Anselm Grün

německá, 1945

Nová kniha

Proč pořád jen já?

Proč pořád jen já? - Anselm Grün

Často slyšíme o problémech, které narušují a kalí vztahy v partnerství, rodině, v kruhu přátel, na pracovišti i ve farnosti. Dotyční si těchto mechanismů často ... detail knihy

Nové komentáře u autorových knih

Time management jako duchovní úkol Time management jako duchovní úkol

Tuto knížku jsem si chtěla přečíst už dříve, ale dostala jsem se k ní až teď díky čtenářské výzvě. Určitě mi dala spoustu podnětů k přemýšlení o využití mého času.... celý text
Atisa


Poselství shůry Poselství shůry

Padesát postojů a k nim přiřazených padesát andělů. Je pravdou, že člověk se celý život učí, ale některým z nás trvá delší dobu než pochopíme, že mezi svými učiteli můžeme mít i anděly. Mají na náš život velký vliv. A tak se v knížce setkáváme s Andělem lásky, smíření, rozpustilosti, důvěry, odevzdanosti, svobody, něžnosti, pokory, harmonie, milosrdenství, úcty, útěchy a mnoha dalšími. Moc hezky napsaná knížka, která mě oslovila a i když jsem si ji pozorně přečetla, stále se k ní vracím. Večer před usnutím si ji otevřu a sdílím svůj čas s Andělem, který se objevil na dané stránce a obohacuji své duchovno o hluboké myšlenky, prostřednictvím kterých nám autor své anděly přibližuje. Moc hezké počtení a jsem šťastná, že jsem se s touto útlou knížečkou neminula.... celý text
Filomena1961


Jak zacházet se zlým Jak zacházet se zlým

Knížka určitě nepodává vyčerpávající návod k tomu, jak se postavit pudům/démonům/pokušením. Je to spíš nahlédnutí do způsobů, jimiž s nimi nakládali staří mniši v poušti. Byly to způsoby nečekaně praktické, ovšem čtenáře toužícího po Duchovnu s velkým D můžou svou věcností zklamat. Pro ostatní jde o nahlédnutí užitečné, místy i dostačující, jindy vyzývající a inspirující k další četbě a další práci na sobě.... celý text
Dobraadresa



Modlitba jako setkání Modlitba jako setkání

Okřídlený výrok Terezie z Ávily o modlitbě říká, že je to „vztah přátelství, častý a důvěrný rozhovor s tím, od kterého víme, že nás miluje“. Tento prvek setkání v modlitbě otec Anselm doplňuje o mnoho podnětných postřehů, které se zdají být jednoduché a jednoznačné, když už jsou vyřčeny, ale které je, myslím, důležité si opakovat, protože na ně v našem modlitebním životě máme tendence zapomínat. Kromě velké Terezie navazuje Grün třeba na Martina Bubera a jeho přesvědčení, že sami sebou se stáváme pouze v kontaktu s druhým, že nemůže existovat žádná „já“ bez „ty“. Přesto je v modlitbě nezbytné začít u sebe, setkat se se sebou, najít se. Věděl to už Cyprián z Kartága: „Jak můžeš žádat od Boha, aby tě slyšel, když sám sebe neslyšíš?“ Je to podmínkou pro rozhovor s Bohem, který musí být především poctivý a otevřený. Přitom nesmíme k Bohu mluvit, jako když křičíme do světlíku (abychom se zbavili toho, co nás tíží, aniž by nás zajímalo „co si o tom Bůh myslí“), ani nesmíme Bohu předkládat seznam věcí k vyřešení – prosby jsou důležitou částí modliteb, ale ne nejdůležitější. Tím opravdu zásadním je odevzdání se do Boží vůle, svoboda od vášní, svoboda od sebe. To pak (když se zadaří) ústí do mlčení před Bohem a sjednocení s ním. Vrcholem může být kontemplace, ale ta je vždy dar, není to něco, co si člověk může vyčekat nebo vyklečet nebo jinak nárokovat – Boha si prostě nejde takhle ochočit, to by byla magie. V okamžicích setkání k nám může Bůh mluvit, ne hned, ne jak my si přejeme, ale jak si Bůh přeje. Ne slovy (obvykle), častěji pocity a tím, jak nám myšlenky přináší vnitřní pokoj a radostný klid. (Což neznamená, že si v modlitbě často nepovídáme sami se sebou.) Lidským úkolem je naslouchat a poslouchat, nechat se přetvářet.... celý text
mirektrubak


Škola odpuštění Škola odpuštění

Zpovědník mi dobře poradil: Mějte se sebou velkou trpělivost a přečtěte si k tomu něco od Anselma Grüna.
Hanka_Bohmova