Cesta hrůzy
J. H. Brennan
Grailquest série
< 4. díl >
Otevřete tuto knihu a stanete se jedním z jejích hrdinů, rytířů kulatého stolu na dvoře krále Artuše. Ale pozor, čeká vás obtížný úkol. Saské hordy útočí na Artušovo království a magický meč Excalibur, ochránce říše, zmizel. Jako by toho nebylo dost, Merlinovo zaklínadlo selže a místo aby ses ocitl v jeho době, dostaneš se do starověkého Řecka – daleko od boje mezi cizáckými vetřelci a zoufalými obránci Avalonu. Avalon byl napaden. Saské hordy postupují královstvím a magický meč Excalibur, obránce říše, zmizel. Merlinova magie tě nešťastnou náhodou transportuje do starého Řecka – daleko od hrdinného boje proti dobyvatelům… Vržen na palubu podivné, třpytivě zlaté lodi, bez svých zbraní a magie, musíš čelit těm nejstrašnějším protivníkům. Přemůžeš obřího jednookého Kyklopa, nestvůrné Harpyje a Héfaista vyzbrojeného smrtícím kladivem, zvítězíš nad oživlou mumií – a dokážeš se doplavit oceánem času zpět do Avalonu?... celý text
Přidat komentář
Absurdně těžký gamebook. Tohle mě moc nezaujalo, série Fighting Fantasy mnohonásobně lepší...
Autorovy další knížky
2000 | Hrad temnoty |
2000 | Dračí sluj |
2002 | Říše chaosu |
2001 | Cesta hrůzy |
1996 | Nostradamus: vize budoucnosti |
Přijde mi, jako kdyby u tohohle dílu došlo v sérii k jakémusi restartu. Jak se od prvního dílu (pokud čtenář hraje knihy popořadě) vše postupně stávalo triviálním, tady je tomu konec. A problém se překlopí do úplně opačné roviny - pro hráče se toto dobrodružství změní v pořádný masakr. :-)
Především, cokoli jste si nahrabali v minulých dobrodružstvích, je fuč - včetně archetypálního vybavení. Kniha zřejmě počítá s vysokou úmrtností, kdy frustrovaný hráč postupně zjistí, kde najde tu kterou magii, peníze na úplatky a podobně... Abych se něčemu takovému vyhnul, často jsem si „ukládal pozici“ (to dělám běžně, ale tady to před mnohými souboji či hody kostkou je potřeba jak sůl); instantní smrt zde číhá za leckterým hodem kostkami nebo odbočkou, kde číhají potvory (i kdyby Pip měl standartní vybavení) kapánek předimenzované. Na druhou stranu, nesrovnalostí ubylo a naopak přibylo hádanek. Motiv cestování po ostrovech (včetně startu hry) je za mě parádní, ač místy krutý. Určitá odlehčenost a výskyt starých známých potěšil.
Ideál se nekoná, ale v rámci série se jedná o zajímavou odbočku.