kollektor kollektor diskuze

☰ menu

Pár nápadů na vylepšení webu

Vylepšil bych Databázi knih eliminací zapšklých bab.

17.08.2021


Pár nápadů na vylepšení webu

Finskej je moc chytrej člověk. Važte si, že tu takového máte.

15.08.2021


Audioknihy

"Klidně si budu dál číst audioknihy..."
Bajt po bajtu?
---
Mega nejlepší.

10.08.2021


Audioknihy

@Janadvorackova; @soupik2012
Překrucovaly jste Vy, dámy. Taky lhaly. Psaly nesmysly. Ale odpouštím Vám. Hlavní je, že další blábolivé osoby, které si pletou pojmy a dojmy, jsou z diskuze vyřazeny.

:-*

08.08.2021


Filosofování pod starým mohutným dubem

@Eicherik
denib: Bude trojka? ;-)
---
Manželka na to není. Nevím jestli bohužel, nebo bohudík.

03.08.2021


Vzhled stránek DK

@PanPredseda
Děkuji Vám za postup, ale přijde mi poněkud... krkolomný.
---
Aneb jak je důležitý systém.

03.08.2021


Audioknihy

@soupik2012
Aniž bych ten Váš blábol četl, tak vím, že to je blábol, píšete opět od věci a zase opakujete několikrát vyvrácené pseudopravdy, které opakujete jako mantru. Jestli chcete konečně udělat něco užitečného na světě, tak následujte prvního diskusního odpadlíka a smažte své komentáře aspoň v této diskuzi a už do ní nikdy nic nepište.

https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo&t=16s
:-*

03.08.2021


Audioknihy

@alibrum
Dál to téhle diskuze zabředávat nebudu, protože mě nebaví a nemám na to čas.
+
Ale přesvědčovat kohokoliv o tom, že to blbost není nebo se obhajovat, proč jsem ho napsal, to se mi fakt nechce. Tak to dělat nebudu.
---
Ještě napište, že už do diskuze nic psát nebudete a napište pak dalších sto komentářů. To diskutéři, co nemají čas, dělají poměrně často! Ale kdybyste měl systém...

02.08.2021


Audioknihy

@alibrum
Ten komentář jsem viděl a byl to v podstatě návrh na to, co tu už padlo. Aby se audioknihy vedly na Databázi knih a Vy jste napsal, jak by tomu mělo být. Takže nic nového. Sorry jako.
Ale mazat komentář jasně k tématu, jako reakce ke komentáři někoho, kdo tu sám občas plevelí diskuzi, to jste si mohl odpustit. Tématu se Váš komentář týkal stejně, ne-li více než komentáře mnoha jiných. Vždyť na tu její prosbu stačilo napsat jasné a stručné NE. Nebuďte měkkej! Řekněte jméno!

02.08.2021


Audioknihy

@PanPredseda
To by byl ideál, ale myslím, že by to pro některé bylo matoucí a měli by stále oba weby za jeden a podle toho pak kladli dotazy, kdy by dotazy pro databázi audia dávali do diskuzí na Databázi knih a opačně. Možná by k tomu nedocházelo, možná by to vůbec matoucí nebylo, ale kdyby ta provázanost byla jen přes odkazy apod., tak by se případnům problémům dalo vyhnout zcela jistě.

Ale uvidíme, co bude, jestli vůbec něco bude, a jaké to bude.

Kdybych měl shrnout svůj vztah k audioknihám, když je o tom hlavně řeč (a bylo i původní téma, než bylo spojeno s jiným), tak bych napsal, že jsou fajn jak hry, tak dramatizace, kdy člověk dostane jinou podobu, než zná a nejde vlastně vůbec o knihu, tak i ty zkrácené verze a nezkrácené. Člověk si může užít svá oblíbená díla jinak. Je to jako sáhnout po dalším překladu knihy, nebo po originálu. Ale vždycky jsem tvrdil, tvrdím a tvrdit budu, že kniha je prostě kniha.

