Kristus znova ukrižovaný

Kristus znova ukrižovaný https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/368688/bmid_kristus-znovu-ukrizovany-5q8-368688.JPG 4 29 29

Přidat komentář

MikulášV
03.07.2023 5 z 5

Kazantzakisovy knihy o víře jsou vždy velmi zajímavé. Jeho spojení duchovna, mysticismu s jeho silným sociálním cítěním (které pramenilo Kazantzakisovým obdivem Lenina) je vždycky zárukou skvělého příběhu. Kristus znovu ukřižovaný je příběh pašijový. Jenže tentokrát se pašije neodehrávají v Jeruzalémě, ale v Lykovrisi. Za mě jde o jednu z nejlepších Kazantzakisových knih, která se hluboce věnuje vztahu s Bohem a jeho vlivu na život člověka. Kniha kritizuje hrabivost a zatvrzelost mocných, kteří půjdou přes mrtvoli, pokud jim někdo naruší zavedné pořádky.

Aivlis
01.12.2022 5 z 5

Čítala som ako mladá pubertiačka a bola som knihou uchvátená. Toto dielo sa podarilo, mala som pocit, že som ocitla v Lykovrisi, na Sarakine a okolo mňa hrmel dav obyvateľov gréckych dedín. Snáď som počula aj krik agu, nárek Magdalény a hlavne som ocenila psychológiu, správanie postáv a ako autor vylíčil malovernosť a falošnosť predstaviteľov bohatej vrstvy. Ku knihe som sa vrátila pred časom a jej kúzlo sa dostavilo znovu. Doslova ma kniha očarovala.


bubo bubo
17.11.2021 5 z 5

Jedna z nejhezčích knih které jsem četla. Nechybí jí vůbec nic.

RichardvonT.
12.01.2017 5 z 5

Na "Krista znova ukřižovaného" mne nalákal profesor a spisovatel Stanislav Komárek, který dílo označil za jeden z nejlepších beletristických textů, které kdy četl. Což bylo slovo do pranice. Po dočtení poslední stránky souhlasím:-)))
Pro řekofily body navíc.

Bonda
26.03.2016

„A ještě něco: necháváme mnoho úrodných polí ležet ladem, protože nám nezbývá čas je sklidit. Není to hřích? Dejme je uprchlíkům, aby je a polovinu sklizně zorali a osili; vesnice si přijde na své a hladoví budou mít co jíst. Běda Lykovrisi, která jí dosyta a nestará se o děti na Sarakině! Každá lidská bytost, kterou necháme umřít hladem u našich dveří, se nám celou vahou věší na krk a strhává nás do plamenů věčného zatracení. Kolik je nás, občanů lykovriských? Takové dva tisíce. Na každou lidskou bytost, která umře hladem na Sarakině, to znamená dva tisíce mrtvol, které se každému z nás pověsí na krk. To budeme mít věru čím se chlubit, až s takovým náhrdelníkem předstoupíme před Hospodina!“

Janek
17.11.2013 4 z 5

Asi jsem od knihy (po přečtení hodnocení i tady na databázi) čekala víc. Náročné čtení.

puml
08.05.2013 5 z 5

Kniha podává neradostné svědectví o tom, že Kristus je symbol, který nesnese opakování; a přestože tu máme řadu oslavných ód na lásku a porozumění s druhými, není z řad církevních i světských elit o další "chudé" zvěstovatele a rádoby proroky lásky a porozumění přílišný zájem.
Několik vybraných občanů jedné řecké vesnice na turecké straně má za úkol sehrát oblíbené Pašije. Vybraní představitelé se ale sžívají se svými rolemi, s pro některé, až děsivou autentičností, a tak se zas jednou minulost opakuje a neblahé události na sebe nedají dlouho čekat. Výborná psychologická kresba s množstvím biblických souvislostí a reálií, filosofickým přesahem a zamyšlením se nad odkazem a povahou institucionálního křesťanství hájícího v Kazatnzakisově podání především své "politické zájmy". Doporučuji.

PS - Jako zajímavý dodatek a studie náboženského fanatismu mi k této knize připadá četba vynikajícího románu současného řeckého spisovatele a dramatika Pavlose Matesise s názvem Starý dnů.

Ládja
12.12.2011 4 z 5

Krásný příklad zkaženosti církevních mocnostech, kteří místo, aby pomáhali ostatním spíše škodí a to jen z důvodu že nikdy nemají dost. Celkově mi kniha přišla na čtení těžší než Poslední pokušení, ale možná je to v tom, že jsem od ní očekával něco jiného. Kniha podává zajímavý pohled na jedno období jedné řecké vesnice a nečekané návštěvy nových věřících.