Vražedná krása

recenze

Vražedná krása (2023) 4 z 5 / Jenda744
Vražedná krása

Máte rádi historické romány? A znáte českou autorku Jaroslavu Černou? Ne? Pak byste to měli napravit. Přečtěte si třeba její knihu Vražedná krása, která nedávno vyšla pod záštitou nakladatelství MOBA.

V hlavní roli vystupuje soudní vyšetřovatel Borek, který má za úkol zjistit, kdo usmrtil jednoho významného muže. I vám bude od začátku jasné, že rozhodně nešlo o loupežné přepadení. Navíc zavražděný se netěšil velké oblibě. Jaký tedy měl útočník motiv? Po tom budete pátrat společně s Borkem! Dokáže naslouchat své intuici, nebo se nechá zblbnout krásnou mladou vdovou?

Vražda, pátrání, napětí, řada domněnek, to vše navíc doplněné o romantickou linku – takže i ženy si přijdou na své. Řekl bych, že jde o vyvážené vyprávění, které dokáže uspokojit široké spektrum čtenářů. Vlastně ani nemám nic, co bych autorce mohl vytknout. Vybrala skvělé postavy, příběh zasadila do zajímavého období i prostředí a nakonec do sebe vše perfektně zapadlo. Rozhodně nejsem fanoušek příběhů, po jejichž dočtení vám v hlavě zůstane mnoho nezodpovězených otázek. Kniha má jen něco málo přes dvě stě stran, takže děj není zbytečně natahovaný a díky tomu v příběhu nejsou žádná hluchá místa.

Ač je kniha zařazena mezi historické román, najdete v ní i prvky detektivky. A to je také důvod, proč jsem po ní sáhl. A opravdu to byla dobrá volba, čtení jsem si užil. Byl jsem mile překvapen, jak autorka dokázala vše propojit s historickými událostmi (její příběh se odehrává v polovině 17. století). Nechybí skutečné události spadající do českých dějin, ale i takové, ke kterým v reálu nedošlo. Autorka vám ale v závěru vše vysvětlí, což se mi také líbilo. Musím sice zdůraznit, že české knihy podobného žánru nemám příliš načtené, takže nemohu porovnávat s jinými díly (potažmo autory). Jde skutečně o můj subjektivní názor, ale s čistým svědomím vám Vražednou krásu doporučuji. I já jsem důkazem, že kniha, po které byste normálně spíše nesáhli, vás nakonec může nadchnout. Rozhodně se podívám, jaké další příběhy Jaroslava Černá ještě napsala.

Vražedná krása Vražedná krása Jaroslava Černá

Musíš vyšetřit, kdo zbavil svět Kaprštejna! To přikazuje mladému soudnímu vyšetřovateli Borkovi soudce Hykl, když se dozví, že na cestě do Počernic byl nalezený brutálně zavražděný významný muž. Borek brzy zjistí, že nejde o pouhé... více