Co funguje ve třídě? Most mezi výzkumem a praxí

Co funguje ve třídě? Most mezi výzkumem a praxí https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/456929/bmid_co-funguje-ve-tride-most-mezi-vyzku-mC1-456929.jpg 3 6 3

Ať se zeptáte kteréhokoli pedagoga, na kterémkoli kontinentě, pravděpodobně vám potvrdí, že stejně jako se mění doba, mění se i žáci, a tím pádem i vyučování. K tomu, aby vyučování dokázalo zrcadlit moderní dobu a dokázalo předat vědomosti dostatečně efektivně současným žákům, je potřeba nejnovějších výzkumů. Těch je však nepřeberné množství a učitelé nemají čas probírat se všemi výzkumy, aby nalezli ty, které jsou uplatnitelné v praxi. Carl Hendrick a Robin Macpherson proto oslovili osmnáct předních vzdělavatelů, aby shrnuli nejaktuálnější výzkumy v deseti nejdůležitějších oblastech výuky a představili ty, které se v praxi osvědčily.... celý text

Jazyky, lingvistika Psychologie a pedagogika Vzdělávání
Vydáno: , Universum (ČR) , EDUkačníLABoratoř (PublishED)
Originální název:

What does this look like in the classroom? Bridging the gap between research and practice , 2017


více info...

Přidat komentář

flanky
10.04.2023 1 z 5

Za mě je kniha velkým zklamáním. Naprosto nesplnila mé očekávání a navíc je zde jen minimum přenositelných myšlenek, které se dají uplatnit ve výuce na základních školách v ČR. Koncepce rozhovorů není špatná, ale předpokládal jsem, že půjde o diskusi, nikoli o dvě odpovědi na položenou otázku. Odpovědi jsou navíc mnohdy velmi odlišné, což působí jako vyber si, co chceš a snad ti to vyjde. Výběr různých autorů se ne vždy povedl. Někdy mám pocit, že jde o odborníky pouze na papíře. Mohu-li uvést příklad - na s. 93 píše "odbornice" Maggie, kde nedoporučuje poslech hudby v případě potřeby soustředění žáků; ta samá Maggie ale na s. 99 na podobně položenou otázku už jaksi změnila názor. I otázky jsou někdy naprosto zbytečné - např. otázka na s. 56 je absolutně zbytečná a zabírá asi půl stránky. Dále se kniha chlubí, že otázky jsou čistě praktické, nikoli odborné. Opět nemohu souhlasit a na několik odborných jsem zde narazil (např. s. 93), což opět ničemu nepřispívá. Když k tomu vezmu v úvahu, že tato kniha počítá s britským vzděláváním a v ČR je uplatňování mnohých myšlenek nereálné, je opravdu zbytečné si knihu číst, natož pořizovat. Tak snad bude další počin od tohoto nakladatelství lepší.

ziriant
07.11.2021 5 z 5

Kniha mi dala mnohé už v prvním čtení, nyní bude následovat další, více zaměřené na podněcování inspirace a nápadů pro vlastní výuku. Jelikož učím na VŠ, sice jsem "učitelem", nicméně pedagogické vzdělání nemám žádné, proto hltám všechny poznatky, které kniha přináší, otevřel se mi celý nový svět. Není tedy důležité, zda se zaměřujete "pouze" na výuku na základním/středním stupni či na cokoli jiného, přijde mi, že uvedené zákonitosti mohou v zásadě fungovat u výuky žáků jakéhokoli věku či kteréhokoli zaměření.


pat4157
30.10.2020 1 z 5

Všechny knihy, které projdou pod rukami Edukační laboratoře je třeba si koupit, přečíst a nastudovat. Někdy je to pecka, někdy ne. Tohle pecka nebyla, no...

Autorovy další knížky

2019  67%Co funguje ve třídě? Most mezi výzkumem a praxí
1997  100%Základy anglické stylistiky