Pistolník koupitPistolník

Pistolník / The Gunslinger

Autor: Stephen King


V první knize ze skvělé série představuje Stephen King čtenářům jednoho ze svých nejtajemnějších hrdinů, Rolanda z Gileadu, posledního pistolníka. Je to znepokojivý charakter, samotář putující fascinující cestou dobrem a zlem. V pustém světě, který děsivě obráží náš vlastní svět, Roland pronásleduje muže v černém, setká se zde s přitažlivou ženou jménem Alice a spřátelí se s chlapcem ze Země, kter...(celý text)

V první knize ze skvělé série představuje Stephen King čtenářům jednoho ze svých nejtajemnějších hrdinů, Rolanda z Gileadu, posledního pistolníka. Je to znepokojivý charakter, samotář putující fascinující cestou dobrem a zlem. V pustém světě, který děsivě obráží náš vlastní svět, Roland pronásleduje muže v černém, setká se zde s přitažlivou ženou jménem Alice a spřátelí se s chlapcem ze Země, kterému se říká Jake. Pistolník uchvacuje svým realismem promíseným s přízračnou snovostí, takže čtenáři dychtivě očekávají každou další kapitolu. (méně textu)

http://www.databazeknih.cz/images/18_/181/temna-vez-i-pistolnik-41100.jpg 4.1337

Série: Temná Věž
Žánr: Sci-fi a fantasy - Romány
Rok vydání: 2009, počet stran: 200 ...více

Nakladatelství: Beta-Dobrovský
Překlad: Linda Bartošková
Rok vydání originálu: 1982
Autor obálky: Michael Whelan
Vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-7306-379-5

štítky: akční, fantasy, horor, postkatastrofická

Komentáře

Nejprve se musíte přihlásit.

Komentáře knihy Pistolník:

Neobee

Ze začátku jsem si říkala, do čeho jsem se to pustila... ale nakonec jsem knihu dočetla a jsem zvědavá na pokračování... nemůžu se dočkat.(19.05.2013)

Jamal

Pistolník je důstojným počátkem strastiplné cesty jednoho z mých nejoblíbenějších knižních postav vůbec. Roland z Gileadu. Už to jméno na mě dýchne tajemnem a dobrodružstvím.Vřele doporučuju všem knihomolům - fanoušci Kinga mají přednost!(28.04.2013)

kindlic

Ešte včera hlásil ukazovateľ % číslo 50 a ja som si hovoril "ach jo, na čo som sa to zasa dal...". Čítal som ďalej a skončilo to tak, že som s úsmevom a obrovskou chuťou prenásledoval Muže v černém a dočítal 200 stranový prológ k najrozsiahlejšiemu dielu Stephena Kinga. Zatiaľ ponechám 4 * ale mám pocit, že po prečítaní ďalších dielov hodnotenie zdvihnem.


-"Tak jdi, jsou jiné světy než tento."
- hudba : The Beatles - Hey Jude.(26.04.2013)

kilometr

Úvodní kniha k fantasy sérii příjemně naladila čtenářské choutky,tak uvidíme,co přijde dál.90%.(16.04.2013)

Niraj

První díl vyvolává jen spoustu otázek, ale (téměř) žádné odpovědi. Čtenář se chvílemi ztrácí nepochopením událostí, vše je obestřeno tajemstvím a náznakem jakési katastrofy? v minulosti. Kdo je pistolník, proč pronásleduje Muže v černém a kdo je tento Muž, co je Temná vež a proč je tak důležitá? A co se stalo před těmito událostmi a se všemi lidmi tohoto světa ???? ..... a spousty další a dalších nejasností. Něco člověk postupně pochopí, něco v doslovu prozradí i sám autor.
Jinak kniha se čte svižně, místy je opravdu akční a velmi napínavá.
Komentáře zde slibují postupné ujasňování děje, takže i díky tomu právě teď dočítám už i druhý díl :-)
Knihu doporučuji a v očekávání ještě lepších zážitků si nechávám prostor pro hodnocení, proto teď za 4*(10.04.2013)