02.08.2021


Audioknihy

@soupik2012
K Mužům v offsidu:
Odkazoval jsem na audioknihu stejného jména (ne podobného, stejného, to znamená totožného, tedy Muži v offsidu, ne například Muži v ofsajdu), která je na webu, o kterém se vedla řeč, avizována jako nezkrácená audiokniha. To není otázka znalosti základů kohokoliv, ale Vaše hloupost, když z textu nechápate, o čem je řeč a proč je o tom řeč a ještě jste schopna svou nechápavost předhazovat druhým.

K Michalu Burešovi a četbě na pokračování plus audioknihy:
Pokud M. Bureš mluví o četbě na pokračování v rádiu, kdy pak stejný materiál vychází jako audiokniha (což je mimochodem doložitelné), a já tvrdím přesně totéž, tak jste tou nechápající Vy, protože nejste schopna porozumět textu.

Přestal jsem číst u "Michal Bureš to je kapitola sama pro sebe." Jste nepříliš bystrá, nejste schopna pochopit text, natožpak kontext diskuze, a furt dokola jste schopna vinit z nechápavoasti či neznalosti druhé a opakovat své už mnohokrát vyvrácené bludy.

Dál nebudu na komentáře od Vás, ať je napíšete pod kterýmkoliv profilem, reagovat.

02.08.2021


Audioknihy

Stejně jsou to paradoxy. Člověk odkáže na titul Muži v offsidu, specifikuje ho časem, účinkujícím, a někdo má za to, že je řeč o Mužích v ofsajdu, který čte někdo jiný a čas je odlišný.

@DádazPrahy, @R.E.M.
Mám zásadně zajímavé nebo skvělé nápady ;-)
Spousta potíží, o kterých píšu, by zůstala i tak, ale odpadlo by rozhodování, co by mělo být na Databázi knih (protože hry nebo zkrácené audioknihy neodpovídají předlohám) a co ne. Problémy by se ale díky tomu řešily mimo Databázi knih, čímž by se problémy pro jeden web nesčítaly. Zájemci čistě o audio nebo o knihy by nebyli jakýmkoliv způsobem obtěžováni tím druhým (diskuzní připomínky o chybách atd.), admini by se mohli soustředit jen na to, na co se soustředit chtějí a mají, takže admin pro Databázi knih by nemusel být v databázi audia jakkokliv angažován (a naopak) a uživatelé by tak věděli, na koho se obrátit. Ve smíšené databázi by při rozdělení pravomocí u adminů byli mnohými admini bráni jako admini na všechno. Jisté propojení knih a audia by bylo možné přes ty odkazy, které jsem zmiňoval. Taky by se jakýmkoliv způsobem nepletl bazar, který by na databázi audia kvůli možnosti zneužití (Oficiálně "Prodávám audio xyz, včetně obalu, za stovku;" soukromě "Pošlete peníze, pak hodím odkaz na stáhnutí;") chyběl, nebo to předpokládám.

Pořád ale zůstává to hlavní, že se nejdříve taková databáze musí vytvořit, i když by tvůrce vycházel z už existující platformy. Taky by se muselo do databáze začít vkládat, a to se všemi problémy, které jsem zmiňoval. A někdo i přes vysvětlování jak pro děti je nechápe nebo nevidí nebo má za to, že má zaručené metody, jak ty problémy rychle a snadno vyřešit.

31.07.2021


Audioknihy

@PanPredseda
Podle mě je nejlepším řešením samostatná databáze audia jako celku. Zkrácené, nezkrácené, dramatizace, hry, kdy nic z toho není závislé na knižní předloze a odpadá tím tak řešení jedné z hlavních otázek "Co ano, co ne?". Pokud by se toho chtěl ujmout provozovatel Databáze, nebo jestli už na tom dělá, zatímco my se tu bavíme, tak nejlepší je podlě me sesterská databáze. Podobný nebo stejný vzhled, podobné funkce pro uživatele, stejný systém diskuzí, stejná uživatelská základna (kdy lidé nezajímající se o audio nebo ti, kteří nechtějí, aby tu byly hry, zkrácené audioknihy, mohli být spokojeni, jelikož se jedná o jiný web), stejný systém vkládání. S tím, že by se na každé z těchto databází u položek (kniha + audiodílo) zobrazovala ikona s odkazem na protějšek na druhé databázi. Něco jako dřív bylo na ČSFD, kdy se dalo dostat na imdb.

