Zdeněk Halada životopis

česká, 1937 - 2020

Životopis

Původním povoláním konstruktér, později pracoval jako učitel v autoškole. Kariéru soutěžního jezdce započal v roce 1962. Začínal se Škodou Spartakem v motoristických soutěžích a pokračoval v ní na Fiatu 1300. Později si opatřil nevšedního Saaba a v roce 1967 Renaulta Gordini, se kterým dosahoval velmi dobrých výsledků. V roce 1970 si splnil svůj sen a stal se majitelem vozu BMV. S tímto vozem se stali se spolujezdcem Karlem Kozákem absolutními vítězi na Rallye Praha. Po řadě vítězství soutěžní kariéru v rallye ukončil a přesunul se na kopce a okruhy. V následujících sezónách startoval s průběžně zušlechťovaným BMW 2002 ve třídě B5. Na kopcích získal několik titulů mistrů republiky. Se závoděním a BMW se rozloučil v roce 1982, ovšem ne definitivně. V roce 2008 se postavil s Fordem Escort Hakspeed na start závodu do vrchu v Berouně v prvním ročníku nezávislého seriálu závodů do vrchu EDDA Cup. (zdroj životopisu: www.sid-czech.cz/helma-jubi-80-zdenek-halada/)

Ocenění

Autor (zde) zatím nemá žádné hodnocení.