Okna vesmíru dokořán

Okna vesmíru dokořán https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/28662/bmid_okna-vesmiru-dokoran-Pi1-28662.jpg 5 100 13

...jak to všechno ve vesmíru začalo? O tom pojednává tato kniha, napsaná podle stejnojmenného televizního seriálu. Skvěle ilustrována Kájou Saudkem.

Leona333
19.02.2023 5 z 5

Nebudu lhát, tuhle knížku jsem si jakožto náctiletá, potřebovala nutně sehnat, ne kvůli tehdejšímu seriálu..., ale kvůli fantastické ilustraci Káji Saudka.
Když jsem ji konečně sehnala, otevřela - začetla se, zjistila jsem, že kniha není fantastická jenom díky kresbám, ale i díky dobře propracovanému - zábavnému textu pro všechny laiky, kteří baží po poznatcích o vesmíru - astronomii.
Knížku mám stále doma, ve své knihovně a čas od času do ní juknu, abych se skrze ní, mohla znovu vrátit - vznést ku hvězdám. ; )

Mánička178
27.03.2022 5 z 5

Jako první jsem poznala stejnojmenný pořad, který (ač "retro") mě neskutečně nadchnul. Proto jsem se začala pídit i po knížce - a jakou radost jsem měla, když přistála v mých rukách. Moje nadšení nevyprchá, navzdory věcem, kterým asi nikdy neporozumím: výpočtům nebo obrovským číslům a podobně :D Nevadí mi, že některá tvrzení jsou již zastaralá, naopak mě těší se seznámit s tehdejším pohledem. Např. mě potěšilo, když jsem si četla o tom, že ve zkratce "asi exitují gravitační vlny" a hle - roku 2015 byly objeveny - to vím díky Hyde Parku Civilizace s Kipem Thornem, který za to dostal Nobelovu cenu! :D Prostě paráda. Jiří Grygar umí o vesmíru vyprávět tak poutavě, přibližuje věci na srozumitelných příkladech, má opravdu ohromný dar zapálit nadšení, zvídavost, obdiv :) A mě dnes ten vesmír přijde snad ještě větší a podivuhodnější, než dřív... Krása!

tra-my5156
10.10.2020 4 z 5

Ty ilustrace v knize mě nejednou pobavily a zároveň informace jsou super hezky shrnuté.

Greenfingers
09.07.2020 5 z 5

Nebývá častým jevem, že autor napíše knihu podle televizního seriálu. Pana Grygara coby popularizátora astronomie znám již hezkou řádku let a uznávám ho jako opravdovou kapacitu ve svém oboru. Vesmír mě fascinoval již od dětství, kdy jsem po určitou dobu navštěvoval místní hvězdárnu.

4444913
02.03.2020 5 z 5

Knížka je samozřejmě postarší a je to znát,výzkum jde hodně dopředu ale s touto výtkou absolutorium.Seriál byl kouzelně udělaný a jak z něj tak z knížky kouká nadšení a zápal autora který je pro mě nakažlivý.Vesmír jako nekonečná řada tajemství o kterých Jiří Grygar vypráví s láskou a elánem.K Lady Greystoke -to je právě rozdíl mezi tím když je někdo vědec který má svá tvrzení podložené fakty,objevy,výpočty a běžnou populací.Däniken se skvěle čte ale moc mu to nevěřím což neznamená že by neměl psát.Ale víc obdivuji astronomy minulých století kteří neměli počítače ani výkonné dalekohledy a přesto dokázali existenci nějaké nové planety vypočítat.

