Didaktika literatury: výzvy oboru přehled
Ondřej Hník
Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Didaktika literatury: výzvy oboru. Přihlašte se a napište ho.
Komentáře (0)
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Didaktika literatury: výzvy oboru v seznamech
v Přečtených | 6x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Knihotéce | 1x |
v Chystám se číst | 5x |
v Chci si koupit | 4x |
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2007 | Erotická poezie |
2010 | Současná poezie 2010 |
2009 | Básníci třetího tisíciletí 2 |
2006 | Milostná poezie 2 |
2006 | Jizvy na svých místech |