Nabízím své know-how a systematickou mysl zcela zdarma, ač si za to běžně nechávám platit a to hodně. Jsem velký člověk.

30.07.2021


Audioknihy

@soupik2012
Až teď jsem si všimla, že uvádíte u knihy Muži z offsidu jako hlavního protagonistu pana Högera. Navíc sám píšete, že to nečte, ale hraje. Tak teď, ale vůbec nechápu, proč za audioknihu vydáváte dramatizaci? :-))) To jenom dokazuje, jak dané problematice vůbec nerozumíte. Předpokládala jsem, že se bavíme o načtené verzi a ne, že vytáhnete dramatizaci z roku 1954.
---
Hraní a čtení se nevylučuje.
Tu audioknihu uvádím jako audioknihu proto, že je jako audiokniha, a to nezkrácená, nabízena, jsou u ní informace o nezkrácenosti uvedeny a jiným způsobem, než porovnáním nahrávky a knihy nelze přijít na to, že o zkráceninu jde.
Že předpokládáte, že se bavíme o něčem jiném, než na co odkazuji, je jistě také důkaz toho, že vůbec nerozumím problematice, že? V každém případě to slouží jako důkaz něčeho jiného a u někoho jiného.

Strašný blábol. Něco si o dané problematice nastudujte. Je toho plný net.
---
Napíšete i PROČ je to strašný blábol?

Třeba Vás bude zajímat toto:
Vedle toho máme posluchačský pohled: „Zasvěcený rozhlasový posluchač je v případě četby na pokračování zvyklý, že text nikdy není kompletní. Jakmile ale četba vyjde jako audiokniha, je rozčarován – vždyť to není celé, proč to není celé? V obou případech se pracuje s podobným materiálem, ale jsou to dva rozdílné světy,“ míní Bureš a dodává, že u mainstreamových titulů posluchač upřednostňuje nezkrácenou podobu, aby mu poslech dlouho vydržel.

https://vltava.rozhlas.cz/precist-jen-pismena-nestaci-dobra-audiokniha-nabizi-vic-rika-rozhlasovy-reziser-7903398

Z čehož plyne, že rozhlasový režisér potvrzuje to, co jsem napsal. Z četby na pokračování se stává audiokniha. Mluví o tom v souvislosti s dílem, které je výjimečně nekrácené, kdybyste se spokojila jen s mnou uvedeným úryvkem z článku a nečetla článek celý, nebo alespoň odstavec.

Ano vyšťoural jste jedinou četbu na pokračování, kterou Radioservis natočil a která je kompletní. A to všechny 4 knihy. V zázemí, Na frontě, Slavný výprask, ,Pokračování slavného výprasku. Ale nevidím v čem je problém, když je to u nahrávky uvedeno. Jinou četbu na pokračování kompletní nenajdete.
---
Já nic nešťoural, já zadal do vyhledávácího pole Švejka s tím, že je audioknih s ním hodně a hned jsem našel jeden případ, který vyvrací to, co jste napsala. I kdyby to byl jeden jediný případ a já ho šťoural dva dny, tak to vyvrací to, co jste tvrdila, což je podstata, o které se vede řeč. Ohledně vztahu podstata - Vy jsem už psal a aspoň, že jste tímto potvrdila co jsem o tom psal.

A že nevidíte, v čem je problém? Problém je v tom, že podle toho, co jste napsala, by ta audiokniha nezkrácená být neměla. U jiných nahrávek jsou uvedeny též informace, které ale nejsou pravdivé. Zase, podstata. Že nelze spoléhat na to, co je uvedeno. Ani na Váš způsob odhalení zkrácených audioknih. Ale že jediným způsobem je porovnání nahrávky s knihou. Jestli nechápete, proč to píšu, proč to opakuju, přečtěte si diskuzi o pár stran nazpět a pochopte kontext.

Pravidla jsou platná,
---
Ne, nejsou a v tomto i předešlých komentářích je jasně vysvětleno proč. (Snad tím, že reaguju na něco, co bylo určeno někomu jinému, nebudete psát o tom, že se pletu do cizích hovorů.)

@Janadvorackova
Vy se sice vyjadřujete částečně k tomu, o čem jsem psal, ale opět naprosto scestně. Upřímně, nebaví mě to, zvlášť když na mě místo Vás začala reegovat soupik2012, která jako by se Vám ohledně schopnosti analytického (ne)myšlení snažila vyrovnat a uvedené výmysly pak obhajuje podobným až totožným způsobem, jakým jste to dělala Vy.

Resumé z diskuze s Vámi: Obě jste se zatím mýlily téměř ve všem, co jste se tu snažily obhajovat.

30.07.2021


Audioknihy

Do třetice všeho podstatného, protože to podstatné v kontextu soupik2012 uvedeného je a úmyslně dávám jako nový komentář, kdyby na ty předešlé už někdo teď psal reakci:

https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/914/Audiokniha-Osudy-dobreho-vojaka-Svejka-za-svetove-valky-Jaroslav-Hasek

Radioservis ano, přibližně stejně dlouhé kapitoly ano, hudba ano.
Popis:
Audiokniha Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války - obsahuje nahrávku Českého rozhlasu z roku 2013 doplněnou o další pasáže z knižní předlohy. Audiokniha tedy obsahuje kompletní znění I. dílu V zázemí. Čte Oldřich Kaiser.

Na základě těchto údajů jde o nezkráceninu a snad každý, kdo by zadával údaje do databáze, by to bral jako hotovou věc, ač by podle toho, co píše soupik2012, mělo jít o četbu na pokračování, správně tedy zkrácenou audioknihu. Bohužel ani komentáři (u této audioknihy je uvedeno, že jde o nezkrácenou verzi) se nelze řídit, protože komentář může psát někdo jako soupik2012 a mít audioknihu za zkrácenou podle svých kritérií.

Jediným průkazným způsobem, jak to zjistit, je a vždy bude vzít nahrávku a tu srovnat s knihou, nebo aspoň s částmi knihy a dát si s tím práci.

Tím se vrátím na začátek komentáře od soupik2012, kde píše o zbytečných slovech z mé strany: Má zbytečná slovo toho, kdo problematice nerozumí, jasně vyvracejí to, co Vy předkládáte jako fakt a jako zaručený způsob, jak zjistit, zda jde o zkrácenou (kterou navíc zaměňujete s čtebou na pokračování) či nezkrácnou audioknihu.

30.07.2021


Audioknihy

@PanPredseda
Ke komentáři z 11:43 (Audiokniha Pád domu Usherů / Berenice)
Další důkaz, že postup expertky přes audio s vlastní databází je naprosto k ničemu a mimo. Nechci se jí vysmívat, dost možná o audioknihách přehled má, v mnoha případech asi její způsob k rolišení zkrácených a nezkrácených audioknih funguje, ale je vidět, že když někdo jako ona má v postupu velké nedostatky a není si toho vědoma, tak by jiní vkladatelé tápali ještě více a dopouštěli se ještě větších chyb.

Ohledně té díry, která se týkala amatérských nahrávek, bych asi při jejím zalátání postupoval tak, že by u všech audioděl byla podmínka, aby dílo mělo vydavatele jako vedenou firmu/společnost. Kdyby amatér pro formu skrze svůj podnikatelský subjekt propagoval své dílo, které by bylo na youtube, tak by tu mohlo být. JInak ne. Samozřejmě by taková chybějící díla mohl někdo zmínit, doporučit v komentářích, v diskuzích apod.

