Radikálna otvorenosť

Radikálna otvorenosť https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/434541/mid_radikalna-otvorenost-z3B-434541.jpg 4 52 11

Radikálnu otvorenosť si osvojili lídri po celom svete v spoločnostiach všetkých veľkostí. Stal sa z nej kultúrny fenomén, ktorý nachádza uplatnenie v širokom spektre ľudských vzťahov. Pritom je to jednoduché: Nemusíte sa rozhodovať medzi aroganciou a submisívnosťou. Radikálna otvorenosť – teda nie bezočivá agresivita, manipulatívna falošnosť ani zhubná empatia – vás naučí vyjadrovať sa zdvorilo a zároveň jednoznačne. Základom radikálnej otvorenosti je osobný záujem a priama konfrontácia. Zistíte, ako si vypýtať kritiku, aby ste boli lepší manažéri, aj ako dať druhým spätnú väzbu, ktorá im pomôže rásť. Pochopíte, že je dôležité chváliť, no aj kritizovať, ak treba – iba tak budete mať radi svoju prácu a ľudí, s ktorými pracujete. Vďaka radikálne otvoreným vzťahom s členmi tímu sú šéfovia schopní plniť tri svoje kľúčové povinnosti: Vytvoriť kultúru empatickej otvorenosti Vybudovať súdržný tím Dosahovať výsledky spoluprácou všetkých Kim Scottová bola úspešnou líderkou v Googli, keď sa rozhodla odísť do Applu, kde pripravila a viedla kurz manažmentu. Od roku 2017, keď prvý raz vyšla kniha Radikálna otvorenosť, sa jej autorka preslávila po celom svete svojím vitálnym prístupom k líderstvu a založila spoločnosť Radical Candor, ktorá pomáha firmám uplatniť zásady tohto konceptu v praxi.... celý text

Literatura naučná Osobní rozvoj a styl Psychologie a pedagogika
Vydáno: , Aktuell
Originální název:

Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity , 2017


více info...

Přidat komentář

Adris
24.03.2024 4 z 5

Knihu jsem se rozhodla přečíst po webináři Radikální upřímnost ( https://www.edumame.cz/p/2023-10-31-zaznam). Na webinář jsem šla z důvodu špatného klimatu v čistě ženském kolektivu, kdy začalo výrazné období hádek - přišlo mi, že se snad hádá každý s každým.
Doufám, že principy Radikální otevřenosti budu schopna používat, ač nejsem šéf.
Radikální otevřenost je totiž směr komunikace, kde vyžadujete a příjmáte zpětnou vazbu, hlavně kritiku a vaším úkolem je to neodsoudit, ale pochopit a v případě, že to uznáte za vhodné, něco změnit.
Moc se mi líbily příklady z praxe, kde si autorka vzala na paškál Jobse nebo zakladatele různých společností, s kterými spolupracovala, jako Google, citovala zakladatele (lídry) Tweetu, Dropbox, Pinterest a popisovala na jejich příkladech, myšlenkách a postupech, proč jsou tak úspěšní. Jak vybudovat "zdravý" tým, který se nebojí konfrontovat svého šéfa, nebojí se říct kolegovi, co si opravdu myslí, a tak dále. Ale samozřejmě ne ve smyslu poslat někoho někam, ale pomoct dotyčnému se změnou toho či onoho a empaticky se o něj zajímat. Je to zkrátka vyváženost mezi brutální upřímností a neupřímnou empatií (kdy pro strach z konfliktu neřekne člověk radši nic).

Ale to jsem hodně zkrátila. Koho to však zaujalo, doporučuji mu si knihu přečíst. Je psaná poutavě a není náročná na pochopení (jelikož je tam spousta příkladů ze života).