makulka22

Pokud jste vzali knihu do rukou s tím, že si přečtete pouze první díl, nepochopíte. Jako celek je Temná Věž nepřekonatelnou ságou Kingova kalibru, která čtenáře vcucne do děje, pomele ho, zanechá za sebou spoustu bezesných nocí a na konci vás vyplivne naprosto v šoku a jistým pocitem, že to snad King nemůže myslet vážně. Rozhodně doporučuju.(08.04.2013)

Kodetka

Této knize jsem zpočátku vůbec nerozumněla, v podstatě, až když člověk čte pokračování, tak mu dojde v čem je jádro pudla... Rozhodně doporučuji pokračovat ve čtení temné věže, mě čeká ještě 6. a 7. díl, hrozně se na ně těším. Roland umí chytnout za srdce. :-)(26.03.2013)

witko

nějak dlouho jsem se začítaval a chytil mne až konec. Jsem však zvědav kam autor povede další Rolandovi kroky a tak zkusím i další díly.(16.03.2013)

Eigis

Příběh posledního pistolníka, odhodláného dosáhnout svého cíle za každou cenu. Děj je navíc zasazený do postapokalyptického světa vylíčeného velice temným a syrovým způsobem. To vše dává vzniknout jedinečné atmosféře, které si v této knize nejvíc cením. Ačkoliv je zde zastoupeno několik různých literárních směrů, jsou zkloubeny velice vhodným způsobem. Je zde navíc položena řada otázek, díky kterým jsem hned šáhnul po dalším díle.(09.03.2013)

dearkiki

Skvělá kniha. I když po tom, co jsem začala číst další díl, vím, že je to jen skromný začátek, Pistolník mne bavil. Je to přesně ten typ literatury, který mám ráda. Syrová krajina, poušť, podivní osadníci, tajemný muž v černém,... Moc se toho sice v tomto díle nevyjasní, ale to mi vůbec nevadí. Nějaká vysvětlování by v tuhle chvíli jen kazila atmosféru prvního dílu. Kromě toho, mne kniha náležitě "navnadila" na další díly.(15.01.2013)

paloma

Dala jsem pouze dva body, i když si myslím, že by si kniha zasloužila tři. Když opomenu to, že mě kniha nebavila, hlavně mi vadilo, že nerozumím mnoha věcem, např. kdo je to muž v černém a co je to ta věž a hlavně proč tam pistolník jde. Nemám ráda dohady a nejednoznačně napsané věci. Zase na druhou stranu to byl hlavní důvod proč jsem začala číst druhý díl.(06.01.2013)

rokofak

Táhle kniha je něco jiného než jsem do tedka čet,ale musím napsat že mě zaujala a už se těším na druhý díl.(05.01.2013)

Zdendin

Tenhle díl je zcela jiný než ostatní díly temné věže, je vidět velký časový odstup mezi ním a dalšími knihami. V příběhu vyvstává spoustu otazníků a je to spíše nástřel k celému putování. Jakýsi styčný bod k celému vyprávění. Nevíte kde je, proč tam je co je temná věž, kdo je muž v černém a téměř nic z toho nebude zodpovězeno. Je třeba sáhnout po dalším dílu. Atmosféra je také jiná, přijde mi jaksi pochmurnější a drsnější. V tomto prvním dílu se mi zdá nejlépe vykreslená drsnost a naturalistická sklíčenost rolandova rozpadajícího se světa.(27.12.2012)

