Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění podobné
Maxwell McCombs
Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie.... celý text
Literatura naučná
Vydáno: 2009 , PortálOriginální název:
Setting the Agenda. The Mass Media and Public Opinion
více info...
Podobné knihy (1)
Agenda-setting: Teoretické přístupy Tomáš TrampotaPředkládaná práce je koncipována jako logicky utříděný souhrn poznatků o vývoji a současném stavu výzkumu problematiky nastolování témat ve veřejném mediálním prostoru s důrazem n praktickou stránku využití jednotlivých ... více
Štítky knihy
masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet) sociologie