Čti Jeseníky (obrazová publikace) recenze

Čti Jeseníky (obrazová publikace) https://www.databazeknih.cz/img/books/48_/485798/bmid_cti-jeseniky-4mw-485798.jpg 5 13 5

Unikátní obrazová encyklopedie s velkoformátovou koláží historických fotografií ve velikosti B4 (26x35) se zabývá Jeseníky a jejich severním podhůřím (Hrubý Jeseník, Zlatohorská pahorkatina, Góry Opawskie). Zaměřena je na unikátnost obrazového materiálu a čtivost doprovodného textu. Kniha je určena celému spektru čtenářů. Rozsah je 50 kapitol na 140 stranách. Do projektu je zapojena řada sběratelů historických pohlednic a fotografií z celé Moravy - Rudolf Dybowicz (Opava), Jiří Heyer (Polička), Zdeněk Smítal (Zlaté Hory) a další, bez jejichž přispění by kniha v dané kvalitě nemohla vzniknout. Na textech spolupracují: Lukáš Abt (autor knihy Atlas jesenických pramenů), Jiří Glonek (Vědecká knihovna v Olomouci, autor knihy Na Jeseníky!), Igor Hornišer (Muzeum v Bruntále a správce muzea na Kapličkovém vrchu v Malé Morávce), Miroslav Kobza (autor populárně naučných knih o Jeseníkách a Rychlebech, např. Cestou necestou za tajemstvím Hrubého Jeseníku), Pavel Macháček (autor knih o regionální historii, např. Zmizelé Jesenicko: Zaniklé a téměř zaniklé osady), Vít Slezák (CHKO Jeseníky, časopis JesRychle). Dále za Vlastivědné muzeum Jesenicka to jsou Martin Hanáček (geolog), Matěj Matela (etnograf), Jan Petrásek (historik), Pavel Rušar (geograf), Vojtěch Taraška (biolog). O grafickou úpravu se starají Jan Macháček, Filip Raif a Markéta Smékalová. Publikaci současnými fotografiemi doplní Tomáš Neuwirth.... celý text