Ex libris Ex libris diskuze

☰ menu

Kniha roku na Databázi knih

Přesně to napsal doktoring. Kniha roku měla špatná pravidla. Nedivím se, že vyhrála, protože medializování bylo velké. Hodně se ale divím, že vyhrála na DK. A stojím si za názorem, že to mnohé vypovídá o lidech zde.
Co je vlastně kniha roku? Odpověď je jednoduchá. Kniha roku na DK v současné podobě a se současnými pravidly není nic.
Vlastně ano. Je to ostuda.

Ostatní narážky nechávám bez komentáře.

04.02.2013


Kniha roku na Databázi knih

Výsledek hodně vypovídá o lidech, kteří DK navštěvují.
Potom si něco zde nechte poradit, když může zvítězit toto.

03.02.2013


Nový profil

junjun: děkuji za obhajobu, ale ve zdejší uzavřené komunitě už předem ztracený pokus. Lidé, kteří mají vzdělání v grafickém oboru nebo umělecké cítění to proste vidí jinak než laik. Ber to tak, že někomu stačí svíčková se sekanou, ale jiný si pochutná pouze na tom pravém mase.

Gnomo:
WEB 3.0 vs hardware. To raději nechám bez komentáře, protože je to blud č1. Hezký večer všem.

03.02.2013


Nový profil

epete: Logo Goodreads nemá chybu! Velice elegantní, jednoduchý a čistý design. V podstatě je to podobný princip, o který se snaží zde. Porovnej si tyto dvě loga vedle sebe a rozdíl je jasný.

Goodreads mají výborně provedené záhlaví! Velice vzdušný a elegantní styl. Nejde porovnávat GR a DK. GR hraje o vysokou ligu webdesignu.

02.02.2013


Nový profil

Junjun: Napsala jste to přesně. Původní myšlenka pro logo je dobrá, ale provedení už se tolik nepovedlo.

Co je vyloženě na DK chybné je záhlaví. Do tak malého prostoru je vtěsnáno mnoho informací, které jako celek nejsou vůbec estetické. Čistota rozložení je mizivá a každá informace zde umístěná bojuje o své místo. Vše je uspořádáno do jedné řady počínaje logem DK a konče zbytečně velkým vyhledávacím polem se zbytečně velkým tlačítkem "hledat". Logo trošku zaniká a v záhlaví spíše upoutává obří vyhledávací pole.

Prvek "Soutěž o knihy" bojuje se svou výškou a řeší to prezentací useklého obrázku. Grafické vyobrazení tlačítek " Můj profil, Zprávy, Nastavení a Odhlásit se" je opravdu ostuda, protože toto vyobrazení se používalo hodně dávno. Inspiraci záhlavím bych hledal třeba zde:
http://www.harvard.edu/
Velmi jednoduchý a přehledný systém rozmístěný s přiměřenou velikostí vyhledávacího pole.

02.02.2013


Nový profil

Opravdu reaguji pouze na příspěvek Lomaxe. Nenutím nikomu žádné své názory.

02.02.2013


Nový profil

Snad až budu míti více času.

02.02.2013


Nový profil

Alix: Neznám Vás. Je možné, že se spolu můžeme bavit o webdesignu na stejné úrovni. Jestli ano, tak se omlouvám, že Vás můj příspěvěk ponižuje.
Já se tu porovnávat s lidmi rozhodně nehodlám (pouze s Lomaxem). Moc velký čtenář nejsem a poslední dobou se spíše věnuji odborné literatuře.
To, že jsem psal o svém vysokém vzdělání byla hozená rukavice Lomaxovi.
To samé platí o mém postavení v oboru webdesignu. To není prosím chlubení.

02.02.2013


Nový profil

kní:tradice je velice důležitá věc. Zde se ovšem bavíme o webdesignu, který slovo tradice nezná. Webdesign je velmi mladý obor, stále ve vývoji a nemůže a ani nesmí se vázat na nějaké tradice z počátku svého zrození.
Stejně jako dnes nemůžeme hledat technologické inspirace v 19. století, tak stejně nemůže webdesign čerpat technologie z doby svého vzniku.