Jajulle

Zpočátku jsem se na sérii Temné věže těšila, pak jsem se konečně dostala k prvnímu dílu a s nadšením jsem začala číst, ale... neskutečně mně to zklamalo! Dle komentářů níže jsem čekala něco vyjímečného a úžasného, ale přišlo mi to úplně o ničem, chyběla mi pořádná zápletka a pořád jsem čekala až se to rozjede, ale knihu jsem dočetla a nic. I přesto ale zkusím druhý díl a uvidím, jestli dám Temné věži druhou šanci. Nechápu ten obdiv a chválu plynoucích z ostatní většiny komentářů...(04.12.2012)

sutek

Když vezmu nějakou knihu ze série Temné věže, tak beru klíč, který otevírá dveře do rolandova světa. Po přečtení Pistolníka jsem se rozhodl, že se vydám na pouť k temné věži společně s Rolandem.(14.11.2012)

Ben Nevis

Mám ráda fantasy, mám ráda Kinga a Pistolník mi sedl. Nebudu komentovat, jak sága pokračuje a co si mohl mistr odpustit a co ne, ale Pistolník zavání Kingovým mládím, je poetický, příslušně temný a tragický.(06.11.2012)

Alix

Kniha je opravdu něco jako jeden velký otazník. Pořád jsem uvažovala, kam to směřuje a proč, a nevím to ani po přečtení, což asi tak má být. Tři hlavní postavy, Muž v černém, Pistolník a Jake, vám poskytnou o sobě jen střípky informací, ale na celou skládačku to nestačí. Takže se dám do čtení dalšího dílu a uvidím.(20.10.2012)

MM_Master

„Muž v černém prchal přes poušť a pistolník mu byl v patách.“(27.09.2012)

Smolda

Tato kniha není až tak záživná jak jsem čekal , ale každopádně vás donutí hned sáhnout po dalším dílu. A jak řekl sám King tato sága má to být jeho "Magnum opus". Takže se třesu očekáváním:)(13.09.2012)

Lady_Ef

Ačkoli jsem se celou knihou prokousávala a vpřed mě hnalo pouze skvělé hodnocení a doporučení od přátel, konec mě naprosto uchvátil.
Záplava otázek jako "Je tenhle svět naše budocnost/minulost nebo je to úplně jiný svět?" "Co je to Temná Věž?" "Pro koho je smrt když ne pro tebe, Rolande?" "Sejdeš se ještě s Jakem (třeba v Temné Věži)?" mě donutila jít si hned půjčit další díl..(23.08.2012)

Komls

Zacatek celkem zaujal, ale postupne dej upadal do sedi stereotypu. Dle hodnoceni jsem cekal nejake super finale a ono nic...Treba je pokracovani lepsi, ale to uz se bohuzel nedozvim, nechut prevladla nad zvedavosti...(15.08.2012)

Shimargh

Tak tohle se hodně nepovedlo, neprávem přeceňovaná kniha(13.08.2012)

ZboABD

Sérii Temná věž jsem dlouho odkládal, jelikož se podle mnohých jednalo o vrchol Kingovy tvorby. První díl na mne však nezapůsobil nijak úžasným dojmem. Vlastně se jedná o takovou lehce nadprůměrnou jednohubku, která předchází dalším dílům, které tento převyšují o parník (kromě slabé šestky).(07.08.2012)

Kortexo

Velkolepý epos.Nejpropracovanější knihy od Stephena Kinga.(02.08.2012)

hromis666

Po přečtení bych dal tak 3. vadily mi tam vzpomínky a docela nudné pasáže ale vzhledem že je to nenucený rozjezd výborné série a postupně se to odhaluje, zapadá a rozvíjí tak 4.(06.07.2012)

doktorking

nejlepší serie co kdy byla napsaná vrchol kinga(07.06.2012)

Romčuška

Musím říct že sem četla prvních dvacet stránek a je to úžasné!! ještě k otmu chyběla ta hudba na harmoničku!!! Prach, poletující tráva, sucho a krákající havran pěkně vylíčeno!!(27.05.2012)

