Pekelný dům

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Ztroskotal jsi míle daleko, kdesi v temné a bouřlivé noci, kde je tvou jedinou nadějí úkryt – podivný zchátralý dům, který vidíš v dálce. Ale dej pozor! Vstup do dveří ohavného Pekelného domu tě přivede k takovému dobrodružství, při kterém běhá mráz po zádech a v žilách tuhne krev. Děsiví obyvatelé Pekelného domu tě budou navždy strašit. Nesčetně ukvapených cizinců vstoupilo do Pekelného domu před tebou a žádný nepřežil, aby ti vyprávěl svůj příběh. Odvážíš se je následovat?...celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/41_/41152/pekelny-dum-41152.jpg 4.461
Série

Fighting fantasy 10.

Žánr
Horory, Fantasy, Gamebook
Vydáno, Perseus
Orig. název

House of Hell, 1984

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (16)

Kniha Pekelný dům

Přidat komentář
Seabeast
05. února

Pekelný dům má v rámci série Fighting Fantasy obrovský hype. Jak jsem se na gamebook a jeho hraní těšil, tak se nemohu ubránit pocitu zklamání. Miluji hororově pojaté příběhy a tajemný dům, ze kterého se vyklube doupě temné sekty, poskytuje bravurní budování atmosféry všudypřítomného strachu. Potenciál je ale jaksi trochu nevyužitý. Mám rád, když se mohu orientovat v prostoru a zde jsem se při popisu a kreslení mapy zcela ztratil. Musel jsem si pomoci vyhledáním zpracovaného půdorysu. Dungeony mají z tohohle hlediska značnou výhodu. Každopádně zkoumání pokojů se tak při původním kreslení stalo spíše zmatečným zážitkem a nedokázal jsem se tolik do příběhu ponořit. Jak je u Steve Jacksona zvykem nejedná se o jednoduché hraní a na první dobrou je nemožné dojít do zdárného konce. Samotný systém bodů STRACHu všemu nasazuje korunu a obtížnosti přidává na hratelnosti. To by zcela nevadilo, ale koncept Pekelného domu se během průzkumu jednoduše rozsypává. Musel jsem gamebook na nějakou dobu odložit, což pro mě není moc dobré znamení. Za mě se jedná o zcela nadhodnocené dílo.

Teron
17.05.2020

Tak po letech konečně dokončeno a stalo se přesně to, čeho jsem se obával, tedy nemožnost ubránit se pocitu zklamání. Proč? Protože přes výborné mechanismy, dvojité návnady a další věci, které Jackson fakt umí, je správná cesta Pekelným domem hrozně krátká, bez odporu a nemůžu si pomoct...nudná. Vybavuju si moment, kdy jsem dostal do ruky Ketherské bratrstvo a zcela náhodou ho dokončil během asi dvaceti odkazů, takže když jsem obracel na 400stovku, ještě jsem se ani pořádně nerozběhl a měl chuť ten malej paperback roztrhnout vejpůl.

Něco podobného nastalo u Pekelného domu. Úvod je krásný a možnosti průzkumů a voleb po prvních krocích v Kelnorově sídle dávají najevo, že tady bude záležet fakt na detailech, protože se můžete dost pochroumat už předtím, než se vlastně dostanete na skutečnou startovní pozici, což je asi 10tý odkaz od číselného startu.

A tady začíná problém. Nástin toho, co se doprdele děje v pozadí celého příběhu, základní výzbroj a klíčovou informaci máte k dispozici téměř okamžitě. Když se pak vyhnete hoře hlušiny, absolvujete klíčovou místnost, získáte klíčový předmět a sejmete hlavního bosse, zjistíte, že jste se ani nedotkli tý evidentní tuny materiálu, kterou Jackson připravil vlastně jen jako povětšinou slepé uličky. Což je při takhle fantasticky navrženém prostředí hrozná, hrozná škoda. O to víc, když hledání potřebné zbraně má tak nádherné falešné stopy, zatímco okultní prostředí domu s pokoji se jmény démonů je z 90% nepotřebná hlušina, která hráče jen zásobuje zbytečnými souboji a body strachu. Protože toho, co opravdu potřebujete k dokončení, je naprosté minimum. Je to jako objevit kouzelnou zemi, ale dostat se přes ni vrtulníkem místo možnosti ji projít pěšky. K čemuž vlastně Jackson hráče vede i díky instrumentu strachu - když se budete potloukat po Dromově baráku moc dlouho, buď vás něco sejme, nebo natáhnete brka hrůzou. Správná cesta pak vypadá asi jako díl Lovců duchů, kde s Winchestery nic nebací o zem, nic jim nevyrazí kvér z ruky a nikdo je neomráčí.

Mechanismy odkazů v Hellhouse jsou super, ale mnoho jednodušších gamebooků (Město zlodějů, Talisman smrti, Jeskyni sněžné čarodějnice...) jsem si užil nakonec mnohem víc.


fifa51
21.03.2020

Spolu s Magiemi a Najdi SMRT nejoblibenejsi FF gamebook meho detstvi. Po Ostrovu jesteriho krale druhy ktery jsem kdy cetl. Okultisticky horor, satanismus, stare panske sidlo...nadhera. Dnes by me asi neuchvatil tolik jako v sedmi nebo kolika letech, ale stejne vzdycky zustane neochvejnou soucasti meho osobniho kanonu.

Zemiakol
04.09.2019

Jeden z nejlepších a zároveň nejtěžších dílů v sérii. Obtížnost 10/10, příběh velmi poutavý. Sám jsem nad tímto gamebookem strávil několik příjemných večerů...

Thunder02
02.08.2018

Tak tohle je luxus jackson se tady vyřádil absolutně ve všem co měl v hlavě a stvořil nejlepší díl z celé série FF který nikdo nikdy nedohraje za chvilku, klobouček dolů

Adamos20
22.02.2018

Připojuju se k ostatním že je to hodně těžký ale skvělý gamebook ani nevím jestli jsem ho vůbec dokázal úspěšně projít ale pro jistotu jsem si s nostalgie objednal přes e-shop 17 gamebooků ze série Fighting Fantasy...aspoň budu mít zase co číst...

Alyx
07.11.2017

"Dovolte, abych vám představil lorda Kelnora, hraběte Droma." Nejlepší gamebook z celé série.

h.mose
29.09.2017

Pro mě byla nejlepší z celé řady, protože se mi nejvíce líbilo prostředí starého domu.

Toto je nostalgie. Moje kapesné vždycky zahučelo v jednom dílu. Bohužel jsem pak o knihy přišla (zapůjčila jsem je sousedovi a už mi je nikdy nevrátil). Nyní je po 20ti letech zpátky pořizuji svým dětem. Líbí se jim stejně, jako mě tehdy.

Je to docela dobrý prostředek k tomu, jak navnadit dnešní generaci PSP a facebookových dětí zpět k četbě.

1