předmětová didaktika
štítky
20 knih
Metodika dramatické výchovy 2011, Eva Machková
Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. více
Dítě, škola a matematika 2015, František Kuřina
Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Jak překonat formalismus ve vyučování a vést žáky k porozumění učivu? Jakým způsobem si dítě konstruuje svůj obraz světa? Na tyto a další otázky hled... více
Jak (se) učit filosofii 2004, Zdeněk Novotný
Autor této publikace využívá své mnohaleté pedagogické zkušenosti s výukou filosofie na středních i vysokých školách. Cílem knihy je filosofická osvěta. Snaží se o zpřístupnění podstaty filosofických problémů, které pove... více
Od jazyka ke komunikaci 1999, Karel Šebesta
Didaktika českého jazyka a komunikační výchovy. více
Didaktické inspirace: Z odkazu metodiky a didaktiky dějepisu předchozích desetiletí 1997, Jarmila Růžičková
Komentovaný výbor z didaktických a metodických publikací, které byly napsány a vydány v průběhu 20. století. Mnoho ze zde zpracovaných témat a metodických postupů je vhodných i pro využití v současných podmínkách výuky a... více
Jak modernizovat výuku dějepisu: Výchovné a vzdělávací strategie v dějepisném vyučování 2007, Dagmar Hudecová
Příručka se věnuje výchově vzdělávacím strategiím ve výuce dějepisu a je určena pedagogům všech typů škol. Text je doplněn několika přílohami, kde jsou uvedeny některé cílové kvality jednotlivých klíčových kompetencí vym... více
Základy oborové didaktiky dějepisu 2004, Stanislav Julínek
Publikace vznikla na základě shrnutí příspěvků didaktiků dějepisu pedagogických a filozofických fakult, a také odborníků z některých jiných pracovišť. Představuje strukturálně pojatou vysokoškolskou učebnici, členěnou do... více
Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání 2012, Petr Kuběnský
Monografie autorského kolektivu Zbyněk Fišer, Dagmar Dvořáková, Jitka Cholastová, Pavla Kopečná, Petr Kuběnský, Zuzana Šalamounová. Monografie o tvůrčím psaní představuje transdisciplinárně založený obor v oblastech t... více
Přehled didaktiky biologie 2014, Lenka Pavlasová
Stručný přehled didaktických metod použitelných v předmětu biologie. více
Inovácie v didaktike 2004, Ivan Turek
Popis knihy není zatím k dispozici. více
Otázka interpretace ve výuce společenských věd. Hermeneutické inspirace společenskovědní didaktiky 2019, Zbyněk Zicha
Předkládané studijní opory, do nichž promlouvá především myšlení ražby didaktické a filosofické, se zabývá otázkou interpretace a rozumění, a to v souvislosti se středoškolskou výukou humanitních věd. Publikace mající ch... více
Učit umění: učitel a žák v labyrintu současného umění 2015, Magdalena Adámková-Turzová
Publikace se zabývá výukou současného umění na středních školách a shrnuje výsledky dvou výzkumných šetření, které přinášejí jednak vhled do uvažování žáků nad současným uměním a jednak pohled pedagogů, jejichž úkolem je... více
Vyučování biologii 1967, Bohuslav Řehák
Příspěvek k didaktice biologie na základních a středních školách. více
Vzděláváním k demokracii 2012, kolektiv autorů
Rada Evropy má 47 členských států a pokrývá prakticky celý evropský kontinent. Snaží se rozvíjet společné demokratické a právní principy zakotvené v Evropské úmluvě o lidských právech a v dalších důležitých textech o oc... více
Tak trochu jiné soudobé dějiny 2016, Pavel Kopeček
Soudobé dějiny a jejich reflexe ve výuce dějepisu; Historické vědomí ve vztahu k soudobým dějinám; Význam a funkce školního dějepisu v současné době; Role soudobých dějin v dějepisném kurikulu; Nejnovější české ději... více
Koncepce výtvarné výchovy a jejich souvislosti s vývojem výtvarného umění 20. století 1991, Matouš Vondrák
1.díl učebního textu od Doc.Dr.Matouše Vondráka, CSc. více
Průvodce četby mravoučné 1885, Josef Sokol
Podnázev: K osmidílné i trojdílné čítance pro školy obecné. Dva díly v jednom svazku. Obsáhlá publikace pro učitele a pedagogy podává přehled literatury, vybrané pro výuku na základních i pokročilých školách v R-U 2. pol... více
Český psychologický román v literární výchově na střední škole 2024, Vladimíra Pánková
Monografie se pokouší charakterizovat psychologický román jako žánr v jeho vývojových proměnách. Ovšem hlavním cílem je tyto odborné informace didakticky transformovat do literárně-výchovného učiva na střední škole (zejm... více