Sentir

Nevím, četl sem kladné hodnocení na tuto knihu a asi jsem od ní čekal něco víc nebo mi prostě nesedla. Knihy od Kinga mám rád ale pistolník mě tolik nezaujal. Každopádně několik světlých okamžiků bych našel a proto jsem knihu také dočetl.(15.05.2012)

Ládja

Po šesti letech jsem se rozhodl vrátit se k Temné věži. Když jsem celou ságu četl poprvé, Pistolník mi přišel jako nejlepší kniha z všech zbývajících. Teď, po takové době a po takovém množství jiných knih, musím uznat, že to byla pravda. Při pohledu na zbylé knihy ze série je to pro mě určitě ta první a nejlepší. Je to svět sám o sebe, cesta k Temné věži sama o sobě. Mohla by to být klidně i jen tato jediná kniha a bylo by to úžasné. I když je to jen začátek cesty, tak to vždy může být i konec.(05.04.2012)

SilentWolf

Ano, je to takový prolog, ale chytlo mě to hned. Roland je přesně ten typ "hrdiny" kterého jsem dlouho hledal. Pistolník má pár skvělých částí - vystřílení Tullu, duel s Cortem a nakonec Jake- pořád jsem čekal ale na ten neuvěřitelný, a těžko představitelný svět kterým tuto sérii popisovali na internetu, který nakonec nepřišel (tuším že přišel až nakonec ve 3 díle s příchodem Blaina). Knihu jsem měl přečtenou za 2 dny, a přišla mi docela natahovaná- jelikož je to ale kniha která mě přivedla ke čtení (fakt.. kdo dnes čte? před 2 lety jsem patřil k lidem kteří nečtou) a vzhledem k tomu že další díly jsou občas ještě natahovanější působí teď jednička jako rychlá jednohubka- což je fajn, prostě takový prolog :)(11.03.2012)

yerry

Po prečítaní prvých riadkov tohoto úvodného dielu ságy o Temnej veži som to chcel zabaliť. Pripadalo mi to ako guláš. Prvý dojem však strašne klame... To, že žáner fantasy sa znáša s prvkami hororu, som vedel, ale ak doň autor zakomponuje ešte prvky sci-fi, špeciálne postkatastrofického žánru spojeného s prvkami westernu, koleduje si o prepadák, ak tam pridá ešte lirické prvky, kombinácia je priam vražedná. Ak predpokladáme, že horšie to už byť nemôže na pomyselnej stupnici hodnôt a spojíme oba konce tejto stupnice do kružnice, môže sa stať, že ďalším stupňom už môže byť len absolútne maximum na jej začiatku. A to, zdá sa že sa Kingovy podarilo...
Predstavte si strelca s koltami proklate nizko, s tajomnou minulosťou, s úžasne rýchlymi reakciami, ktorý ale nie je typický westernový hrdina, lebo má svoje jazvy na duši a na svedomí v snovej krajine plnej hnusu, rozkladu a rozpadu, v krajine beznádeje... Nie je to žiadny intelektuál ani vizionár, ale je to človek, ktorý sa rozhodol postaviť zoči-voči univerzu, kde niet dobra ani zla...
Nič podobné som ešte nečítal... Nemôžem inak, ako dať maximálny počet bodov.(12.01.2012)

karvak

Tak tohle mi vážně nesedlo. Knihy od Kinga mám rád, ale tohle je z 90% zmatená akčňárna bez nápadu a bez atmosféry. Jeho "tajemno" spočívá v tom, že se pistolník honí za jakýmsi černýn mužem a dějí se kolem něho věci, které nedávají naprosto žádný smysl, přičemž jakéhokoli náznaku jejich vysvětlení se nedočkáte. Mohla by to zachránit atmosféra, ale ani ta mi neseděla (naturalismus ve stylu rituálu s pliváním mrtvole do tváře, kterému se přihlížející řechtá, až mu lítají z pusy chrchle, není nic pro mě). Naštěstí je závěr skvělý a všechno částečně zachraňuje, i když co se týče děje celé knihy, nedozvíte se v něm opět absolutně nic. Krásně popisuje paralelní světy a vesmíry, dýchne na vás nekonečno a fantaskní světy bez hranic a pokud bude sága pokračovat v tomto duchu, je rozhodně na co se těšit.(06.01.2012)