30.07.2021


Audioknihy

soupik2012
Je zarážející, kolik času a zbytečných slov jste tomuto vláknu věnoval, když dané problematice vůbec nerozumíte. Když něco nevím, tak se zeptám a nedělám ukvapené, chybné závěry o tom, že je v audioknihách jeden velký bordel.
---
Vy jste stejně ostrá (a argumentačně nepříliš schopná) jako Janadvorackova :-) Která se z diskuze skoro vytratila, abyste ji Vy nahradila. Ona to má do Benešeova asi 20 kiláků, Vy taky. Vycházím z toho, co jste sem kdysi napsala a co uvádí Janadvorackova na webu, na který má v profilu odkaz. Není v té oblasti něco se vzduchem?

Stejně jako ona uvádíte v diskuzi nesmysly, které se dají jako nesmysly jasně doložit a tím pádem brát jako důkaz toho, že problematice nerozumíte spíše Vy (což netvrdím) a zbytečná slova tu padají z Vaší strany. Takže postupně:

Jak bezpečně rozpoznat četbu na pokračování od audioknihy?
Je to tak snadné. Vydavatelem četby na pokračování je vždy Radioservis.
---
Jako vydavatel je u Mužů v offsidu uveden SUPRAPHON.

A dokonce i ten, kdo nahrávku někde ukradne a z nahrávky již bude odstraněn obal s informací o tom, že vydavatelem je Radioservis, má k dispozici další dva stejně průkazné rozpoznávací znaky.

1) všechny stopy, mají přibližně stejnou délku.
2) každá stopa je na začátku, ale také na konci opatřena hudbou.
---
Kupovat lze i online, nemusí jít o krádež (pominu, že nelegální stažení krádeží není; opět jsme u významu slov), pak kupující obal nedostane, dostane tak maximálně scan obalu. Na něm je u Mužů v offsidu také uveden SUPRAPHON.

Ani pro posluchače není hudba jistým vodítkem. Jediným, čím je nutno se při určování zkrácenin řídit je text knížní předlohy. To je jediné a určující kritérium, zda jde o zkráceninu. Že vy jste vypozorovala, že je u zkrácenin vždy hudba neznamená, že tomu tak je A BUDE (protože se nebavíme jen o tom, co už existuje, ale i tom, co vznikne) ve všech případech. Jste si ohledně svých tvrzení sebejistá a jak vidno, dají se, a není to poprvé, rozporovat a často i vyvrátit. Ohledně pravidel, která uvádíte, se jak vidno najdou případy, která Vaše pravidla vyvracejí. A to jsem ty případy vůbec nemusel hledat, stále používám audioknihu, kterou jsem už zmínil. Kdybych hledal (vizte komentář od PanPredseda reagující na Vás), tak najdu další a další případy, které to, co píšete, vyvrací.

Navíc, a to je podstatné pro to, o čem se tu vede řeč, vůbec nebyla diskuze o rozpoznávání zkrácených audioknih jen z pohledu posluchače, který si tu audioknihu zakoupí nebo stáhne, ale z pohledu každého, kdo by zadával údaje do databáze atéž z pohledu těch, co ty údaje budou podrobovat kontrole.

Ohledně označení audioknihy, které používám a byl jsem včera Vámi opraven, že o audioknihu nejde ("Nejedná se o audioknihu, ale o četbu na pokračování. ") uvedu, že toto označení používám schválně, protože o audioknihu samozřejmě jde a Vy se opět mýlíte. Protože je jako audiokniha nabízena ve formátu audioknihy. Že původně tyto krácené audioknihy bývají nejdříve četbou na pokračování a až poté jsou nabízeny jako audioknihy na věci nic nemění. Weirův Marťan byl původně publikován na internetových stránkách, přesto jde o knihu. Proč? Protože obsah z internetových stránek byl později převeden do knižní podoby a vydán jako kniha. Marťan je proto kniha. Stejně tak je audioknihou každá zvuková nahrávka, se kterou třeba rozhlas pracuje na pokračování, ale později je obsah nahrávky převeden do audioknihy, tedy celku a mimo rozhlas.

Věřím, že teď každý bezpečně rozpozná četbu na pokračování, od audioknih.
---
Pokud by se měl řídit Vašimi tipy, jak rozpoznat četbu na pokračování od audioknihy, tak u zmíněných Mužů v offsidu se mu to nepodaří hned několikrát, ač o zkrácenou audiknihu jde. Kromě toho, jak jsem uvedl a vysvětlil, tady se nic rozpoznávat nemusí, protože četba na pokračování a audiokniha může být totéž, co se má odlišit je audiokniha krácená a nezkrácená.

