Hranice lásky recenze

Hranice lásky https://www.databazeknih.cz/img/books/49_/492851/bmid_hranice-lasky-3K9-492851.png 5 10 10

Kniha Hranice lásky je fotograficko-literárním dílem mezinárodně uznávané české fotografky Dity Pepe, která ve třinácti kapitolách zkoumá hranice lásky, trauma jako motivaci k tvorbě a fotografii jako terapii. Dita v chystané publikaci, která je zároveň kreativní částí jejího doktorátu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, kombinuje umělecký přístup a vědecký výzkum. Na publikaci spolupracovala s řadou zajímavých vědeckých a uměleckých osobností, ale i lidmi, kteří téma analyzovali z čistě osobní perspektivy a zkušeností. Kniha vychází v malém limitovaném nákladu, do prodeje jde pouze 500 kusů knihy – každý je číslovaný a podepsaný, nikdo předem neví, jaké číslo získá. Ve třech knihách je navíc ukryta originální fotografie Dity Pepe. Kniha je dvojjazyčná – hlavní publikace je v češtině, druhá kniha obsahuje anglický překlad. Kniha obsahuje vedle fotografií desítky textů v řadě podob - rozhovory, reportáže, osobní deníky, dopisy, povídky, eseje, pasáže přednášek i odborné texty, kterými Dita ve spolupráci s přizvanými osobnostmi nahlíží různé podoby lásky. Ty prokládá svou fotografickou prací - autoportréty, archivními rodinnými fotografiemi, stylizovanými portréty, fotokolážemi, dokumentární fotografií, zátišími... Pro fotografickou část knihy je typické až obsesivní ohledávání a opakování stejných formálních i obsahových motivů pro posílení pocitu řádu a jistoty, které by sama autorka chtěla ve svém životě mít.... celý text