fyzika a astronomie

štítky

33 knih

Fyzika nemožného 89% Fyzika nemožného 2010, Michio Kaku

Ještě před stoletím si byli vědci jisti, že věci, kterými dnes člověk běžně disponuje, jako třeba laser, televize či atomová bomba, jsou fyzikálně neuskutečnitelné. Kaku ve své knize zkoumá, nakolik už věda pokročila a n... více

Paralelní světy 90% Paralelní světy 2007, Michio Kaku

Paralelní světy: Putování stvořením, vyššími dimenzemi a budoucností vesmíru. Známý fyzik a zkušený popularizátor vědy Michio Kaku vykresluje ve své nejnovější knize fascinující a pozoruhodný obraz vesmíru, jak jej př... více

Hyperprostor 84% Hyperprostor 2008, Michio Kaku

Podtitul: Vědecká odysea paralelními vesmíry, zakřiveným prostorem a desátým rozměrem. Michio Kaku vykonal další dobrodružnou výpravu po hyperprostoru. Seznamuje laického čtenáře s teorií superstrun a zábavně a srozum... více

Struktura vesmíru 93% Struktura vesmíru 2012, Brian Greene

Podtitul: Čas, prostor a povaha reality. Druhé české vydání knihy, ve které jeden z předních světových teoretiků strun a autor mimořádně úspěšné knihy Elegantní vesmír odhaluje základní předivo vesmíru. Představuje... více

Velký třesk 94% Velký třesk 2007, Simon Singh

Velký třesk: Nejdůležitější vědecký objev všech dob a proč o něm musíte vědět. Albert Einstein kdysi řekl: „Nejnepochopitelnější na vesmíru je to, že se dá pochopit.“ A spolu s ním Simon Singh věří, že na porozumění f... více

Vesmír jako na dlani 88% Vesmír jako na dlani 2016, Christophe Galfard

Cesta prostorem, časem a ještě dál. Christopher Galfard si předsevzal představit laickému čtenáři současné fyzikální vědomosti, týkající se jak mikrosvěta, tak vesmíru, jehož jsme součástí. Využil lidské představivosti,... více

Matematický vesmír 84% Matematický vesmír 2016, Max Tegmark

Podtitul: Moje pátrání po nejhlubší podstatě reality. Jak to, že náš skutečný svět lze velmi dobře popsat pomocí matematických struktur? Přední americký kosmolog švédského původu Max Tegmark, profesor na MIT, se ve sv... více

Částice na konci vesmíru 85% Částice na konci vesmíru 2014, Sean M. Carroll

Podtitul: Kterak nás honba za Higgsovým bosonem dovedla až na práh nového světa. Objev Higgsova bosonu je podle mnoha komentátorů nejvýznamnějším průlomem v našem chápání vesmíru po rozbití atomu. Objeven byl díky mil... více

Válka o černé díry 94% Válka o černé díry 2013, Leonard Susskind

Podtitul: Souboj se Stephenem Hawkingem o záchranu principů kvantové mechaniky. Příběh této knihy začal už v roce 1981, během odborné debaty o tom, co se stane s informacemi uloženými uvnitř černé díry, když se černá ... více

Pouhých šest čísel 90% Pouhých šest čísel 2004, Martin Rees

Podtitul: Skryté síly utvářející vesmír. Jak se přihodilo, že v jednom „okamžiku stvoření“ vznikly miliardy galaxií, černých děr, hvězd a planet? Jak se atomy seskupily – zde na Zemi a možná i na jiných světech – do ž... více

Cestování časem v Einsteinově vesmíru 88% Cestování časem v Einsteinově vesmíru 2002, John Richard Gott III

Fyzikální možnosti cestování časem. Autor knihy, známý americký vysokoškolský profesor, se už delší dobu zabývá otázkou možnosti cestování v čase. Inspirován Einsteinovým dílem vystoupil na toto téma při různých příleži... více

Před velkým třeskem 94% Před velkým třeskem 2011, Brian Clegg

Prehistorie vesmíru. Otázka, co bylo před velkým třeskem, nedá spát mnoha lidem, vědcům i laikům. Všichni v zásadě tušíme, co to velký třesk vlastně je, ale nevíme, jak se z této hypotézy stal obecně přijímaný model. Mo... více

Až na konec vesmíru 81% Až na konec vesmíru 2007, George Johnson

Jak Henrietta Leavittová a Edwin Hubble bilionkrát zvětšili vesmír. Běžně dnes uvádíme, že ta a ta hvězda či mlhovina je od nás vzdálena tolik a tolik světelných let. Jak jsme ale na tato čísla přišli? Kniha nás provede... více

Osudová přitažlivost gravitace 93% Osudová přitažlivost gravitace 2013, Martin Rees

Podtitul: Černé díry ve vesmíru. Gravitace je v našem vesmíru dominantní silou. Rees a Begelman, oba renomovaní astrofyzikové, gravitaci zkoumají tam, kde je nekonečně silná: v černých dírách. Černé díry jsou ohromují... více

Fyzika od Thaléta k Newtonovi 91% Fyzika od Thaléta k Newtonovi 2007, Ivo Kraus

Fyzika od Thaléta k Newtonovi. Kapitoly z dějin fyziky. I fyzika, které vděčíme za technické vymoženosti současného světa, měla své dětství; souvislosti mezi přírodními úkazy se snažili vysvětlit bez pomoci nadpřiroz... více

O čase - Einsteinova nedokončená revoluce 91% O čase - Einsteinova nedokončená revoluce 1999, Paul Davies

Kniha věnovaná času a jeho roli ve fyzice. Autor se odráží od obecné teorie relativity a hovoří o plynutí času, šipce času, dilataci a borcení času. více

Astronomie a fyzika - Svítání 96% Astronomie a fyzika - Svítání 2014, Petr Kulhánek

V publikaci čtenáři naleznou informace z astronomie a fyziky, znalosti o vzniku a složení vesmíru, novinky za poslední 4 roky více

Malá kniha velkých náhod: Ve sluneční soustavě 58% Malá kniha velkých náhod: Ve sluneční soustavě 2015, John Martineau

Britský geometr John Martineau nabízí velmi neortodoxního průvodce naší sluneční soustavou. Ukazuje matematické, geometrické a harmonické vztahy mezi planetami, časem, prostorem a životem, které byly známé ve starověku, ... více

Zkratka napříč časem 75% Zkratka napříč časem 2004, George Johnson

Cesta ke kvantovému počítači. Jestliže se vědcům a technikům podaří postavit kvantový počítač, zažije informatika snad největší revoluci od svého vzniku v polovině 20. století. Výpočetními elementy takového stroje budou... více

Vesmír a člověk 88% Vesmír a člověk 1998, Josip Kleczek

Co je to vesmír? Kdy a jak vznikl? Jak je veliký? Jakou roli v něm hrají Země a další planety? Na všechny tyto a další otázky se pokouší populární formou odpovědět tato kniha, vzniklá na podkladě rozhlasových pořadů. ... více