Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média
Jan Průcha
Publikace má charakter příručky určené studentům, učitelům, výzkumným pracovníkům a také autorům a posuzovatelům učebnic. Je rozdělena do dvou částí. V první části autor podává přehled teorie školní učebnice jako didaktického média, modely funkcí a struktury učebnice, a to na základě nejnovějších poznatků z výzkumu učebnic v zahraničí. Velkou pozornost věnuje způsobům, jimiž učitelé a žáci/studenti pracují s učebnicemi a využívají je pro různé účely učení a vyučování. Druhá část má prakticky návodové zaměření. Vysvětluje konkrétní přístupy a techniky pro analýzu a hodnocení učebnic: např. metody pro měření jejich didaktické vybavenosti, metody pro identifikaci prvků „evropské dimenze“ v učebnicích, metody pro mezinárodní komparativní analýzu učebnic aj. Práci doplňuje rozsáhlá bibliografie českých, slovenských a zahraničních publikací k dané problematice.... celý text
5 | 2 | |
4 | 1 | |
3 | 1 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Autorovy další knížky
1997 | Moderní pedagogika |
2008 | Pedagogický slovník |
2000 | Přehled pedagogiky |
2009 | Pedagogická encyklopedie |
2002 | Učitel – současné poznatky o profesi |