Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus přehled
Radim Šíp
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus. Přihlašte se a napište ho.
Komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus v seznamech
v Přečtených | 1x |
v Knihotéce | 2x |
v Chystám se číst | 3x |
v Chci si koupit | 1x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2008 | Kalokagathia |
2008 | Richard Rorty: Pragmatismus mezi jazykem a zkušeností |
2010 | Pragmatismus a dekonstrukce v anglo-americké filozofii |
2013 | Výzkumné metody v pedagogické praxi |
2019 | Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus |