čtenářská gramotnost
štítky
33 knih
Jakub a Jáchym — zachránci 2012, Jørgen Clevin
Bohatě ilustrovaná knížka aktivního čtení pro děti předškolního věku, tolik oblíbená rodiči i učitelkami mateřských školek. Chlapeček Jakub a slon Jáchym si tentokrát založili firmu, která pomůže každému se vším. Jak se ... více
Domeček pro šneka Palmáce 2008, Zuzana Pospíšilová
Pohádkový příběh, v němž vystupují různá zvířátka, která pomáhají šneku Palmácovi najít náhradu za rozbitou ulitu, rozvíjí ústřední téma vzájemné pomoci. Palmácovo hledání vhodného domečku, rozčleněné do krátkých kapitol... více
Děti a emoce 2013, Vojtěch Černý
Tato kniha je určena rodičům a pedagogům, kteří vychovávají děti a ovlivňují tak jejich emocionální život. Na pozadí krátkých, emočně zabarvených příběhů dvou rodičů a jejich čtyř dětí jsou představeny nejdůležitější emo... více
Ježek Bodlinka 2022, Tereza Anteneová
V jednom velkém parku žije ježek Bodlinka. Je osamělý, protože má jednu nožičku kratší a slabší a ostatní ježci si s ním nechtějí hrát. Malý ježek vyzbrojený radami od své babičky, se proto vydá do světa, aby si našel ka... více
Čtení není žádná nuda 2014, Olga Černá
Náměty k rozvíjení čtenářské gramotnosti a radosti ze čtení. Říká se, že české děti nečtou. Podle knihovnice Olgy Černé to není úplně pravda. Jenom možná nečtou to, co bychom si my představovali, že by číst měly. Děti... více
Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole 2015, Iva Tomášková
Čtenářská gramotnost je první z gramotností, která umožňuje rozvíjet ostatní gramotnosti. Čtení je velmi důležité pro další rozvoj a vzdělání člověka. Vztah ke čtení i knížce se utváří již v útlém věku, můžeme říci, že v... více
Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů 2022, Eva Koželuhová
Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění t... více
Úvod do Bibliopedagogiky 1995, Lidmila Vášová
Úvod do bibliopedagogiky - publikace pojednává o metodách práce se čtenáři různých věkových a profesních skupin, s handicapovanými čtenáři a starými lidmi, ... více
Vstupte do literárního doupěte 2018, Jiří W. Procházka
Spoluautoři v této publikaci zúročili své bohaté zkušenosti ze čtenářských workshopů a literárních dílen, které pořádají ve školách, knihovnách a čtenářských klubech pro žáky 2. stupně a středoškoláky. Ke každému praco... více
Zakousněte se do knihy 2017, Klára Smolíková
Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Jednotlivé úkoly směřují především k podpoře čtenářství a k rozvoji pozitivní vazby na knihy, ale i k podpoře čtení s porozuměním a rozvoji slovní zásoby a jsou r... více
Chci číst jako táta s mámou 2019, Hana Havlínová
Udělejte ze svého dítěte čtenáře! Předčítejte dětem, vyprávějte si společně příběhy, hrajte si a objevujte zajímavé texty všude kolem sebe! Zkušená autorka nabízí všem rodičům, ale i učitelům jednoduché hry a aktivity,... více
Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet 2021, Kateřina Šafránková
Učitelky i učitelé mateřských i základních škol, lektoři volnočasových aktivit pro děti, vychovatelé a rodiče naleznou v této knize ucelený systém rozvoje čtenářství dětí ve věku 4–8 let. Teoretické informace o třífázové... více
Škola a počátky dětského čtenářství 1995, Otakar Chaloupka
Čtenářství není povinnost, dá se žít i bez něj. Stejně tak však lze říct, že nikdo není povinen plodit děti - když je ale zplodí, měl by se snažit zpřístupnit jim co nejvíc z toho, co jim může život obohatit a zpříjemnit... více
Umíte to s pohádkou? 2015, Sylvie Doláková
Práce s příběhy v MŠ a ZŠ Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získáva... více
Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním 2002, Iveta Kramplová
Shrnutí výsledků mezinárodního výzkumu některých aspektů čtenářské gramotnosti žáků na základních a středních školách. více
Pohádky pro nejmenší 2019, Jitka Švantnerová
Popis knihy není zatím k dispozici. více
Čtenáři a čtení v České republice 2008, Jiří Trávníček
Zpráva přináší výsledky průzkumu čtenářů a čtení mezi obyvateli České republiky, který proběhl v roce 2007. více
Hrajeme si s pohádkou 2021, Marcela Kotová
Soubor pohádek, které máte před sebou, propojuje hravou formou text a obrázky. Děti mohou poslouchat čtené slovo, zároveň však mají šanci zapojit se aktivně do příběhu. Budou vybírat vhodná slova, tvořit věty nebo plnit ... více
Čteme se skřítkem Alfrédem 2006, Jiřina Bednářová
Určeno pro děti ve věku 6-10 let (děti 1. stupně ZŠ). Publikace Čtení se skřítkem Alfrédem obsahuje: 1) motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení 2) úkoly pro práci s textem, vedoucí k ... více
Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska 2008, Radana Metelková Svobodová
V této práci, která vychází z disertační práce autorky, se zabýváme jedním ze stěžejních aspektů současného českého školství, tj. problematikou porozumění textu, tedy čtenářskou gramotností, českých žáků základních škol.... více