čtenářská gramotnost

štítky

33 knih


Jakub a Jáchym — zachránci 88% Jakub a Jáchym — zachránci 2012, Jørgen Clevin

Bohatě ilustrovaná knížka aktivního čtení pro děti předškolního věku, tolik oblíbená rodiči i učitelkami mateřských školek. Chlapeček Jakub a slon Jáchym si tentokrát založili firmu, která pomůže každému se vším. Jak se ... více


Domeček pro šneka Palmáce 83% Domeček pro šneka Palmáce 2008, Zuzana Pospíšilová

Pohádkový příběh, v němž vystupují různá zvířátka, která pomáhají šneku Palmácovi najít náhradu za rozbitou ulitu, rozvíjí ústřední téma vzájemné pomoci. Palmácovo hledání vhodného domečku, rozčleněné do krátkých kapitol... více


Děti a emoce 76% Děti a emoce 2013, Vojtěch Černý

Tato kniha je určena rodičům a pedagogům, kteří vychovávají děti a ovlivňují tak jejich emocionální život. Na pozadí krátkých, emočně zabarvených příběhů dvou rodičů a jejich čtyř dětí jsou představeny nejdůležitější emo... více




Ježek Bodlinka 77% Ježek Bodlinka 2022, Tereza Anteneová

V jednom velkém parku žije ježek Bodlinka. Je osamělý, protože má jednu nožičku kratší a slabší a ostatní ježci si s ním nechtějí hrát. Malý ježek vyzbrojený radami od své babičky, se proto vydá do světa, aby si našel ka... více


Čtení není žádná nuda 77% Čtení není žádná nuda 2014, Olga Černá

Náměty k rozvíjení čtenářské gramotnosti a radosti ze čtení. Říká se, že české děti nečtou. Podle knihovnice Olgy Černé to není úplně pravda. Jenom možná nečtou to, co bychom si my představovali, že by číst měly. Děti... více


Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole 75% Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole 2015, Iva Tomášková

Čtenářská gramotnost je první z gramotností, která umožňuje rozvíjet ostatní gramotnosti. Čtení je velmi důležité pro další rozvoj a vzdělání člověka. Vztah ke čtení i knížce se utváří již v útlém věku, můžeme říci, že v... více


Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 100% Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 2022, Eva Koželuhová

Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění t... více


Úvod do Bibliopedagogiky 100% Úvod do Bibliopedagogiky 1995, Lidmila Vášová

Úvod do bibliopedagogiky - publikace pojednává o metodách práce se čtenáři různých věkových a profesních skupin, s handicapovanými čtenáři a starými lidmi, ... více


Vstupte do literárního doupěte 87% Vstupte do literárního doupěte 2018, Jiří W. Procházka

Spoluautoři v této publikaci zúročili své bohaté zkušenosti ze čtenářských workshopů a literárních dílen, které pořádají ve školách, knihovnách a čtenářských klubech pro žáky 2. stupně a středoškoláky. Ke každému praco... více


Zakousněte se do knihy 93% Zakousněte se do knihy 2017, Klára Smolíková

Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Jednotlivé úkoly směřují především k podpoře čtenářství a k rozvoji pozitivní vazby na knihy, ale i k podpoře čtení s porozuměním a rozvoji slovní zásoby a jsou r... více


Chci číst jako táta s mámou 100% Chci číst jako táta s mámou 2019, Hana Havlínová

Udělejte ze svého dítěte čtenáře! Předčítejte dětem, vyprávějte si společně příběhy, hrajte si a objevujte zajímavé texty všude kolem sebe! Zkušená autorka nabízí všem rodičům, ale i učitelům jednoduché hry a aktivity,... více


Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet 100% Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet 2021, Kateřina Šafránková

Učitelky i učitelé mateřských i základních škol, lektoři volnočasových aktivit pro děti, vychovatelé a rodiče naleznou v této knize ucelený systém rozvoje čtenářství dětí ve věku 4–8 let. Teoretické informace o třífázové... více


Škola a počátky dětského čtenářství 80% Škola a počátky dětského čtenářství 1995, Otakar Chaloupka

Čtenářství není povinnost, dá se žít i bez něj. Stejně tak však lze říct, že nikdo není povinen plodit děti - když je ale zplodí, měl by se snažit zpřístupnit jim co nejvíc z toho, co jim může život obohatit a zpříjemnit... více


Umíte to s pohádkou? 100% Umíte to s pohádkou? 2015, Sylvie Doláková

Práce s příběhy v MŠ a ZŠ Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získáva... více


Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním 0% Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním 2002, Iveta Kramplová

Shrnutí výsledků mezinárodního výzkumu některých aspektů čtenářské gramotnosti žáků na základních a středních školách. více


Pohádky pro nejmenší % Pohádky pro nejmenší 2019, Jitka Švantnerová

Popis knihy není zatím k dispozici. více


Čtenáři a čtení v České republice 0% Čtenáři a čtení v České republice 2008, Jiří Trávníček

Zpráva přináší výsledky průzkumu čtenářů a čtení mezi obyvateli České republiky, který proběhl v roce 2007. více


Hrajeme si s pohádkou 0% Hrajeme si s pohádkou 2021, Marcela Kotová

Soubor pohádek, které máte před sebou, propojuje hravou formou text a obrázky. Děti mohou poslouchat čtené slovo, zároveň však mají šanci zapojit se aktivně do příběhu. Budou vybírat vhodná slova, tvořit věty nebo plnit ... více


Čteme se skřítkem Alfrédem 0% Čteme se skřítkem Alfrédem 2006, Jiřina Bednářová

Určeno pro děti ve věku 6-10 let (děti 1. stupně ZŠ). Publikace Čtení se skřítkem Alfrédem obsahuje: 1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení 2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k ... více


Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska % Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska 2008, Radana Metelková Svobodová

V této práci, která vychází z disertační práce autorky, se zabýváme jedním ze stěžejních aspektů současného českého školství, tj. problematikou porozumění textu, tedy čtenářskou gramotností, českých žáků základních škol.... více