3DD!3

Geniální začátek nejpodivnějšího rozměru Kingovy děsivé imaginace. Pulpová atmosféra s filozofickým přesahem. PISTOLNÍK míchá náboženství, literaturu, komiksy, filmy a shrnuje všechny tyhle náznaky v apokalyptickém světě jehož paměť postihla alzheimerova choroba. Ve světě který se neustále mění a šipka kompasu neukazuje sever. Tady prchá přes poušť tajemný muž v černém a podivně narušený pistolník Roland Deschain je mu v patách.(04.01.2012)

kingmaker

Nezvyklá Kingovka, třeba už tím, že se vlastně vůbec neodehrává v současnosti, což je u Kinga velmi nezvyklé, vždyť právě v tomto popisu bývá King nejsilnější. I tak je ale kniha čtivá, třeba popis cesty pouští je úchvatný. Je to zvláštní mix drsného westernu, filozofického traktátu, fantasy i hororu. A přece to funguje.(16.12.2011)

stilgar1

Pistolníka, první část dlouhé ságy o Temné věži, charakterizují dvě věty:

"Muž v černém prchal přes poušť a pistolník mu byl v patách." a
"Tak jdi, jsou jiné světy než tento."

První z nich, se kterou se čtenář setká hned na začátku, utváří prvotní dojem o hlavní postavě. Sám její autor o ní řekl, že je nejlepší úvodní větou knihy, jakou kdy napsal. Myslím si, že každý, kdo dočte celek Temné věže, mu dá za pravdu. Osobně bych se přiklonil k názoru, že jde vůbec o nejlepší úvodní větu knihy, jakou jsem kdy četl...
Druhá z nich, která je v jistém smyslu vrcholem této první části, pak čtenáři dává poprvé nahlédnout do tajů univerza, které autor vytváří. Jde o větu, která zazní v dalších částech ještě několikrát, přičemž lze říct, že předurčí vývoj všech následujících části. Kromě toho nám však i ona prozradí něco velmi důležitého o hlavní postavě, Pistolníkovi. Především o jeho preferencích.

Ačkoliv jistě nelze celou první část redukovat na tyto dvě věty, domnívám se, že právě kolem nich se zde vše točí. Jsou tím nejdůležitějším a vše ostatní je vedle nich pouhým dodatkem. I proto chápu onu nelibost, která je zde vyjadřována v mnohých komentářích. Vedle jiných děl Stephena Kinga totiž nejde o knihu nijak výjimečně čtivou. Naopak, i při tom rozsahu 200 stran se může jevit jako zdlouhavá a nudná. Ani formální stránka neodpovídá příliš Kingovu stylu (ke kterému se ovšem autor vrací už v dalších dílech) ...osobně jsem měl v tomto ohledu po přečtení pocit, jako bych právě dočetl nějakou knihu od P. K. Dicka. Zároveň jsem ale cítil, že jsem právě dočetl něco výjimečného (což jsem ostatně velmi často pociťoval i u knih samotného Dicka), a musel jsem okamžitě sáhnout po další části. A toho jsem později rozhodně nelitoval...(24.11.2011)

