zakončil svoju životnú púť - tam všade nás zavedie autorka, tam všade hľadá odpoveď na základnú otázku: Čo núti Hemingwaya uzatvárať stále nové a nové vzťahy, ako to, že nikdy nie je schopný zaplniť prázdno v srdci, zahnať nepokoj? Štyri manželky – každá iná, a predsa majú niečo spoločné: nesmiernu lásku k Ernestovi. Znášajú jeho vrtochy, pomáhajú mu bojovať s démonom depresie, prekonávať útrapy tvorby. Pani Hemingwayová je fikcia, no autorkin farbistý štýl v nás vyvoláva pocit, že tak nejako to naozaj mohlo byť...... celý text

Literatura světová Romány Biografie a memoáry
Vydáno: ekniha , Slovenský spisovateľ

Mrs. Hemingway , 2014