Kníže Rainier a kněžna Grace recenze

Kníže Rainier a kněžna Grace https://www.databazeknih.cz/img/books/10_/109988/knize-rainier-a-knezna-grace-109988.jpg 4 6 6

Knížka, která se vám dostává do rukou, je dnes už legendární story o romantické lásce, slavné rodině a překrásné zemi zvané Monacké knížectví. Autor mnoha bestsellerů Jeffrey Robinson vycházel při jejím napsání nejen ze spolupráce s knížetem Rainierem a jeho dětmi Albertem, Carolinou a Stephanií, ale byl mu umožněn neomezený přístup do palácových archivů. Výsledkem je publicistická próza o autentických osobnostech, o slávě a bohatství, která nijak nepřikrašluje veselé i smutné příběhy panovnické rodiny, stojící v čele jedné z nejmenších zemí světa. Nenásilně nás autor seznamuje také s barvitou historií Monaka od 12. století až po dnešní dny a vypráví o tom, jak se země, která bývala pouze "slunným místem pro temné lidi", stala prosperujícím státem. Na stránkách knihy najdete Rainierovo přiznání nejtajnějšího soukromí, protože snad vůbec poprvé byl ochoten hovořit o lásce, která ho poutala k americké filmové hvězdě Grace Kellyové. Princ Albert se zmiňuje o svých obavách a nadějích souvisejících s jeho nástupem na trůn, princezna Carolina hovoří o svém dětství a těžkostech dítěte vyrůstajícího jako princezna a dcera hollywoodské legendy a své názory přibližuje čtenáři i Stephanie, která přežila hrůzu autohavárie ve voze řízeném její matkou. Kniha je rovněž svědectvím o morální síle ženy, jež dokázala odejít na vrcholu své herecké kariéry a stát se matkou, manželkou a aktivním členem vládnoucí rodiny se všemi povinnostmi vyplývajícími z tohoto postavení. Názory Rainiera III. na život, náboženství, politiku a rodinu rámují nejen práci a životní příběhy členů rodiny, ale dotvářejí obraz člověka, který stojí čtyřicet let v čele knížectví a je dnes nejdéle vládnoucím panovníkem světa.... celý text

Literatura světová Literatura naučná Biografie a memoáry
Vydáno: , Dialog

Rainier and Grace , 1989