Dítě, škola a matematika
Milan Hejný , František Kuřina
Konstruktivistické přístupy k vyučování. Odborná publikace je určena učitelům (zejména učitelům matematiky na základních školách) a studentům učitelství, které by měla dovést k zamyšlení nad současnými metodami vyučování a nad tím ,jak je zkvalitnit. Autoři v knize přestavují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje světové trendy v pedagogice a psychologii. Ukazují, jakým způsobem probíhá u žáků poznávací proces, jakým způsobem ho ovlivnuje osobnost učitele i samotného žáka nebo sociální klima ve třídě. Vysvětlují vztah mezi realitou a jejím obrazem v myšlení žáka a v učivu. Srovnávají současný transmisivní způsob vyučování s moderním vyučováním konstruktivním. A právě na vyučování matematice a na řadě příběhů z praxe formulují zajímavě a srozumitelně zásady didaktického konstruktivismu.... celý text
Přidat komentář
Štítky knihy
matematika škola předmětová didaktika konstruktivistická pedagogika
Kniha Dítě, škola a matematika je v
Právě čtených | 1x |
Přečtených | 9x |
Knihotéce | 3x |
Chystám se číst | 7x |
Chci si koupit | 2x |
Vynikající knížka do pedagogické praxe! Pojednává o dnešní situaci ve školství a přístupu k matematice, který není úplně správný. Proto se autoři zavazují o to, aby byl tento přístup k výuce matematiky změněn.
Moc publikaci doporučuji. Nejen nastávajícím pedagogům, ale i některým stávajícím jako velmi dobrou příručku.