evoluční biologie

štítky

37 knih

Sapiens: Od zvířete k božskému jedinci 88% Sapiens: Od zvířete k božskému jedinci 2018, Yuval Noah Harari

Sapiens – Od zvířete k božskému jedinci sleduje z dlouhodobé perspektivy revoluční zvraty na cestě lidského rodu od vzniku Homo sapiens až po současnost. Dramatický je příběh bezvýznamného lidoopa, který před dvěma milio... více

Zamrzlá evoluce 83% Zamrzlá evoluce 2006, Jaroslav Flegr

Zamrzlá evoluce aneb je to jinak, pane Darwin. Většina biologů i studentů přicházejících studovat biologii na vysokou školu se domnívá, že evoluční biologie je v podstatě uzavřená kapitola vědy. Ale co když je všechno... více

Návrat ke Stromu života – Evoluce a křesťanství 89% Návrat ke Stromu života – Evoluce a křesťanství 2005, Marek Vácha

Strom života je obraz, který rámuje příběh Písma svatého: mluví se o něm na začátku první knihy Bible a na konci knihy poslední. Pro evolučního biologa má však tento termín ještě jinou asociaci: darwinistickou představu ... více

Sen noci darwinovské 80% Sen noci darwinovské 2016, Josef Lhotský

Sen noci darwinovské aneb o čem se vám v souvislosti s evolucí ani nezdá. O chudáku Charlesi Darwinovi a teorii evoluce koluje mezi lidmi tolik donekonečna omílaných polopravd, že člověk má často chuť zpít se ze zou... více

Slepý hodinář 88% Slepý hodinář 2002, Richard Dawkins

Podtitul: Zázrak života očima evoluční biologie. Jak vznikl člověk a proč tady vůbec jsme? Na tuto nejzákladnější lidskou otázku odpovídá významný britský zoolog a myslitel. Brilantním způsobem vyvrací řadu rozšířený... více

Původ ctnosti 94% Původ ctnosti 2000, Matt Ridley

Podtitul: O evolučních základech a zákonitostech nesobeckého jednání člověka Jak je možné, že lidská společnost se na nejrůznějších místech a v nejrůznějších dobách řídí morálkou, zákony a všeobecně převládající slušn... více

Evoluce všeho 85% Evoluce všeho 2018, Matt Ridley

Podtitul: Jak malé změny přetvářejí svět. Svou nejnovější knihou Evoluce všeho podnikl přední britský popularizátor vědy Matt Ridley frontální útok na všeobecně rozšířenou představu, že svět je celý naplánovaný a že v... více

Válka spermií: Nevěra, konflikt mezi pohlavími a jiné ložnicové bitvy 79% Válka spermií: Nevěra, konflikt mezi pohlavími a jiné ložnicové bitvy 2005, Robin Baker

Vysvětlení lidského sexuálního a reprodukčního chování z pohledu evoluční biologie. Základem našeho sexuálního chování je z hlediska evoluční biologie válka spermií. Naše sexuální chování je podřízeno konkurenčnímu boji... více

Úvod do evoluční biologie 83% Úvod do evoluční biologie 2007, Jaroslav Flegr

Dílo je zamýšleno jako základní učební text i jako referenční příručka pro neodbornou veřejnost. Kniha je určena nejen studentům vysokých škol, ale také učitelům a studentům škol středních, a to jako pomocný učební text ... více

Jak se dělá evoluce - Od sobeckého genu k rozmanitosti života 93% Jak se dělá evoluce - Od sobeckého genu k rozmanitosti života 2004, Jan Zrzavý

Kniha tří mladých biologů se zabývá současnou evoluční teorií a její rolí v poznávání světa. Představuje tento obor jako dynamicky se rozvíjející a zábavnou disciplínu, plnou překvapivých objevů, ale i problematických mo... více

Jak se dělá evoluce – Labyrintem evoluční biologie 97% Jak se dělá evoluce – Labyrintem evoluční biologie 2017, Jan Zrzavý

Cílem knihy je představit současnou evoluční biologii jako živý, bouřlivě se rozvíjející obor, založený nikoli na planých spekulacích, ale na exaktním, a přesto dobrodružném výzkumu. Kniha propojuje dva odlišné žánry – v... více

Evoluční biologie 93% Evoluční biologie 2009, Jaroslav Flegr

Podrobná učebnice evoluční biologie určená zejména posluchačům magisterských a doktorandských kurzů evoluční biologie, molekulární fylogenetiky a evoluční parazitologie. Může však sloužit i jako referenční příručka přís... více

Rozplétání duhy 80% Rozplétání duhy 2020, Richard Dawkins

Proč se básníci a jiní umělci tak často vyjadřují o vědě s pohrdáním? Proč bývá tak často vědecká literatura nudnější než telefonní seznam? Opravdu Newton svým slavným experimentem se skleněným hranolem a lomem světla zb... více

Evoluce 90% Evoluce 2009, Edward John Larson

Kniha lehkým a čtivým stylem zpřístupňuje odborné, ale i širší laické veřejnosti dějiny evolučních i jiných biologických teorií, které mají k evolučním teoriím blízký vztah. Vykresluje dobu, v níž se to vše odehrávalo, a... více

Ryba v nás 88% Ryba v nás 2009, Neil Shubin

O objevu 375 milionů let staré přechodové formy mezi rybou a obojživelníkem v odlehlém koutě arktické Kanady i o tom, že v každém z nás je skryta ryba, byť v zastřené a pozměněné podobě, o tom, jak se postupně měnilo ryb... více

1 + 1 = 1: Rovnice života a symbiotická ®evoluce 89% 1 + 1 = 1: Rovnice života a symbiotická ®evoluce 2017, John Archibald

Kniha jednoduše, stručně a především čtivě seznamuje čtenáře-neodborníka s tím, co to vlastně znamená žít ve století biotechnologií a v čem spočívá ono „kouzlení“ vědců s DNA. Vypráví příběh největšího, a přitom dosti ne... více

Evoluce 88% Evoluce 2014, Francisco J. Ayala

Série Velké otázky předkládá základní otázky vědy a filosofie, které v průběhu historie trápily zvídavé jedince, a nabízí odpovědi těch největších myslitelů. Tato ambiciózní řada je jedinečným, přístupným a stručným shrn... více

Co je evoluce 70% Co je evoluce 2009, Ernst Mayr

Podtitul: Aktuální pohled na evoluční biologii Ernst Mayr byl jako emeritní profesor Harvardovy univerzity po několik desetiletí doyenem světové evoluční biologie. Noviny The New York Times ho nazvaly Darwinem 20. sto... více

Užitečné pohlaví 57% Užitečné pohlaví 2012, Radim Uzel

Rozdíly mezi mužem a ženou jsou předmětem nekončících diskusí. Autor se zamýšlí nad tím, nakolik jsou biologicky podmíněné, zděděné a které lze ovlivnit výchovou. A téměř provokativní je už otázka, zda sklony ke kriminal... více

Předkové: Evoluce člověka 97% Předkové: Evoluce člověka 2014, Jiří A. Svoboda

V čem je vývoj člověka jedinečný? Cílem této knihy je utřídit dosažené poznatky o lidské evoluci k datu druhého desetiletí 21. století. Dále také rozšířit antropologický pohled na vývoj člověka integrací dalších vědních ... více