Audiolibrix není žádnou databází audioknih.
---
Nic takového jsem netvrdil.

Tak to je řečnická otázka. Jedno je jisté, já to vždy poznám. A klidně bych si vzala na starost, správnost zařazení jednotlivých nahrávek.
---
Jestli to poznáte se stejnou jistotou jako zde tvrdíte prokazatelné nesmysly, tak případnou databázi audioknih, jedno jestli zde nebo jinde, nechte pro dobro ostatních raději na pokoji.

Proč to sem píši? Je z toho zcela zřejmé, že případná databáze audioknih, by byla pro všechny uživatele užitečná, protože tam mohou být také tyto informace.
---
Zřejmé to není vůbec a podle celého Vašeho komentáře je opak pravdou. Databáze, do které by vkládali údaje nebo je upravovali lidé, kteří jsou si jistí tím, jak dokážou rozpoznat to či ono a mají svůj postup, jak toho docílit, a ten postup je prokazatelně mylný, by byla v mnoha ohledech matoucí, i když pro některé zároveň i užitečná.

Vy pro stromy nevidíte les. Nevidíte podstatu, o kterou tu jde. Nejde o to, že vy dokážete něco poznat (i když tím, čím píšete, to vyvracíte), ale o to, že kvůli velmi často nepřesným (až lživým) informacím webů, kde by ty informace měly být pokud možno přesné, je "zodpovědnost" získávat a ověřovat informace na jednotlivci, který se bohužel nemůže spolehnout na údaje z těchto webů, ale musí hledat všude možně a někdy i bohužel dělat detektivní práci sám. Například srovnáním audia s knihou. Ne každý by tohle dělal a samozřejmě by spoléhal na informace z jiných webů, včetně informací chybných. Ono i to, jak tu sebejistě vystupujete ohledně schopnosti rozpoznávat kráceniny a jak byste postupovala v praxi, ukazuje, že i epxerti se svou vlastní databází v tom plavou. Co by si pak počali ostatní a co by si počali admini, kteří by měli rozhodovat, zda jde o údaje správně uvedené či uvedené chybně?

30.07.2021


Audioknihy

@soupik2012
Karel Poláček - Muži v offsidu
Nejedná se o audioknihu, ale o četbu na pokračování. Odlišit četbu na pokračování od audioknih lze velice snadno s chybovostí 0 procent. Každá četba na pokračování je krácená.
---
Že něco lze neznamená, že se to děje a že se to dít bude.
https://www.audiolibrix.com/cs/Directory/Book/1695/Audiokniha-Polacek-Muzi-v-offsidu
Na webu jde o audioknihu, nezkrácenou, všichni tři hodnotící píší o audioknize, z čehož plyne, že ji někdo za audioknihu má a i přes to, že lze audioknihu od četby na pokračování dle Vás odlišit snadno, tak to někdo neumí. Nebo umí, ale nepovažuje za nutné mezi tím dělat rozdíl a stále ji nazývá audioknihou a zkrácenost nepovažuje za nic podstatného, když ji nezmiňuje v komentáři a na webu Audiolibrix avizují nezkrácenost.

