Život samá pohroma

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli Začněte praktikovat mindfulness a tak zlepšete své zdraví i soustředění, snižte svůj stres a mějte větší radost z každého dne. Profesor Jon Kabat-Zinn vám bude tím nejpovolanějším učitelem. Téma meditace, které mělo do sedmdesátých let minulého století nálepku esoteriky a bylo spojováno téměř výhradně východními náboženskými systémy, v posledních letech vstoupilo hlavním vchodem do západní vystresované kultury. Mindfulness a meditace, jinak řečeno duševní trénink zaměřený na rozvíjení pozornosti k prožívání přítomného okamžiku, se stávají součástí lékařské a psychologické praxe, stejně jako do škol, vrcholového sportu, armády či do kultury nadnárodních firem (mimo jiné firem jako Google, Twitter a dalších). Meditaci dnes praktikuje mnoho známých osobností politiky, kultury či sportu (mimo jiné Bill Clinton, Al Gore, Clint Eastwood, Richard Gere či ragbista Jonny Wilkinson). Právě na základě dlouhodobých výzkumů, včetně těch nejnovějších, využívajících mj. snímkování mozku metodou magnetické rezonance, se ukazuje až nečekaně pozitivní vliv programů založených na mindfulness na tělesné i duševní zdraví, pohodu a odolnost. Replikovaný výzkum např. prokázal stejnou účinnost jako u antidepresiv, na něž západní svět – zdá se – čím dál tím víc spoléhá. Nárůst počtu vědeckých článků v této oblasti roste za posledních 15 let téměř geometrickou řadou. Není divu. Jon Kabat-Zinn je klíčovou osobností, která v USA a v mnoha dalších zemích uvedla mindfulness do mainstreamu v medicíně a v posledních desetiletích zásadně pomohla zmíněným programům stát se součástí moderní lékařské praxe i veřejné diskuse o zdraví. V roce 1979 vytvořil MBSR jako první program založený na mindfulness v medicíně a na lékařské fakultě Massachusettské univerzity založil protistresovou kliniku, jejímuž vedení se věnoval celý život, stejně jako vědeckému výzkumu, rozsáhlé publikační a přednáškové činnosti po celém světě. Program MBSR, kterým na Massachusettské univerzitě prošlo přes 20 000 pacientů, je dnes považován za excelentní příklad praxe psychosomatické a také tzv. participativní medicíny (pacient se spolu s lékaři aktivně podílí na prevenci nemocí a zlepšování svého zdraví). Život samá pohroma je zásadní kniha tohoto oboru, a ač vyšla v prvním vydání už před pětadvaceti lety, loni byla znovu zásadně revidována a doplněna o nejnovější poznatky z výzkumů i z autorovy praxe. Její nejnovější reedice vyjde v češtině vůbec poprvé u nás začátkem příštího roku. Kniha obsahuje kromě poutavého úvodu do problematiky také postupy, jak pracovat s vlastní myslí, postavené na Kabat-Zinnově dlouholetém a uznávaném protistresovém programu MBSR a bude doplněna o zvukový materiál....celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/31_/311544/zivot-sama-pohroma-886-311544.jpg 4.514
Žánr
Osobní rozvoj a styl, Zdraví
Vydáno, Jan Melvil
Orig. název

Full Catastrophe Living: Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness, 1990

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (5)

Kniha Život samá pohroma

Přidat komentář
18. září

S komentářem této knihy jsem si dala na čas. Chtěla jsem si udělat srovnání s dalšími dvěma knihami na podobné téma. (https://www.databazeknih.cz/knihy/umeni-zit-stastne-buddhova-abhidhamma-v-praxi-meditace-a-zvladani-zivota-64845 a https://www.databazeknih.cz/knihy/vsimavost-260586 ) a se vším respektem k autorovi musím za sebe napsat, že právě tato kniha mě oslovila nejméně. Zinnovi se nedá upřít, že se mu podařil husarský kousek. Povýšil staré východní učení na vědeckou disciplínu a zdomácnil ji na akademické půdě. Co se však samotné knihy týká, je to taková písmenková polévka. V té tlusté knize je spousta písmen a spousta zajímavých informací, ale mindfulness se týká tak třetina. Autor přichází s programem MBSR a podmínkou pro jeho absolvování je dodržování určitých pravidel. Jedním z nich je povinná formální meditace 6 dní v týdnu. Prostě musíš meditovat. A i když zmiňuje neformální praxi, tak preference ve prospěch meditace na úkor jiných možností, jak rozvíjet všímavost, je zřejmá. Velmi mě zaujal popis šestihodinového workshopu, který realizoval. Účastnilo se ho přes sto lidí. Upřímně mě to vyděsilo. Vůbec si neumím představit, že bych se něčeho podobného v takovém počtu účastníků zúčastnila. Ale možná je to tím, že mi tam chybí ta má představa duchovního obsahu. Zinn představuje mindfulness jako prostředek k dosažení vyšší kvality života a lepšího zdravotního stavu. A jestli si zde kdokoli v knize najde cokoli, co mu udělá dobře, je to dobře.

anansie
09. června

Kniha o mindfullness, o vědomé pozornosti, kterou lze uplatnit jako životní styl nebo jen zařadit do života jako způsob relaxace, meditace, léčby bolesti a zpracování emocí. Jde o to si všímat svých tělesných pocitů, myšlenek, pozorovat to, nehodnotit a nechat zase odejít. Je to neustálý proces, díky kterému člověk dojde naprostému zklidnění, zpomalení a přijetí sebe sama a života takový, jaký je v daný okamžik teď a tady.

adorjas
03.12.2018

Zaujímavá kniha, úplne som z nej očakávala svojpomocnú príručku, ktorá v konečnom dôsledku nič nepovie, žiadnu radu do života a podobne. Veď aj tak začala, popisom cvičenia, ku ktorým neexistuje ani česká/slovenská ekvivalent v podobe náučných videí ohľadom relaxačných cvičení. Ale nevadí! Síce autor, často popisuje životné príbehy svojich žiakov, ktorí často zvládli svoje prežívanie ochorenia len kvôli meditáciám, ale kniha predsa predala svoju hlavnú myšlienku- t.j. o spomalení, o vedomom prežívaní okamihov, o užívaní času, o prijatí seba samého. A to autor vykreslil láskavo a s citom. Ku konci sa mi páčili kapitoly, kde autor popisuje vzťah ľudstva k jedli, k stresu, k ekologickým zmenám, k technológiám- bolo fajn vedieť, že nerozmýšľam takto len sama.

Hella
25.07.2018

Byla jsem na knihu přespříliš natěšená a to se mi zřejmě vymstilo, resp. možná nejsem vhodný cílový čtenář, neb nejsem trpělivá ani klidná. Nebo mě zklamalo líčení meditací jako víceméně jediného prostředku k nalezení větší harmonie života. Nicméně klíčová myšlenka knihy - uvědomění si každého právě prožívaného okamžiku - je úžasná a absolutně dokonalá. Jen .... lidé dokonalí nejsou, a tak až tak moc nedokážu uvěřit těm vesměs radostným příběhům zmíněných klientů.

Shindo
05.12.2017

S knihami o mindfulness akoby sa dnes roztrhlo vrece. Táto je však výnimočná tým, že je priamo z pera priekopníka v tejto oblasti a zakladateľa MBSR (redukcia stresu založená na všímavosti). Ponúka históriu výskumu MBSR, teoretické pramene, hromadu bibiliografie a predsa je písaná tak, aby jej rozumela aj bežná laická verejnosť. Navyše je dobrý pomocník, ak samotný MBSR kurz práve absolvujete. Oplatí sa.