vladku
14.01.2024 5 z 5

Kniha je určena především pro manažery, pro pracovní kariéru, pro zaměstnance. Nicméně kniha má co říct každému. Myslím si, že může pomoci partnerům, manželům. Může pomoci přátelům. Je prostě univerzální.
Kniha je velmi strukturovaná, praktická, s příklady ze života. Je vidět, že autorka popisuje to, co sama praktikuje, co sama zažila, co se naučila.
Radikální otevřenost je přístup, kdy daného člověka konfrontujete přímo, ale současně projevujete osobní zájem o něj. Ať už se jedná o pochvalu nebo kritiku. Můžete ho použít i proti cizímu člověku. Pokud neprojevíte osobní zájem, jedná se o útočnou agresi (dáváte upřímnou zpětnou vazbu, ale na daném člověku vám nezáleží, resp. nedáváte svůj zájem znát). Když nekonfrontujete přímo jedná se o ničivou empatii (i šetřením citů můžete v realitě daného člověka poškodit). Když ani jedno, jedná se o manipulativní neupřímnost. Není to binární, ale analogové.
V knize mimojiné se zabývá i pohovory se zájemci o práci, s podřízenými, způsoby jak pěstovat důvěru, jak mít zájem o člověka a pak vědomosti využít k lepší spolupráci. Mluví o nevhodném vedení s důrazem jen na povyšování – důležití nejsou jen super star, ale i rock stars. Jak se jim věnovat (např. je odměnit školením). Jak dávat během pár sekund hodnotné zpětné vazby.
Na knize je úžasné, jak autorka je znalá a současně jak sice říká spoustu dobrých tipů, na druhou stranu téměř vždy doplní, že vždy se mohou najít výjimky. Např. odměnit rock star školením, pokud ale by to nebyl pro něj trest.
Knihu doporučuji.


T.Dino
13.12.2022 4 z 5

Nebylo to úplně záživné čtení, ale to se dá očekávat od takového tématu. Určitě must read pro lidi, kteří jsou na manažerské pozici.

Žirafa94
18.03.2022 5 z 5

Jedna z nejlepších knih, co jsem četl na téma vedení lidí a komunikace. V knize jsou popsané jednoduché principy a zároveň jsou ukázány na konkrétních příkladech. Doporučuji pro všechny manažery.

elyonka9643
30.11.2021 5 z 5

Super kniha nejen pro vedoucí, lídry a šéfy. Radikálné otevřenost a celkově schopnost dávat správnou zpětnou vazbu mi přijde užitečná ať už děláte cokoliv. A určitě není od věci ji praktikovat i v osobních vzrazích.

Uterox
08.04.2020 5 z 5

Jak už lidé píší dole. Povinná četba pro manažery. Toto by se měli učit na úvodních školení. Je to souhrn znalostí z praxe a z života. O to větší to má význam. Jsem však přesvědčen, že kvadrant má i přesah do osobního života a tím je to velmi inspirativní ne jenom pro nás pracovní život, ale i ten osobní. Opravdu perfektní pasáže, kde se popisuje manipulace, neupřímnost, útočná agresivita a radikální otevřenost. K tomu se čas od času vracím vždy, když cítím potřebu.

ARWS
05.01.2020 4 z 5

Kniha je přínosná zejména pro ty, kteří už mají nějaké zkušenosti s vedením, nebo řízením lidí a rádi by zlepšili své metody. Na začátku mne kniha nechytla a to až tak, že jsem jí úplně odložil. Bylo to díky tomu, že nemám rád různé nákresy toho, co se dá říct jednoduše slovy a různě pseudometody.

Je ale škoda nedat knize šanci. Od strany 67 se kniha "rozjede" a začínají se objevovat velmi užitečné tipy a strategie. Od "odosobnění" hodnocení, přes reálného hodnocení "Zapálení zaměstnanců" ve smyslu, že nemusí být každý do práce zapálen jako šéf. Někdo tam holt chodí pro peníze a nemusí to být úplně katastrofa.

Nechci prozrazovat další obsah, ale našim manažerům knihu osobně věnuji, protože je zde spousta tipů i na to, kdy a jak hodnotit lidi v situaci "je čas odejít", přes motivaci,až po to, na co dávat pozor na teambuildingu :) Po Hluboké práci pro mne jeden z top titulů a to nejsem nadšený čtenář sebevzdělávacích knih - viz můj názor na knihy od Sinka.

Jednu hvězdu ubírám za občasnou rozvláčnost.

Kristynka7
04.08.2019 3 z 5

Kniha obsahuje zakladni principy, jak tvorit kulturu ve firme a jak jit prikladem. Oslovili me osobni pribehy autorky a jak se s nich poucila.

Shari
11.05.2019 5 z 5

Povinná četba pro manažery a všechny, kteří pracují s lidmi

MirekUL
24.01.2019 5 z 5

Velice přínosná kniha, která je sice primárně určena pro manažery, ovšem plno zajímavých postřehů a rad zde najdou i další čtenáři a jiné profese, které pracují ve větší míře s lidmi (např. učitelé).

SladkaK
19.10.2018 4 z 5

Kniha popisuje vzorce lidského přístupu ke svým zaměstnancům, a snaží se k němu nasměrovat manažery, šéfy a lídry. Doporučuji obzvláště paní šéfce Evě z Prahy, se kterou jsem měla čest se pracovně poznat, aby si tuto knihu přečetla 4836182x.

Autorovy další knížky

Kim Scott
americká
2018  83%Radikální otevřenost
2023  80%Férová práce