Komentáře: Je knižní pirátství nebezpečí pro literaturu, nebo její šance? (video) (8)

Přidat komentář

j.kostal
10.04.2012

Snow napísal:
...Nicméně tím líbivým sem myslel to, jak pirát ve videu prohlašoval (na otázku někoho) jak se mu libí, že share servery vyplácejí uploaderům a on odpověděl že tyhle lidi jsou v komunitách odsuzovány a vytlačovány. Tak na to já říkám, že pan pirát asi dlouho nebyl na nějakém warezfóru, potažmo na czemoney wjustice atp, kde se tihle svatí warezáci předhánějí kolik tisíc jim daný share server vyplatí, na to byla moje narážka. a jestli sem v nějakou dobu začal striktně warez odsuzovat, tak právě v dobu co začal vyplácet první server.

Tak si teraz čítam reakcie (trošku oneskorene, ja viem) ale na toto sa mi nedá nereagovať. Je tu evidentne vidieť absolútnu neznalosť ozajstnej ebookarskej komunity, ktorá samotné e-knihy TVORÍ na jednom nemenovanom fóre (kedysi na cz, teraz už sk :D) to, čuduj sa svete, úplne zadarmo a v rámci svojho voľného času, nehovoriac o tom, že vytvoriť ebook nie je nič také jednoduché, ako prekonvertovať CDčko do MP3 formátu na pár klikov, a že je to doslova čistá drina, ktorá v mnohých prípadoch trvá celé dni...a ver, že viem o čom hovorím, inak by som sa neozýval... len tu treba vedieť odlišovať ľudí, ktorí tieto ebooky aj ďalej na nete šíria práve prostredníctvom rôznych warez-fór, často skôr bez vedomia pôvodného autora digitalizácie, áno, v tomto prípade tomu hovorím fakt pirátstvo v čistej podobe... tak prosím nehádž všetkých do jedného vreca, ak do toho tak celkom nevidíš, možno by si sa veľmi veľmi čudoval, že práve ebookarska komunita je tá, ktorá si ešte dokáže ctiť literatúru i pravidlá.... ale to je na dlhšiu debatu...ďakujem za pozornosť....

hedus
18.03.2012

Jsem dospělá a svéprávná a určitě nepíšu jen za sebe protože je to nehorázná lumpárna co se děje v poslední době na trhu s literaturou a proto mají (ať chceme nebo ne) piráti zelenou ale jsem teď naštvaná a tak to raději nechám jinak bych použila něco sprostých slov .... vždyť v Čechách není zas tak špatně kdy by Vás napadlo že si za" pět vajec můžete koupit litr benzínu " tak proč se zlobit na pár lumpů kteří v tom taky umí chodit a jsou šikovně schovaný za ty naše klikatý paragrafy a navíc tam kde je poptávka bude vždycky nabídka


Snow
12.03.2012

paulhunter: Jasně to souhlasím, jenže je to začarovanej kruh. Pirát ochranu překoná kvůli komfortu, naštvanej vydavatel se snaží nasadit ještě horší věc, znemožňující nelegální šíření, ano warez se nedá zastavit a kdo si myslí opak, je na hlavu. Takže jak říkáš, jedinej možnej boj je: zjednodušit nakupování a v neposlední řadě proti warezu bojovat mazáním. To jak je warez všude přítomnej je opravdu špatné a i sebelepší, levnější eshop to nezachrání. Protože vždy bude jednodušší jít na hellspy/uloz.to atp a požadovanou věc si stáhnout a hlavně pomalu zadarmo. Proti tomu se prostě bojovat musí, jinak to nemá smysl.
Nicméně tím líbivým sem myslel to, jak pirát ve videu prohlašoval (na otázku někoho) jak se mu libí, že share servery vyplácejí uploaderům a on odpověděl že tyhle lidi jsou v komunitách odsuzovány a vytlačovány. Tak na to já říkám, že pan pirát asi dlouho nebyl na nějakém warezfóru, potažmo na czemoney wjustice atp, kde se tihle svatí warezáci předhánějí kolik tisíc jim daný share server vyplatí, na to byla moje narážka. a jestli sem v nějakou dobu začal striktně warez odsuzovat, tak právě v dobu co začal vyplácet první server.

maphiosso
12.03.2012

V tomhle jsem za jedno s paulhunterem. Jako čtenář e-knih, který si má za knihu zaplatit, vyžaduji určitý komfort. Tedy rychlé pořízení e-knihy do čtečky, bez dalšího konvertování apod.. Pokud mi e-shop za rozumnou cenu toto umožní, můžu se na nějaké pokoutné shánění pirátských kopií a jejich následující převod do jiného formátu vykašlat a rád si za knihu zaplatím. Některé shopy (vydavatelství) se ale nevydaly to nejšťastnější cestou, hrají si na velkého hráče na trhu, kterým samozřejmě nejsou a nabízejí knihy ve speciálních formátech nebo dávají na e-knihy tvrdé DRM. Tato forma prodeje na tak malém trhu, jakým je ten náš, nemůže fungovat.

paulhunter
12.03.2012

Já dost souhlasím s názorem, že by se objem nelegálního stahování dal snížit vytvořením vhodných a výhodných podmínek pro čtenáře. Pokud tedy budou internetové obchody mít nepřehledné a složité e-shopy, nepřiměřeně vysoké ceny, tak to moc k tomu stavu přispívat nebude.

Další kapitolou jsou pak obchody, které si vytváření vlastní formáty e-knih, které jsou k přečtení pouze na jejich speciálních čtečkách.

Piráti možná mají líbivé propagandy, ale v mnoha věcech mají pravdu. A pokud vydavatelé přichází se složitými systémy, tak si pak za růst nelegálního stahování jejich knih mohou, alespoň z části, sami.

Snow
10.03.2012

Nicméně už mi docela začíná vadit, že na veškerejch besedách, kde vystupují piráti, ze sebe dělaj svatoušky, kteří dělají warez pro lidi, nevydělávají na něm atp. Nevím jestli zmínění piráti zaspali dobu, jako vydavatelé, a neuvědomují si, že dneska je už warez jen a pouze o penězích, nebo si to jen nechtějí připustit a raděj hlásaj líbivé propagandy o svobodném toku informací. Dnešní piráti všeobecně z tak 95% uploadují pro peníze, jestli je to u knih rozdílné nevím, ale dost o tom pochybuji. Nicméně piráti jsou všude a to co říkal pirát v nahrávce, je přesně ta líbivá lež jak věž. Respektive naprosté překrucování dnešní reality.

paulhunter
10.03.2012

Určitě doporučuju shlédnout video, ve kterém padlo mnoho zajímavých poznatků.

Snow
10.03.2012

Diskuze zajímavá. Škoda že sem na ni neměl čas...