Pochopil jsem ale kam míříte. Je tu společenství, které je tu spokojené a po stránce designu jim web maximálně vyhovuje. Otázka tedy zní, proč to měnit? Když budete v oboru jako je webdesign stát na místě, tak nikam nedojdete. Webdesign se vyvíjí. Stát na místě a nepřijímat nové a osvědčené technologie bude vždy krokem zpět. A pozor! Webdesign není pouze o vzhledu! Jestliže zůstaneme u tradice softwarového inženýrství z doby vzniku webových aplikací, tak na slovo internet jak ho známe dnes můžeme rychle zapomenout. DK využívá některých výhod WEBu 2.0. Přijde čas, kdy v zájmu konkurenceschopnosti bude muset přijmout i vymoženosti WEBu 3.0. Tradice zde na DK dodržujte jiné.Třeba slušnost a zodpovědnost.

Alix: I mne těší, že Vás poznávám. Zbytečně hloupá poznámka. Kdyby jste četla lépe můj první příspěvek, tak pochopíte proč tak činím.

02.02.2013


Nový profil

Dnes už jsem to nevydržel a musel se zde zaregistrovat. Databázi knih už navštěvuji hodně dlouho a nikdy jsem neměl žádnou potřebu se zde angažovat. Na tyto stránky mne přivedl můj syn, který se zde aktivně zúčastňuje diskuzí, a od kterého se zde (pouze zde) budu distancovat.

Rozhněval mne Lomax (a nebudu asi sám). Tento člověk má pusu opravdu hodně prořízlou a jeho způsob vyjadřování je tak trošku "barbarský".
Na druhou stranu, když si čtu co píše, tak je mi jasné, že tento člověk hlupák rozhodně není. Píši zde zejména proto, že jsem webdesignér.
Abych se mohl postavit panu Lomaxovi, tak musím říci, že patřím mezi špičku v oboru. Protože tento mladý grafický směr učím a tituly mám před jménem i za ním (informace pro pana Lomaxe), tak si dovoluji malou diskuzi na téma "Tvorba webu".

Vzhled DATABÁZE KNIH (dále pouze DK) rozhodně není špatný. V podstatě zapadá do klasického průměru, ze kterého nevybočuje žádnou extravagancí. Na druhou stranu ani v ničem nevyniká. Nenajdeme tu žádné ověřené vychytávky moderního webdesignu.
Web svůj účel plní jistě dobře; je celkem přehledný s čistým a nepřeplácaným designem. Že by mohl web vypadat lépe? To jistě ano.

Když jsem se podíval na stránky firmy Orange design (pod které spadá DK), tak musím konstatovat, že na "první pohled" firma umí navrhnout hezké webovky. Jsou to vesměs stránky s lehkým, nekomplikovaným designem, které dovedou své majitele dostatečně reprezentovat.
Nejsou to jistě klenoty webdesignu a dá se jim mnohé vytknout. Otázkou ale zůstává, jak to vlastně viděl zadavatel.

Web DK má několik chyb. Některé jsou větší a jiné přehlédnutelné. Své studenty učím jedné zásadní věci. Pravidelný návštěvník webu, který si zvykl na jistý vzhled a rozložení svých oblíbených stránek, bývá špatným kritikem. Je to právě ZVYK, který mnohdy zavírá dveře inovaci designu.
Když z diskuze o logu vypustím příspěvky čistě zaměřené proti Lomaxovi, tak i u pravidelných návštěvníků DK čtu, že jsou na logo navyknutí. Někteří dokonce ani logo nevnímají! Podle mne to určitě dobře není, protože logo je důležitý symbol webu, zástava, která majitele nebo celé společenství reprezentuje po celé internetové síti. Podceňovat tento symbol bych rozhodně nedoporučoval.

V průběhu času své logo inovuje mnoho společností. Určitě to není špatná věc. Změny jsou většinou kosmetického charakteru a nijak zásadně podstatu nemění. Někdo změny vítá, ale najde se vždy skupina lidí (mnohdy to bývá většina), která podobné zásahy odmítá. Bohužel někdy opravdu zbytečně.

Při čtení diskuze o logu se našlo několik lidí, kterým se návrh od Lomaxe líbil. To je prostě fakt. Netvrdím ale, že je třeba udělat takto razantní změnu. Inteligentní upgrade by současnému logu na škodu rozhodně nebyl.

Na chvilku Vás opustím. Později si dovolím pokračovat.

02.02.2013