Sklený zámok recenze

Sklený zámok https://www.databazeknih.cz/img/books/34_/349521/bmid_skleny-zamok-rhb-349521.jpg 4 273 273

Fascinujúci, dojemný a neuveriteľný príbeh, v ktorom dieťa nájde čarovnú rozprávku a dospelý šokujúce poznanie. Skutočný príbeh z autorkinho detstva Sklený zámok sa v priebehu desaťročia stal v Amerike kultovým románom, ktorý svojím bohatým dejom a nepretržitým kaleidoskopom zvláštností a dobrodružstva musel priťahovať nejedného režiséra, aby ho sfilmoval. Život rodiny Wallsovcov s deťmi predstavoval nekonečné dobrodružstvo: sotva sa usadia, už znovu utekajú pred sociálkou a nezaplatenými faktúrami. Matka sa považuje za spisovateľku a maliarku, otec za vedca, ktorý pracuje na vynájdení stroja na zlato a svojim deťom sľubuje veľkolepý sklený zámok… ale často majú prázdnu chladničku, sú nútení kradnúť, jedia krmivo pre mačky alebo margarín s cukrom, v škole vyberajú zvyšky z odpadkových košov. Rodičia z ideologických dôvodov odmietajú pomoc sociálnych pracovníkov. V najtvrdšej zime sídlia v polorozpadnutej chatrči, takmer bez kúrenia a akejkoľvek hygieny. Príbeh čitateľov fascinuje, je napínavý, často vtipný a zábavný, no napriek tomu si pri hltaní deja uvedomujeme, akí sú títo rodičia nezodpovední. Autorka obdivuje svojho otca, miluje ho, visí na svojej rodine a nikdy nepadne slovo obvinenia alebo výčitky. Len čo režisér Destin Cretton oznámil, že má v úmysle sfilmovať Sklený zámok, jeho filmová adaptácia sa zaradila medzi najočakávanejšie filmy roka podľa knižnej predlohy. Samotnú Jeannette Wallsovú stvárnila herečka Brie Larson, jej rodičov Woody Harrelson a Naomi Watts.... celý text

Literatura světová Romány Biografie a memoáry
Vydáno: , Tatran (Bratislava)

The Glass Castle , 2005