Bára1182

Musím přiznat, že se mi zase tolik nelíbil. Ale i paní knihovnice i Vaše komentáře slibují další díly zajímavější, takže autora určitě ještě nezavrhuju :)(10.10.2011)

dudekp

Pistolníka jsem četl asi přede dvěma měsíci, když jsem chodil do práce do mlékárny. O přestávkách jsem si knihu četl. Musím se ale přiznat, že mě vůbec nenadchla a představa, že bych musel číst dalších 6 částí mi připadala děsivá. Kniha neměla vůbec žádné souvislosti, byla chaotická, střídala se v ní realita s retrospektivou, která se navíc leckdy nedala ani poznat. Co jsem si zapamatoval - pistolník Roland, který jde přes poušť, potká chlapečka Jackea, se kterým jde přes hory. Tam se jim vysmívá muž v černém a Roland Jacka obětuje, aby získal informace. Muž vykládá Rolandovi karty. Konec? Nebo jenom začátek? To si musí každý rozhodnout sám, každopádně začátky jsou těžké. Předtím jsem si říkal, že už asi dál číst nebudu, nicméně teď mě zajímá, co se stalo dál, co se tak sakra stalo dál!
Když tedy půjdu v knihkupectví kolem Třech vyvolených asi neodolám :) Nicméně kniha velmi slabá, takže jsem si řekl, že ji nebudu hodnotit, jelikož jsem nečetl celé dílo, kdybych četl celé dílo, možná bych se na tento úvod díval úplně jinak....(02.10.2011)

Posi

Souhlasím s tím, že je to teprve začátek a je tu více otázek, než odpovědí. Bude to v další dílech lepší? Doufejme. Bezesporu však tento začátek příběhu se dobře čte a je fajn zas číst o člověku, jenž je opravdu člověkem. Jeho nedokonalost a prohnilost je nám v patách. Tento příběh je naťuknutí a kdo ho četl s otevřenou myslí, tak určitě bude pokračovat na stránkách dalších knih co pomalu budou odkrývat to tajemné a přeci nedaleko. Bezva kniha.(06.09.2011)

Vendiii1

Já doufám, že toto byl jen delší úvod k tolik opěvované sérii.. :)(07.08.2011)

Peťanka

Ano, opravdu byl tento první díl slabší oproti následujícím, ale nemyslím si, že by byl nějak méně důležitý. Otevírá nám Rolandův svět, i když toho zpočátku vlastně moc nechápeme, pak už záleží jen na nás jestli chceme pochopit a číst dál a doprovázet Rolanda až k Temné věži. Kinga mám opravdu ráda a v sérii Temná věž vytvořil něco neobvyklého, něco, co Vám postupem času trhá čím dál víc dech od úst.. Opravdu tento díl berme (jak už to zde někdo napsal) spíše jako prolog - úvod do neuvěřitelného světa plného dobrodružství :)(26.05.2011)

Skeeve

Asi budu v naprosto drtivé menšině, jak jsem si všiml, však na mě Kingovo dílo "Pistolník" neudělalo žádný dobrý dojem - spíše naopak. Děj samotný prvního dílu Temné věže na mě osobně působil nanejvýše nudně, nezajímavě a neuvěřitelně se táhl.. Celý se totiž jen motá ohledně jedné záhadné postavy, za kterou se honí hlavní hrdina, kterého postupně poznáváte (a možná to je postava, která vás každým svým pohybem, každou chvilkou existence na stránkách knihy jen více a více rozčiluje). Navíc stále přemýšlíte, co se asi stalo se světem, ve kterém se příběh odehrává, i s jejich obyvateli... Paralelní postkatastrofický svět v podobě pouštní westernovky nebylo něco, co jsem od někoho s takovým věhlasem čekal. Nápad možná v jádru dobrý, víceméně originální, avšak i když pominu děj samotný, styl, kterým Stephen King napsal tuto knihu (překladem to nebylo) mne mírně šokoval. Jak o někom takovém, soudě dle tohoto románu, mohou čtenáři říci, že je to člověk s obrovskou fantazií? Pokud někdo o stromu napíše že je to"strom", je pak už jen na čtenáři, jak velká fantazie bude čtenáře samotného. Pokud pod tímto stromem čtenář ve své představivosti uvidí přenádherný strom do nejmenšího detailu, je to zásluha čtenáře, ne autorova.

