Dívky ve vlaku se v Česku prodalo přes 100 000 výtisků

novinky

05.10.2016 / Dan
Dívky ve vlaku se v Česku prodalo přes 100 000 výtisků

Dívka ve vlaku v těchto dnech míří na plátna kin, důvod k oslavám však mají zejména knihkupci. Šokujícího thrilleru britské spisovatelky Pauly Hawkins se totiž v Česku prodalo už přes 100 000 výtisků, což z ní dělá jednu nejúspěšnějších knih posledních let.

Napínavá detektivka originálním způsobem vypráví příběh alkoholičky Rachel, která už je nějaký čas bez práce, přesto každý den jezdí příměstským vlakem v 8:04 do Londýna. Každý den také pozoruje idylický život mladého páru v jednom z domků vedle železniční tratě. Pak ale uvidí něco, co vidět neměla…

„Čtenář až do poslední chvíle neví, jak to vlastně bylo a co hlavní hrdinka viděla. Je to kniha, do které se ponoříte a ona vás nepustí až do samotného konce“, popisuje knihu A. Fraisová z nakladatelství Ikar, které v Česku Dívku ve vlaku vydalo.

Na českém knižním trhu je za bestseller považován titul, jehož se prodá více než 10 000 výtisků, což Dívka ve vlaku překonala desetinásobně, a v žánru napětí tak zatím nemá konkurenci.

„Je to tak úspěšná kniha, že překonala i prodeje bestselleru Zmizelá od Gillian Flynnové,“ zmiňuje Fraisová knihu, k níž bývá Dívka ve vlaku někdy přirovnána kvůli nedůvěryhodné vypravěčce a šokujícímu zvratu.

V těchto dnech také míří na stříbrná plátna filmová adaptace knihy Dívka ve vlaku. V hlavních rolích se objeví Emily Blunt, Justin Theroux nebo Luke Evans. Kniha vyšla česky poprvé loni na podzim, Databáze knih ji díky hlasování čtenářů vyhlásila "Novinkou roku 2015" a nyní vychází v druhém vydání s filmovou obálkou. Autorka Paula Hawkins si podle časopisu Forbes knihou vydělala přes 10 milionů dolarů.



Dívka ve vlakuDívka ve vlakuP. Hawkins

Román, který si podmanil všechny žebříčky bestsellerů na obou stranách Atlantiku, trhá rekordy v rychlosti prodeje a je kritikou označován za novou Zmizelou. Potřebujete vědět víc? Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den s...více


Komentáře (1)

Skeeve
13.10.2016

Ještě aby ne, cílená reklama byla úspěšná. Několik týdnů - ba co týdnů, měsíců, na mě shlížela Dívka ve vlaku snad všude. Z plakátů v metru, v autobuse, v tramvaji, .... ano, i ve vlaku. Ale nejen to, plakáty byly všude, nejen v dopravních prostředcích, ale i v obchodech, které snad knihu nikdy neviděly. A když jsem dorazil z cest domů a měl pocit, že jsem už před tím vším v bezpečí, zapnu počítač a i přes AdBlock nainstalovaný jako doplněk prohlížeče si Dívka ve vlaku našla skulinu a nějakou formou se ke mě na monitor propašovala. . . Chvíli mě děsila a to jsem tu knihu ještě ani nečetl. :-D

Jak jsem psal, kniha měla obrovskou reklamu - také si ji mohla dovolit a investice do ní nebyla nijak pro nakladatele riskantní, když se vědělo, že v zahraničí se kniha prodává tak dobře. I přesto, domnívám se, nakonec možná sami nakladatelé byli pozitivně překvapeni zisky....