Dinosauři v Čechách podobné

Dinosauři v Čechách https://www.databazeknih.cz/img/books/33_/337021/bmid_dinosauri-v-cechach-dzB-337021.jpg 4 14 8

Ucelený a čtivý pohled na historii objevů zkamenělých pozůstatků různých pravěkých tvorů, které se do dnešní doby našly na území Čech, Moravy a Slezska. Tvorové, jež obývali naši planetu před mnoha desítkami milionů let, představují pro mnoho z nás živočichy záhadné, fascinující a mnohdy až děsivé. Často se s nimi setkáváme ve filmech jako Cesta do pravěku nebo Jurský park, ale notoricky známí jsou též z obrazů a ilustrací Zdeňka Buriana, které si oblíbily celé generace dětí i dospělých. Za to, že tato vyobrazení dinosaurů odpovídají ve velké míře realitě, vděčíme především výzkumům zkamenělin, které člověk od pradávna nachází takřka po celém světě. A ač se to mnohým může zdát překvapivé, Česká republika v tomto ohledu není výjimkou.... celý text

Podobné knihy (3)

Neznámí dinosauři Neznámí dinosauři Vladimír Socha

Prehistorické období naší planety trvalo miliony let a během té doby se na ní vystřídala ta nejpestřejší škála živočichů i rostlin. I proto čas od času vědci objeví fosilní pozůstatky dosud neznámých druhů. Tato nádherně... více

Po stopách dinosaurů Po stopách dinosaurů Vladimír Socha

Pod jejich dunivými kroky se otřásala zem. Po dobu mnoha desítek milionů let byli neomezenými vládci planety. Někteří z nich dosahovali délky plaveckého bazénu a hmotnosti celého stáda slonů. Jiní byli svým vzezřením pod... více

Úžasný svět dinosaurů Úžasný svět dinosaurů Vladimír Socha

Dávní vládci planety ve světle nových poznatků. Kteří dinosauři byli nejinteligentnější? Předběhli by dnešní olympijské sprintery? Můžeme dinosaury opravdu naklonovat? Co bylo v Jurském parku špatně? Kolik dinosaurů b... více