Co z toho mimo jiné plyne? Že Vaše soudy o tom, že něco lze snadno a nedochází u toho něčeho k chybovosti můžou být přesné (jako že nejsou, ale nechám to být), ale k čemu to je, když v praxi se pak lidé tak nechovají? Našel jsem si na webu Audiolibrix další dvě knihy, které jsou krácené (ověřil jsem si to srovnáním s originálem) a v komentářích o tom nikdo nepíše. A to jsem namátkou vybral tři tzv. audioknihy a dvou ze tří se ta krácenost týkala. Ta praxe je pro vkládání knih a pro to určení, co je audiokniha, co ne, co bude na Databázi povoleno, důležitější než názor Vás, expertky přes audioknihy s vlastní databází. Oni ten obsah totiž budou tvořit. Vy možná též, ale nebudete jediná. A na příkladu opakovaného chybného vkládání knih nebo přímo vkládání publikací, které tu nemají být, je zřejmé, že u audioknih by k tomu docházelo také a to ve větší míře. Ve větší míře proto, že nakonec ti, co vkládají publikace, které tu nemají být, pochopí, proč tu nemají být, ten rozdíl mezi časopisem a knihou nebo absence ISBN je pochopitelná pro většinu a většina nejpozději po třetím smazání začne pátrat, proč jim admini vloženou publikaci stále mažou. Ale u audioknihy, která je nabízena jako audiokniha, k tomu nekrácená, lidé nekrácenost nezmiňují ani na největším webu audioknih, není naprosto žádný způsob jak lidem, kteří budou chtít takové audioknihy vložit, otevřít oči. Jedině tím, že si minimálně Audilibrix opraví vše, co opravit má (do toho se mu moc chtít nebude, protože tím odradí určitě procento posluchačů, kteří chtějí kompletní nahrávky a na to uvedení, že Audiolibrix nabízí nezkrácenou audioknihu zatím důvěřivě skáčou), nebo tím, že na Databázi knih budou takové knihy uvedeny a bude tam pak uvedena ta krácenost. Což jistě problém s vkládáním vyřeší, protože vložit půjde obojí a obojí tu zůstane, protože tu zůstat má. Ale zase se tím posouvá význam Databáze knih (a audioknih), protože už tu budou i zkráceniny, které totožné s knihami nejsou a zákonitě se tu objeví i audionahrávky, které jsou kráceny značně. Což povede k dalším debatám o audioknihách na této databázi, jako se vedou teď. Kdy nespokojenci budou argumentovat tím, že tu či ono nemá být (a budou mít pravdu, protože krácené knihy nejsou jako jejich knižní předlohy), další tím, že když tu jsou kráceniny, tak proč ne dramatizace a tak dál. Kdy jedinou změnou od současné situace budou některé nebo všechny audiopočiny vedené ve zdejší databázi, což je jistě posun od současného stavu. Pro někoho lepším směrem, pro někoho horším. Teď někteří chtějí posun, podle nich samozřejmě lepším směrem, jiní jsou proti, protože posun bude směrem horším.

@siena
Možná nejsem tak sofistikovaná v "okopávání kotníků" druhých, jako vy dva,
---
Nejen podle tohoto jste mnohem sofistikovanější než kdokoliv, kdo je v okopávání kotníků sofistikovaný dostatečně.

@PanPredseda
Nejspíš to tak je. Když si čtu Vaši rakci i reakci od soupik2012, tak je zřejmé, že audioknihy jsou jeden velký bordel, v mnoha případech se ani o audioknihy nejedná a jde jen o četbu na pokračování a vůbec tu nemá být, ač oficiálně podle popisu i podle toho, jak ji vnímají posluchači, by tu naopak být měla (protože je to přece audiokniha). Dá se těžko určit míra krácení, která je přípustná pro vložní sem a tak dále, a tak dále, každá další odpověď vytvoří další otázku nebo otázky a tak pořád dokola, kdy v podstatě nelze najít ideál v rámci Databáze knih. Aspoň podle mě. Databáze audioděl, beze všeho, tam je podstatou audio, ale v Databázi knih, kde je podstatou kniha, jsou ty nejůrznější úpravy tím, co do pořádku vnáší chaos. Který může mít svůj řád, ano, ale je to pořád chaos. Konec konců, Audiolibrix v současnosti nabízí přes 8000 titulů s uvedenými údaji o nahrávce, navíc dle experta na audio soupika je snané odlišit audioknihy od četby na pokračování, takže by to měl zvládnout skoro každý sám i bez databáze, stačí aby navštívil Audiolibrix a pak snadno odlišil audioknihy od četby na pokračování.

