Jak drahé je zdarma?

kniha od:


KoupitKoupit eknihuAudiokniha

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů - od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe - a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/59_/59782/jak-drahe-je-zdarma-OJ1-59782.jpg 4.4259
Žánr
Literatura naučná, Ekonomie a obchod, Psychologie a pedagogika
Vydáno, Práh
Orig. název

Predictably Irrational, 2008

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (44)

Kniha Jak drahé je zdarma?

Přidat komentář
zdendaz
14. května

Dan Ariely je borec, tohle si nenechte ujít

Tebby
20. března

Pěkné příklady. Jen se občas dost opakoval.


Svatoboj
29. února

Zajímavé a pro marketing užitečné.

claudiavas89
18. února

kniha ma neoslovila, čakala som nejaké tipy

evickakyticka
17. února

Moc tyto "motivační?" knihy nemusím, v podstatě se tam omílá to samé dokola. Kolik pokusů/experimentů na nic netušícich studentech se udělalo, co z toho plyne a proč jsme ve finále my ti blbci. Ach jo. Stačí používat zdravý selský rozum:) Bohužel mi nic přínosného kniha nedala...

Prince_of_book
05. ledna

Vcelku zajímavá kniha. která nás donutí zamyslet se nad různými akcemi v obchodech či nakupování na internetu, kde na nás jako dráždidlo působí slovo ZDARMA(doprava ZDARMA, 1+1 ZDARMA).

Prostřednictvím různých experimentů na různých místech nás autor upozorňuje na různé odchylky od očekávaného chování během různých situací. Dává nám ukázky našeho iracionálního chování, někde kde bychom i my nečekali, že se tak budeme chovat a to nejen v oblasti ekonomie, ale třeba i sexu.

Jediné co bych knize vytkl, že těch experimentů bylo možná až moc. Občas mi tam chybělo, aby autor řekl více příkladů ze života místo aby nám zase nasazoval další "laboratorní" experiment.

Za mě super kniha, která mě zase v nějakém směru obohatila. 9/10

vojtech5896
26.12.2019

Úžasně chytrá a čtivá kniha. Popisuje několik zajímavých vlastností lidské mysli, které způsobují, že se člověk chová v určitých situacích neracionálně. Po přečtení už se možná budete dívat na akce typu 1+1 ZDARMA jinak.
Kniha mi pomohla si uvědomit, jaký vliv na nás mají reklamy a marketing a jaké nástroje používají, aby nás ovlivnily. Díky tomu je snad dokážu zase o něco více prohlédnout.
Z knihy také vyplývá, že politiky tolik omílaná klasická ekonomie se svým zákonem nabídky a poptávky v dnešní době plné komerce a nekonečných lákadel přestává platit.

burg
24.09.2019

Hergott - tak vám nevím... Jak a jestli by vypadal a dopadl výzkum, pokud by Danu Arielymu přišlo deset exemplářů jednoho burga, protože jsem měl při čtení pocit, že se jedná o výzkum "těch druhých".
Od reklam totiž utíkám, slovo AKCE beru jako urážku, nakupovat potraviny chodím zásadně sytý (takže nekupuju tunu kravin co nepotřebuji) a na nic zadarmo zkrátka nevěřím.
Ale musím přiznat, že při představě některých situací (zvlášť pokud bych byl v určitém rozpoložení), tak bych asi to drahé ZDARMA bral všemi deseti :)
A také nevěřím, že vy ne! :)

1