Média v meziválečné publicistice: Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938

nehodnoceno
Média v meziválečné publicistice: Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938 https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/435815/bmid_media-v-mezivalecne-publicistice-ka-yWu-435815.png 0 0 0

Kolektivní monografie Média v meziválečné publicistice se zaměřuje na reflexi povahy publicistické produkce v meziválečném období, kdy dochází k prolínání rolí literáta/spisovatele a žurnalisty. První část knihy tvoří studie analyzující dobové představy o pojetích žurnalistiky, zde se autoři opakovaně obrací k dílu Karla Čapka (a dalších). Druhá část knihy je věnována výkladu toho, jakým způsobem dochází v literárních textech (v „dětské“ literatuře a (anti)-utopické literatuře) k popisu nástupu „nových“ médií (či proměny role a postavení médií tištěných), a to nikoliv pouze ve formě odkazování na ně, ale také co se týče jejich funkce dějotvorné. Monografie, vydaná v rámci projektu Vědecko-výzkumného záměru MUP, volně navazuje na publikaci Kapitoly z dějin českého myšlení o médiích 1918–1938, která vyšla v roce 2018.... celý text

Přidat komentář

Autoři knihy

Martin Charvát
česká, 1989
Jan Jirák
česká, 1958