Oko bouře nad Downing Street recenze

Oko bouře nad Downing Street https://www.databazeknih.cz/img/books/85_/85133/oko-boure-nad-downing-street-85133.peg 4 29 6

Sean Dillon série

Vo štvrtok 7. februára 1991 bol uskutočnený mínometný útok na sídlo predsedu vlády Jej veličenstva na Downing Street č. 10. V dobe útoku v budove práve zasadal vojnový kabinet. Dnes táto udalosť patrí minulosti, ale nikdy nebola uspokojivo vysvetlená. Jack Higgins v tomto príbehu brilantným spôsobom presvedčuje čitateľov o okolnostiach, ktoré tomuto útoku mohli predchádzať. Ťažko povedať, kde končí pravda a kde začína fabulácia. Sean Dillon je nájomný vrah. Pracoval už pre každého - pre IRA, OOP /Organizácia pre oslobodenie Palestíny, vo svete známa pod skratkou PLO/, Červené brigády, ETA. Nikdy mu nešlo o princíp, ale vždy iba o peniaze. Za dvadsať rokov nevidel väzenskú celu zvnútra, je to génius podvodu a mystifikácie, dokáže klamať telom, konanín, jazykom, zbraň v jeho ruke dokáže len jedno - spolahľivo zabiť. Michael Aroun, Arab, ktorý má priateľov na najvyšších miestach, navyše má viac než len kopu peňazí. Fanatickú oddanosť Saddámovi Husajnovi a moc premeniť možnosť v skutok, zvlásť keď vojna v Zálive ničí všetko čo je mu sväté. Britská spravodajská služba má Seana Dillona a vie, čoho je schopný. Najíma ďalšieho zabijaka, ktorý jediný sa Dillonovi môže rovnať. Je ním Martin Brosnan, muž, ktorý je už mimo hry a ktorý sa jej nechce znovu zúčastniť. Až smrť milovanej ženy zamieša rozdané karty a túžba po pomste znamená viac ako hora racionálnych argumentov. Jack Higgins, tento majster rozprávač, zložil v tomto románe z drobných kúskov mozaiku napínavého deja, bohatého na zaujímavé charaktery a skutočne nečakané zvraty. Podľa britských kritík Higgins týmto románom dosiahol vrchol svojej spisovateľskej formy.... celý text

Literatura světová
Vydáno: , Naše vojsko

Eye of the Storm / Midnight Man , 1992