Zklamání bylo o to větší, když toto byla první kniha, kterou jsem od S. Kinga četl - "velikána a mistra" v žánru hororu. Příště si rozmyslím, zda-li navštívím nějaký ten svět stvořený tímto autorem.(07.04.2011)

maphiosso

Pistolník je kniha, která se těžko hodnotí. Poprvé jsem ji četl před mnoha lety a na nějakou dobu mě odradila od další četby tohoto příběhu. Později jsem se k Temné věži vrátil a jsem za to rád, protože jsem byl odměněn příběhem, který se opravdu nepodobá ničemu co kdy kdo napsal. Pistolník je zlomek ságy, bez kterého by Temná věž nebyla Temnou věží.(05.01.2011)

pistalka

Pistolníka beru jako takový obrovský prolog k celé Temné Věži. Přestože je knížka na Kingovy poměry a s ohledem na další díly velmi krátká, psal ji mnoho let, většinou v dobách, kdy mu psaní jeho "hlavních románů" lezlo krkem. Je napsána úplně jiným stylem než všechny ostatní autorovy knihy a liší se vlastně i od dalších dílů Temné Věže. Možná nebudete úplně chápat, co se na těch dvou stech stránkách děje, když se ale zamyslíme, rozhodně to ke škodě není. Nejasno a jakési očekávání toho, co možná přijde, tento imaginární a fantaskní svět potřebuje. Vše je napsáno velmi zajímavě, tajemně a nejednoznačně, což četbu ještě více umocňuje. A ty spousty otázek, které se postupně valí vpřed: Odkud se vzal Roland, kdo to vůbec je? Co je Temná Věž a k čemu slouží? Proč ji pistolník tak úzkostlivě hledá? Proč pronásleduje muže v černém? Co je myšleno tím "svět se hnul"? A kde se to vlastně všechno odehrává? Je to cizí svět a nebo jen podivná alternativa světa našeho? Pistolník vyvolává desítky otázek a na většinu dostanete odpověď až v dalších dílech. Rozhodně ve čtení pokračujte, Pistolník je skvělý začátek jedné z nejlepších fantasy ság, která kdy byla napsaná.

A pro ty, které snad kniha nezaujala: vězte, že další díly jsou úplně jiné, daleko více kingovské.

Ruw

Špatný není, ale ve srovnání s ostatními díly slabota.

paulhunter

Pistolník otevírá sedmidílnou ságu Temné věže, vrcholného díla Stephena Kinga. Právě tato první kniha bývá často označována za slabší, s čímž nesouhlasím. Je pravda, že je trochu náročnější a chce víc pozornosti (četl jsem ho během dvou dnů hned dvakrát), protože nabízí víc otázek než odpovědí, ale má své nezaměnitelné kouzlo, které bude čtenáře provázet až do konce této poutavé ságy.

nishen

"Muž v černém prchal přes poušť a pistolník mu byl v patách..."
Touto větou začíná první díl jedné z nejlepších ság, která kdy vznikla. Pistolník je knížka podivuhodná, z celé knižní série pravděpodobně nejslabší, ale ten, kdo vydrží, bude bohatě odměněn dalším pokračováním neuvěřitelné cesty k Temné věži.

Sumec

Tahle kniha se zaručeně nepodobá ničemu, co jste dosud četli. Zatímco další díly série jsou již dějově konzistentní, Pistolník je jaksi rozostřený, vrávorá mezi snem a realitou a po dočtení ve vás pravděpodobně zanechá dosti zmatené pocity. Rolandův příběh je ovšem tak omamný, že jediné, co čtenáři nakonec zbývá, je urychleně sehnat další díl a připojit se k pistolníkovi na jeho cestě k Temné věži.


DatabazeKnih.cz na Facebooku DatabazeKnih.cz na Twitteru DatabazeKnih.cz na Google+