Na vlnách recenze

Nádherný cestopis, který vás zavane do mrazivých končin, a to nejen autorovým poutavým vyprávěním, ale také jedinečnými fotografiemi, jež na expedicích pořídil. Kniha Na vlnách je cestopis českého fotografa Václava Šilhy. Zachycuje tři dobrodružné expedice z let 2010 až 2014, kdy se vydal s hrstkou odhodlaných přátel do mrazivých oblastí Jižní Georgie, Antarktidy a Sandwichových ostrovů. Na lodi světoznámého a svérázného kapitána Jeroma Ponceta objevují známější i civilizací zcela nedotčená místa. Bojují nejen s mořskou nemocí, nespoutanými živly, ale také s neústupnými lachtany, kteří si zuřivě střeží svá území. Fotografie dokumentující čistotu přírody, její rozmanitost i surovost jsou nedílnou součástí svědectví o cestách na jih, stejně jako momenty zachycující život na palubě jachty. Mimochodem, fotografie z první expedice do Jižní Georgie se spícím Jeromem a rypoušem sloním, který s otevřenou tlamou zkoumá lidského vetřelce, obletěla svět. Stejně jako záběry zachycující skupinu kosatek při nácviku lovu z té následující. Nechte se unést vyprávěním o mrazivých místech a jejich obyvatelích. A možná budete stejně jako autor od prvního okamžiku, písmena a snímku až do toho posledního fascinováni nádherou těchto končin.... celý text

Úchvatná kniha – nejodlehlejší místo na Zemi v jedinečných fotografiích a strhujícím textu! 5 z 5 JanH

Literární událost – o té se mluví tehdy, když je vydána nějaká výjimečná, nadčasová či s velkým čtenářským zájmem očekávaná kniha. Domnívám se, že vše...celý text recenze

Václav Šilha