České děti jako čtenáři
Kateřina Homolová , Irena Prázová , Hana Landová , Vít Richter
Čtou děti? Co čtou a kolik čtou? Obstojí kniha a čtení vůbec v konkurenci nových médií? Nebo je pravda, že dnešní děti vlastně nečtou? Kniha přináší výsledky prvního reprezentativního výzkumu českého dětského čtenářství od šesti do čtrnácti let, který realizoval v letech 2013 a 2014 Knihovnický institut Národní knihovny. Výzkum se zaměřil jak na vztah dětí k četbě, tak na specifika čtenářského chování (jako je např. vnímání čtení knih dětmi, frekvence čtení, žánrové preference atd.). Důraz byl rovněž kladen na analýzu rodiny a školy, jež mají na děti v tomto směru největší vliv. Zvláštní pozornost byla věnována vztahu dětí ke knihovnám.... celý text
5 | 1 | |
4 | 2 | |
3 | 1 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.