Jeví se mi to tak, že zde máme skoro ideální stav. Jsem pro, aby provozovatel webu, v případě, že audioknihy zavrhává, toto oznámil oficiálně, aby se tím utnutly zbytečné spekulace o tom, co by kdyby tady na databázi a zůstaly jen diskuze o audioknihách jako takových. Jestli o nějaké sekci audioděl uvažuje, tak mu zasebe navrhuji, aby uvažovat přestal, nejen pro své dobro. Přehodnotil jsem svůj postoj a přimlouvám se, aby na Databázi knih nikdy audioknihy ani nic, co jim je podobné nebo se za ně vydává, nebyly.

29.07.2021


Audioknihy

To krácení je vskutku mor a důvod, proč je audio formát převelice problematický.

Čumnul jse ze zvědavosti na web Audiolibrix a po zjištění toho, co jsem potřeboval, jsem se podíval na Muže v offsidu od Poláčka. Pět hodin se mi zdálo málo, i když je kniha krátká. Tak jsem si pustil ukázku a ještě víc znejistěl, když Höger jen klasicky nečetl, ale hrál hlasem a k tomu i dělal pauzy. Tak jsem si v knize našel pasáž z ukázky a co nevidím? Že tam z asi šesti vět dvě chybí a jsou tam menší úpravy, kdy se sem tam trošku obstarožní čeština zmodernizovala. Jak je kniha na webu vedena? Jako nezkrácená. Podle jejich definice asi ano, ale pokud v knize chybí věty, tak je to krácené.

Mělo by to tu být? Nebo ne? Když ano, co k tomu dodat? Nechat to bez poznámky nelze, je to upravené, zkrácené. A co jiné knihy, které jsou zkrácené víc? Kde je hranice, kdy ano, kdy ne? No a když ne, tak tu nebude tak 80 % existujících audio počinů, čímž nedojde k tomu, po čem lidi volají, protože oni chtějí audioknihy podle jejich definic, a ty se kus od kus liší. Já beru jako audioknihu 100% totožné verze, vše ostatní je úprava knihy v audio podobě. Někdo další nad jednou vypuštnou větou z deseti mávne rukou, další zase nic nenamítne, když jsou vysekané celé pasáže.

Má tohle řešení? Podle mě moc nemá a je to největší problém audioknih, určení, co ano, co ne.

29.07.2021


Audioknihy

@soupik
Jen si to prosím neberte osobně, výjimečně jsem si po sobě komentář přečetl a vypadá jako spíš ostrý komentář, ale není tak zamýšlen! Nemám zájem na tom Vás diskuzně zadupávat do země, vyrvat Vám střeva a posnídat Vaše ledvinky, prostě Vám jenom vysvětluju, že je v tom, co píšete rozdíl, než co jsem uvedl já o databázi.

Editace o několik desítek minut později:
U audioknih je jeden zásadní problém - zkracování. Jsou pak dvě možnosti. Nacpat sem vše, co se tváří jako kompletní audiokniha. A pak to bude mást lidi a bude to tu viste do té doby, než to někdo nesmaže. Nebo dávat jen to, co je nezkrácené a je to ověřeno několika uživateli, kterým se dá věřit. První urychlí vznik databáze, která ale bude uvádět neúplné knihy, které pak lidé budou i poslouchat. Je to dobře? Podle mě ne, už se dostanou i díky Databázi k něčemu, co není původní kniha. I kdyby byla jen o pětinu krácena. U druhého pak vznikne databáze, na kterou je spoleh, ale bude to trvat dlouho, to ověřování prostě jinak než poslechem a porovnáním nepůjde.
Ty zkrácené by tu být mohly, jako varování. Pořád ale musí někdo ověřit, co zkrácené je, co není. Je lepší to zkrácené uvádět, když si to pak někdo díky tomu najde, poslechne a bude mít "přečtenou" knihu jen z poloviny? Nejenom, že tohle jsou otázky, které jsou na místě, a správnou odpověď se asi nalézt nepodaří, maximálně tak různé přístupy, ale zároveň vytvoření databáze, na kterou bude spolehnutí hlavně v tom zkrácené-nezkrácené, prodlouží v čase.

29.07.2021