Proicio 1: Esteticko-sociální pojetí profesní přípravy učitelů v projektech

nehodnoceno
Proicio 1: Esteticko-sociální pojetí profesní přípravy učitelů v projektech https://www.databazeknih.cz/img/books/44_/443479/bmid_proicio-1-esteticko-socialni-pojeti-dOp-443479.png 0 0 0

Obsah Balíčku odborné kompetence Proicio 1 - nabízí rozvoj předpokladů absolventů kurzu v oblasti projektování vzdělávacích programů a situací v rámci psychodidaktické přípravy učitelů s důrazem na obor Učitelství výtvarné výchovy a ostatních učitelských oborů se zájmem o estetické, umělecké, etické, logické, neuropsychologické, sociální a kulturní souvislosti vizuálního neverbálního a verbálního myšlení v profesním myšlení učitele (nejen výtvarného oboru). Obsahy jednotlivých problémů zahrnují: 1. Esteticko-sociální pojetí profesní přípravy učitelů, jejich principy a jejich objasnění (estetické principy celistvosti – principy komplexity, integrity a intenzity, princip protikladů, symetrie, asymetrie, rytmu, nebezpečného torza) 2. Učitel v roli projektanta. 3. Projekty vzdělávacích obsahů – jako přechod od myšlenky k činu, jako psychická imaginativní aktivita v tvůrčím myšlení člověka, jako řešení problému v čase a prostoru jednoho problémového pole. 4. Projektování – promítání sebe samého do problému, jedinečnost projektanta v prostoru nekonečného poznání lidstva, jeho obrazů, jeho estetických, uměleckých, etických a morálních kontextů, konstruktivní ověřování těchto obsahů na zadaných a individuálně zvolených problémech. 5. Projektování dosud neřešených problémů – tvůrčí psychická činnost člověka, která umožňuje řešit dosud neřešený problém tvůrčími cestami. 6. Vnější a vnitřní překážky uplatnění kreativity při řešení problému. 7. Metody a formy mentálního neverbálního i verbálního mapování; konstruktivní ověřování těchto obsahů na zadaných a individuálně zvolených problémech. 8. Centrální, lineární, kvadratický a kruhový model projektování; konstruktivní ověřování těchto obsahů na zadaných a individuálně zvolených problémech. 9. Konfrontace různých vizuálních forem mentálního mapování, jejich individuální prezentace a obhajoba absolventy kurzu.... celý text

Přidat komentář