Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film

Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film https://www.databazeknih.cz/img/books/27_/277733/bmid_dialog-mezi-hudebnim-skladatelem-a--S4N-277733.jpg 5 1 1

8. přednáška z cyklu Vědeckopopulárních přednášek významných absolventů Univerzity Palackého v Olomouci za podpory statutárního města Olomouce pojednává o tématu vetknutém přímo do názvu knihy. Emil Viklický, jazzový pianista a hudební skladatel, si vytvořil k textu o filmové hudbě přístup, který nevychází primárně z muzikologie a hudební teorie, ale z osobních praktických zkušeností z autorovy práce pro film a spolupráce s filmovými režiséry.... celý text

Přidat komentář

ber-tram
06.01.2016 5 z 5

Krátká a záživná sbírka informací a zkušeností pro všechny, které fascinuje filmová hudba, ale nemají hudební vzdělání. V některých pasážích o kompozičních postupech jsem sice a pochopitelně tápal, zato mě bavily k dané profesi neodbytně patřící zákulisní výměny názorů vyplývající z porozumění, resp. nedorozumění mezi skladatelem, režisérem i dirigentem. Všichni jsou tam pěkně jmenováni, nic obecně anonymního, takže se místy jedná docela o pikanterie.
Autor také svérázně přistupuje k dělení skladatelů pro film na pomyslné přímce: napravo vážnohudební, nalevo poprockeři, a uprostřed ti, kteří vyšli od jazzu, mají stejně daleko k hudbě vážné i populární, tudíž se řadí mezi úspěšné filmové skladatele (něco na tom bude!).
Dále mezi řečí přiznává, že několik tónů z legendárního Modrého sametu nahrávaného v Praze patří jemu, a párkrát padne i jméno Philippe Sarde, můj velký favorit!

Štítky knihy

film

Autorovy další knížky

Emil Viklický
česká, 1948
1988  100%Zelený satén
2010  100%Dialog mezi hudebním skladatelem a režisérem při komponování hudby pro film