Dílo jako dění smyslu
Milan Jankovič
Za rozhodující považuji Kantovu myšlenku produktivní obraznosti, která se může uplatnit ve vnímání formy předmětu tak, že nám dovoluje nalézat ve formě víc než jen následek reálných procesů nebo uzpůsobení k určitým vnějším účelům. Esteticky aktivizovaná forma přestává být uspořádáním odpovídajícím pouze něčemu danému a stává se výrazem možného, napjatého vztahu mezi člověkem a světem, v němž obě strany, skrytá podstata člověka a zjevující se skutečnost, se ocitají v dotyku.... celý text
5 | 1 | |
4 | 0 | |
3 | 1 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Autorovy další knížky
1961 | Dějiny české literatury III. - Literatura 2. poloviny 19. století |
1996 | Kapitoly z poetiky Bohumila Hrabala |
2002 | Pohledy zblízka: zvuk, význam, obraz |
1992 | Dílo jako dění smyslu |
1986 | Zapomenuté hlasy |