masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet)

štítky

164 knih


Mediální monopol 90% Mediální monopol 2009, M. A. Verick

- kontrola myšlenek a temná manipulace "Nejnebezpečnějšími zbraněmi hromadného ničení jsou hromadné sdělovací prostředky. Ničí totiž lidského ducha, kreativitu a odvahu náhradou za strach, nedůvěru, vinu a pochybova... více


Štvanice - tu televizi nedáme 60% Štvanice - tu televizi nedáme 1999, Vladimír Železný

Tento dramatický příběh se stal, v současnosti pokračuje a ve hře je televiza Nova. Známý český manažer se vzepřel drsnosti obří americké firmy. Chtěli z něj vyždímat to, co podle zákona prodat nemusí a v duchu svých zás... více


Propaganda a manipulace 40% Propaganda a manipulace 2011, Pavel Verner

Propaganda coby vytvoření pozitivního obrazu vůdčího jedince před veřejností je známá s existencí prvních vůdců a panovníků. Text předkládá stručný průřez historií od času egyptských faraonů přes starověké věštce, lživé ... více




Úvod do dějin tištěných médií 90% Úvod do dějin tištěných médií 2015, Pavel Večeřa

Jak se proměňovala tištěná média od svého vzniku až po současnost? Jakou roli v průběhu staletí hrála? To vše a mnohem víc se dozvíte v této publikaci, kterou jistě ocení studenti mediálních studií a žurnalistiky, histor... více


Marshall McLuhan a virtualita 50% Marshall McLuhan a virtualita 2002, Christopher Horrocks

V šedesátých letech dosáhl Marshall McLuhan postavení nejdůležitějšího myslitele po Newtonovi, Darwinovi a Einsteinovi. Když však v roce 1980 zemřel, jevily se jeho výzkumy médií často jako bezvýznamné a naivní. V posled... více


Co je bulvár, co je bulvarizace 75% Co je bulvár, co je bulvarizace 2016, Barbora Osvaldová

Kolektivní monografie Co je bulvár, co je bulvarizace navazuje na publikace již Nakladatelstvím Karolinum vydané, jako byly texty O fejetonu, s fejetonem nebo O reportáži, o reportérech, Pokusy a dobrodružství – poznámky... více


Plándemie 45% Plándemie 2021, Bruce Fife

To, co nám bylo řečeno o pandemii COVID-19, je šíleně mimo! Tato pandemie nevznikla náhodou. Byla to pečlivě zorganizovaná a plánovaná událost - plándemie. Od výběru viru až po to, jak je spravován a propagován v médiích... více


Teorie masové komunikace 75% Teorie masové komunikace 1996, Melvin L. DeFleur

Učebnice sociologie o proměnách v lidské komunikaci a vlivu sdělovacích prostředků na jednotlivce, společnost, civilizaci a kulturu. více


Sociologie žurnalistiky 70% Sociologie žurnalistiky 2004, Brian McNair

Práce analyzuje vliv médií na společnost i působení společnosti na masmédia. Analýzy vycházejí z anglického tisku. Teoretická práce z oblasti novinářství podrobně zkoumá, jak a v jakých oblastech média působí na společn... více


Transparentní společnost 80% Transparentní společnost 2013, Gianni Vattimo

Plně informovaný pohled na svět (média v něm jsou určující, v negativním i positivním slova smyslu) mění společnost a sociální scénář - mění se pojmy demokracie, pravdy. Místo individuální zkušenosti nastupuje zkušenost ... více


Poznámky ke studiím nových médií 87% Poznámky ke studiím nových médií 2013, Jakub Macek

V přepracované verzi své disertační práce autor rozvíjí předpoklad, že studia nových médií spojuje řada rysů, které odrážejí jejich historický vývoj, rozvětvenost jejich kořenů i povahu hledání rámcové epistemologické sh... více


Mediokracie 33% Mediokracie 2014, Petr Žantovský

Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá... více


1.5.1953 - Zahájení televizního vysílání : zrození televizního národa 87% 1.5.1953 - Zahájení televizního vysílání : zrození televizního národa 2011, Martin Štoll

Televize se stala technickou, sociální, ale i politickou konstantou novodobé historie. Podílela se na proměnu mocenských praktik, zásadním způsobem posunula hodnotový žebříček a chováni různých sociálních skupin i celých... více


Temporalita (nových) médií 80% Temporalita (nových) médií 2017, Irena Reifová

Kolektivní monografie je věnována vztahu médií a temporality s důrazem na proměny chápání a zkušenosti času způsobené nástupem tzv. nových médií. Tomáš Dvořák v úvodní kapitole sleduje historický vývoj kulturních technik... více


Pospojovaný svět 80% Pospojovaný svět 1997, Antonín Kosík

Tematicky různorodé texty (např. tvůrčí proces, smysl televizní kultury, význam informace a automatů v postmoderním světě, jazyk, ideologie, moc, masmédia, reklama atd.) jsou niterně propojeny úsilím o etickou charakteri... více


Obraz a moc 93% Obraz a moc 2015, Michaela Fišerová

Podtitul: Rozhovory s francouzskými mysliteli Knihu Obraz a moc tvoří dvě doplňující se části: přehledová autorská studie a původní rozhovory s francouzskými mysliteli. První část knihy uvádí do problematiky komplexn... více


Šelmy a hyeny 67% Šelmy a hyeny 2017, Peter Tigrov (p)

Kornel Karovič pracuje ako fotograf v bulvárnom denníku. Pri jednom fotení narazí na mŕtvolu svojej životnej lásky, ktorá si zobrala jeho najlepšieho kamaráta. To v ňom vyvolá spomienky, a tak sa pustí na vlastnú päsť do... více


Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky 87% Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky 2015, Renáta Sedláková

Publikace uvádí čtenáře do metodologie a empirického výzkumu sociálních věd, provádí jej jeho jednotlivými etapami a poskytuje vodítka pro případnou samostatnou vědeckou práci v oblasti výzkumu médií. Hlavní snahou autor... více


Falšovaná pravda: O vplyve konšpiračných teórií na naše myslenie 90% Falšovaná pravda: O vplyve konšpiračných teórií na naše myslenie 2021, Katharina Nocun

JEDNODUCHÉ VYSVETLENIA NAMIESTO KOMPLIKOVANÉHO SVETA Korona je výmysel farmaceutického priemyslu! Ľudia, ktorí na ňu ochorejú, takto platia daň za svoje hriechy! Alebo: vírus bol umelo vytvorený v tajných laboratóriác... více


Ovládajú nás masmédiá? 70% Ovládajú nás masmédiá? 2012, Jozef Luscoň

Rozprávate často o tom, čo ste počuli alebo videli? Ste ľahko ovplyvniteľní verejnou mienkou? Overujete si informácie z viacerých zdrojov? Ponúkame vám návod, ako sa naučiť žiť s médiami. více