Král Artuš a jeho družina
Robert Wolf
Tato kniha dobrodružství nabízí všem hravým čtenářům vstoupit rovnýma nohama do dávné historie a stát se jedním z rytířů proslulého Kruhového stolu krále Artuše. Jen na Vás záleží, jaký příběh prožijete, jaké nevídaná dobrodružství a nástrahy vás potkají na cestě za svatým grálem!
Fantasy Gamebooky Pro děti a mládež
Vydáno: 1993 , BaronetOriginální název:
Das grosse König Artus Spielbuch , 1988
více info...
Přidat komentář
Zpočátku hrál poctivě, s tužkou a papírem, vše pečlivě zapsané, než jsem usoudil, že jsem vyvolený, a zápas s nějakým potulným rytířem v rezavém brnění prostě prohrát nemůžu. Nicméně cesty osudu jsou spletité, a i s nadlidskou silou jsem musel uznat svůj omyl a začal se považovat jen za smítko ve rozvětvených zákrutech osudu.
Nabízí se zamyšlení, zda ten, kdo nakonec došel na správný konec příběhu je jen statistická nahodilost, nebo k němu mají zdánlivě indiferentní jevy jako je osud tvořený bůhvíčím nebo herní strom vymyšlený autorem, nějaký osobní vztah.
Příjemná odpočinková četba pro milovníky rytířských legend a obdivovatele rytířů kruhového stolu.
Tento gamebook vás provede Legendou o svatém grálu. Začínáte v roli bezejmenného mladého muže, který žije s matkou v lese. Po náhodném setkání s rytíři vyrazíte, k velké nelibosti své matky, na Camelot stát se rytířem. Postupně procházíte nejprve učednická léta, možná navštívíte bájný Avalon, zúčastníte se rytířského turnajem, zamilujete se do Guinevery a nakonec se vydáte hledat svatý grál. Zkrátka vše co k této legendě patří.
Pokud jde o příběh, tak hlavní linie je předem daná a hráč se od ní sice v některých místech může trochu odchýlit, ale hra ho nakonec vždy přivede zpět. V samotném průběhu hry hráč chvílemi představuje Percivala a chvílemi Lancelota, i když fakticky není ani jednou z těchto postav. Oba zmiňovaní rytíři v knize vystupují jako vedlejší postavy se kterými se hráč může setkat nebo s nimi bojovat v rytířském klání.
Co se týká obtížnosti, tak pokud budete tento gamebook hrát, smiřte se s tím, že vaše postava sem tam zemře. Zkrátka kosty občas nepadnou. Nicméně když opomenu tento aspekt, tak je gamebook celkem jednoduchý a více méně nemáte moc kde zabloudit. Jenom si to chce dát sakra pozor na ženský. Velmi rychle zjistíte, že dovedou být mnohem nebezpečnější než neviditelný rytíři a jiní nepřátelé. :-)
Já osobně jsem se k tomuto gamebooku po dlouhých letech vrátil, protože i přes zmíněná negativa si myslím, že v sobě má atmosféru Legendy o grálu. A zároveň sleduje vývoj postavy od naivky po zkušeného rytíře. Originálním prvkem gamebooku je rovněž vlastnost druhé tváře, která hráči dává možnost nahlédnout do budoucnosti prostřednictvím vizí ve fromě obrazových symbolů.
Hodnocení: lehce podprůměrný gamebook inspirovaný legendou o svatém grálu. I přesto, že hráč nemá příliš mnoho svobody v rozhodování, tak z příběhu dýchá atmosféra Legendy o grálu.
Štítky knihy
rytíři Artuš Artušovské legendy gamebooky
Kniha Král Artuš a jeho družina je v
Právě čtených | 1x |
Přečtených | 33x |
Čtenářské výzvě | 1x |
Doporučených | 1x |
Knihotéce | 25x |
Chystám se číst | 9x |
Chci si koupit | 3x |
Kultovní gamebook mého dětství. Už si nevzpomínám, zda jsem ho dohrál, ale po letech jsem objevil jeho kouzlo znovu. Teď, coby znovuzrozený hráč deskovek, karetek a právě gamebooků se pokouším o štěstí zase. Držte mi palce!
Update: Byl jsem poražen gamebookem, nemohu říci jak, ledaže bych spoiloval, ale dobrá rada nad zlato - bacha na zhrzený ženský!