DuncanIdaho
28.10.2017 5 z 5

Tato kniha je už poněkud starší. Mnohé údaje jsou již zpřeněny, doplněny. Přesto je pro obyčejného laika přínosem. Je vidět, že pan Grigar má s propagací a popularizací astronomie bohaté zkušenosti. Každý, kdo se zajímá o vesmír a hvězdy by si ji měl přečíst. Kniha není přehnaně rozsáhlá, nesnaží se vysvětlit vše a odborných výrazů je tam minimum. Ono se to úplně bez odborných výrazů ani neobejde.

serpent6
23.04.2017 5 z 5

U populárně naučné literatury o vesmíru lze jen stěží najít knížku tak poutavou a zábavnou jako jsou Okna vesmíru dokořán. To obrovské kvantum informací, které je v knize obsaženo, je čtenáři podáváno velice přirozeným způsobem - žádné vytrvalé bombardování vědeckými teoriemi, termíny a čísly. Aby bylo jasno, tohle všechno tam je - k astronomii to zkrátka patří - a je toho spousta, ale vždy v přiměřené koncentraci, vyplňováno méně náročnými pasážemi. Navíc ty důvtipné modelové situace, na nichž Grygar vysvětluje podstatu a principy některých známých nejen Einsteinových teorií, pro mě byly opravdu čtenářsky přitažlivé. Oknům nelze upřít odbornost, čtivost, humor ani grafickou atraktivitu. Stejně jako stejnojmenný seriál je toto dílo skvělým příkladem, jak lze širší veřejnosti poutavě přiblížit vědeckou disciplínu zdánlivě tak komplikovanou jako je astronomie. Doktor Grygar je bezpochyby mistr v popularizaci vědy.

Lady Greystoke
29.07.2016 3 z 5

Moji oba rodičové byli astronomové, ve společnosti těchto lidí jsem vyrůstala, pana Grygara jsem několikrát potkala a vesmír mě vždycky zajímal. Takže bych ani nečekala, že budu muset dát této knize takto nízké hodnocení, leč já nijak zvlášť nadšená nebyla. Když pominu fakt, že mnohé údaje jsou zastaralé a že k pochopení většiny informací je zapotřebí aspoň základní znalost fyziky (a ta mi nikdy nešla, to minimum co jsem náhodou ve škole pochytila jsem už dávno zapomněla :-)), tak mě vadila jedna věc a to, s jakou arogancí se pan Grygar navážel do Danikena a a potažmo "všech těch Danikenů". Já neříkám, že vše co tvrdí je pravda, ale za a) šlo to napsat jinak. a za b) že by to všechno byly úplné nesmysly si nemyslím. Od člověka jeho (Grygarova) formátu bych očekávala trochu větší nadhled. Ale jak něco nezapadá to astrofyzikálních lajniček, tak je to "nevěda" a "pavěda" a "nesmysl". No trochu mi v tomto chlapec zklamal.

Damato
22.04.2016 5 z 5

K téhle knize jsem přišla úplně náhodou , u známých , jak je mým zvykem- rodina tomu říká úchylka- oblížela jsem při první návštěvě jejich nového domečku nejprve knihovnu, zatímco všichni pěli chválu na obkladačky, já přebírala knihy a dostala mě věta: " hele ty knížky jsou tam jen pro ozdobu, jestli chceš tak si je vem , měl je děda , ale asi se to nedá moc číst." Takhle jsem přišla k této knize a ještě k pár dalším, které jsem tam těm barbarům přeci nemohla nechat. Na Grygara si pamatuji z dětství, jeho televizní seriály jsme si doma nikdy nenechali ujít a šíleli jsme nad velikostí vesmíru.

wooloong
22.03.2015 5 z 5

Jiří Grygar byl mojí ikonou moderní astronomie a tuhle knížku jsem milovala.

notburga
15.05.2014 5 z 5

Úžasná kniha, místy už trochu zastaralá ,ale to jí nic nebere na srozumitelnosti a poutavosti, s jakou je napsána. Skvělé pro každého, kdo se začíná zajímat o vesmír nebo jako pomocná kniha k probírání kosmu a podobných témat u starších dětí :)

dominikmatus
12.02.2011

Výborná kniha, srozumitelně vysvětlí aspekty vesmíru.

pajonek