Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování přehled

Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování https://www.databazeknih.cz/img/books/30_/307018/vsude-a-nikde-vliv-elektronickych-m-ykE-307018.jpg 4 3 3

Kniha Všude a nikde, která vyšla poprvé v roce 1985, patří bez nadsázky ke klasickým titulům mediální knižnice. Joshua Meyrowitz, americký profesor komunikace na University of New Hampshire, v ní nápaditě a živě shrnul dramaturgickou sociologii Ervina Goffmana a technologický determinismus Marshalla McLuhana. Elektronická média podle něj vytvářejí nové a bezprecedentní sociální situace, v nichž navazujeme vztahy a předvádíme se, aniž bychom byli svázáni příslušností ke konkrétní fyzické nebo společenské lokalitě. Díky - nebo kvůli - elektronickým médiím se nacházíme všude a současně nikde. Elektronická média, která nás oslovují především obrazy a zvuky, nejsou před nikým "uzamčena" abstraktním kódem vyžadujícím různé úrovně gramotnosti, jako je třeba písmo. Dovolují vstoupit dovnitř prakticky každému, což s sebou však nese také zánik tajemství. Nastolují "smíšené situace", v nichž se dříve neznámé a pouze tušené stává běžně dostupným. Meyrowitz podrobně popisuje zejména zánik tajemství mezi světy mužů a žen, dětí a dospělých a veřejnosti a jejích politických vůdců.... celý text

Literatura naučná Sociologie, společnost
Vydáno: , Karolinum
Originální název:

No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior , 1985


více info...

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování. Přihlašte se a napište ho.


Komentáře (0)

Zatím zde není žádný komentář.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování v seznamech

v Právě čtených1x
v Přečtených5x
v Knihotéce2x
v Chystám se číst5x

Autorovy knížky

Joshua Meyrowitz
americká, 1949
2006  73%Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování