Literatura pro 2. ročník středních škol
Taťána Polášková
Učebnice je zpracována podle RVP pro střední odborné vzdělávání (ve vzdělávací oblasti Estetické vzdělávání) a podle RVP pro gymnaziální vzdělávání (ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace). Lze ji tedy použít ve výuce jak na středních odborných školách, tak i na gymnáziích. Učebnice plynule navazuje na učivo obsažené v předchozím titulu Literatura pro 1. ročník středních škol. Skládá se ze 6 tematických celků, v nichž se studenti seznámí s vývojem kultury v 19. století a s literárními druhy a žánry, které se v daném období v literatuře nejvíce uplatňovaly. Dále pak s hlavními historickými, kulturními a literárními událostmi v době českého národního obrození, romantismu, působení májovců, ruchovců a lumírovců, realismu a rozvoje moderních uměleckých směrů ve světové literatuře. Na začátku každé kapitoly je opět dvoustrana tzv. novin, kde se studenti pomocí útvarů publicistického stylu seznámí s historickým i společenským pozadí doby, které je dále v kapitole probíráno. Novinkou je dvoustrana o vývoji českého divadla, která je v učebnici zařazena celkem třikrát a která přináší množství informací o vývoji dramatické tvorby a divadelní produkce na našem území od konce 18. století a v průběhu 19. století. ... celý text
5 | 1 | |
4 | 2 | |
3 | 0 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 1 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.
Štítky knihy
umění romantismus maturita gymnázium české národní obrození májovci, ruchovci, lumírovci o literatuře
Autorovy další knížky
2006 | Literatura - přehled středoškolského učiva |
2008 | Literatura pro 1. ročník středních škol: Pracovní sešit |
2008 | Nejkrásnější pověsti Severní Moravy a Slezska: Příběhy z Ostravska a Karvinska |
2008 | Nejkrásnější pověsti Severní Moravy a Slezska: Příběhy z Beskyd a Valašska |
2009 | Literatura pro 2. ročník středních škol |